Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn server maakt sinds kort geen backups meer op de tapes.
als ik handmatig probeer om een backup te maken krijg ik de volgende melding:
There is no free media available with the selected type.
Add unused media or click Cancel to end operation
Note: It may take up to 60 seconds to recognize new media.

Waarom zouden mij oude tapes ineens niet meer werken?
iemand enig idee hoe dit kan?
in de media pool staan wel een hoop dingen moet ik die misschien leeg halen?

Groeten,

Twan

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien omdat de tape vol is? (dat zegt de melding in ieder geval).

Maar goed, geef eerst eens meer gegevens over je OS, backupsoftware, soort tape en de instellingen van de backupjobs (en dat met name eventuele overwrite protection instellingen en de te gebruiken tape-/mediapool).

Anders wordt het allemaal giswerk :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zou je een tape leeg kunnen maken? want ik kan nergens zien dat ik hem kan formateren enigste wat ik kan doen is hem Free verklaren dat heb ik dan ook geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Het OS is windows server2003 SBS SP1 durf nog niet te updaten naar SP2 omdat de backup dus nog niet goed is.
het gaat om een 4mm DDS tape.
Ik backup met backup van SBS, de backupjob is zo ingesteld dat hij iedere keer de backup op de tape zou moeten overschrijven. Hij heeft het altijd gewoon gedaan alleen 2weken geleden deed hij het nog maar 3 van de 5 dagen in de week. dat werd toen 2 dagen in de week en nu doet hij dus niks meer.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt aardig als een scenario waarbij je gewoon teveel data hebt voor je tapes.

En dan nog: iets meer gedetailleerd kan ook wel. een DDS tape heeft een maximum hoeveelheid aan data afhankelijk van het type (DDS3? DDS4? DDS5)

[ Voor 48% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2009 13:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry, ik weet niet precies welk type het is, un-compressed kan er 36 GB op en compressed 72GB.
Ik heb gekeken om hoeveel data het gaat het is in totaal 26Gb zou dus gewoon moeten passen.

Verwijderd

Topicstarter
kickje, iemand die deze melding wat zegt?

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 15:13

bord4kop

maximaal 100KB!

Nieuwe tapes halen.

Je tapes zijn aan het einde van hun levensduur.

Uitleg;
De data wordt waarschijnlijk -op tape- iedere keer overschreven.
Dat mag / kan maar een x aantal keren, nu is dat vaak genoeg gedaan -> einde lifecycle, get new tapes :)

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt de tapes worden iedere keer overschreven.
Hoe vaak kun je dan gemiddeld een tapeje overschrijven?

Gevonden op internet:
How many times can I use a DDS computer tape?
Any format of DDS cartridge, from DDS-1 tape to DDS-4 tape and DAT72 tape (DDS-5), can be used approximately 100 times. If you use a cartridge five days a week, change it for a new one after 20 weeks. If you use it only once a week, it will last about two years.

Echter het is nu bij 3 klanten bij eentje zijn de tapes inderdaad nu net 2 jaar oud bij de andere echter pas net 1 jaar.
Bij alle 3 de klanten worden 5 tapes gebruikt(ma,di,wo,do,vrij)
overal krijg ik dezelfde foutmelding.
Zal is nieuwe tapes gaan bestellen en kijken wat dat opleverd

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 09:27 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tip: SBS Backup kan ook naar schijf wegschrijven. Doe eens een full naar disk en test die, dan kan je in ieder geval de heel erg dringend nodige windowsupdates installeren! Dat zal aanzienlijk helpen. Tot die tijd dweil je een beetje met de kraan open.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inderdaad tijdelijk dagelijks een backup die hij op een schijf wegschrijft.
Net ook mijn collega gesproken de tapes worden ieder jaar vervangen dus daar kan het ook niet aanliggen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wanneer is er voor het laatst een cleaning tape gebruikt? Misschien dat dat ook nog van invloed kan zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je retentie te hoog staat, blijft die "vol" totdat de retentie periode is verlopen daarna kan de oude data pas overschreven worden. op dat moment kun je

- Gewoon tapes bijkopen
- Retentie omlaag draaien
- Minder backupen

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 19-06-2009 10:11 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een van mijn logs:

19-6-2009 10:55
-------------------------------
Date: 19-6-2009
Time: 10:55
User: administrator
-------------------------------

Backup Runner started.
NTMS session started successfully.
EnumerateNtmsObject(NTMS_LIBRARY) succeeded.
Will enumerate on 3 media libraries found.
GetNtmsObjectInformation(NtmsLibraryInfo) succeeded.
Found an enabled library.
InventoryNtmsLibrary(NtmsInventoryOmid) succeeded.
Identify Media completed
EnumerateNtmsObject(NTMS_PHYSICAL_MEDIA) succeeded.
Will enumerate on 1 media types found.
GetNtmsObjectInformation(NtmsPhysicalMediaInfo) succeeded.
GetNtmsObjectInformation(NtmsMediaTypeInfo) succeeded.
Found an enabled library.
InventoryNtmsLibrary(NtmsInventoryOmid) succeeded.
Identify Media completed
EnumerateNtmsObject(NTMS_PHYSICAL_MEDIA) succeeded.
Will enumerate on 0 media types found.
Unable to detect tape drive or tape media.
GetTapeMediaPoolName failed. (0x80070458)
GetBackupDestination failed. (0x80070458)
LaunchNTBackup failed. (0x80070458)
NTBackup finished the backup with errors.

For more information about failed backups, see the article on troubleshooting your backup at the following Web page: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=18414

Backup ended at vrijdag 19 juni 2009 10:55
Backup error finished with error code 0X80070458.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Unable to detect tape drive or tape media.
Kan je een oude tape wel inlezen? Oftewel doet je tape drive het uberhaupt wel? Bestel ook een nieuwe tape en probeer het gewoon eens daarmee, komt anders volgend jaar wel weer van pas.

Verder mag er nog wel meer informatie bij, welk backup programma gebruik je? Wat heb je allemaal al geprobeerd?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aikon schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:27:
[...]
Verder mag er nog wel meer informatie bij, welk backup programma gebruik je? Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Lees jij anders eerst het topic even ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Backup programma is Backup Runner? Zoiets staat in die log, maar wellicht is het een term die ze gebruiken, mij zegt het iig niks.

Verder bedoel ik wat er feitelijk is gedaan, firmware geupdate, software up-to-date? Nieuw profiel gemaakt? Drive opnieuw geinstalleerd? Ik zie in een edit dat Silvertail idd nieuwe tapes heeft besteld, dat is mooi. :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aikon schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:39:
Backup programma is Backup Runner? Zoiets staat in die log, maar wellicht is het een term die ze gebruiken, mij zegt het iig niks.
Hij zegt duidelijk de backup van SBS2003, en dat wordt afgehandeld door backuprunner.exe :P Misschien inderdaad voor jou niet duidelijk... ik werk al jaren vrijwel exclusief met SBS servers...

Maar ik had ook gewoon in m'n depri bui vanochtend niet zo kortaf moeten zijn. Ik ben het met je eens dat er weinig relevante info wordt gegeven, maar de specs zelf zijn dik in orde.

Ik wil nogmaals benadrukken dat Service packs en updates op een SBS box erg belangrijk zijn, en dit probleem dus door SP2 plus alle post-updates redelijk goed opgelost zou kunnen zijn :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1