Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Logitech DiNovo Mini] PC opstarten doormiddel van keypress

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen,

Ik vroeg me af hoe ik mijn pc kan laten opstarten doormiddel van mijn bluetooth toetsenbordje.
Heb een media center draaien op een PC die niet in dezelfde kamer staat en gebruik de DiNovo mini op hem te bedienen. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de pc op te starten.
Het moederbord is een Asus P5Q Pro.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

ps. Ik hoop dat dit topic een beetje op de juiste plaatst staat, zit een beetje in een schemerzone [Hardware/Bios] :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een wake on keyboard in je bios zitten en staat deze aan? Daarmee zou het gewoon moeten lukken.

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
daarmee kun je hem toch alleen uit slaapstand halen? volgens mij kun je hem niet echt opstarten.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik weet niet of hibernate ook werkt met een wake on keyboard, anders kun je gewoon daarvoor kiezen, dat verbruikt geen stroom en dan zou het toch nog werken.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 07:29
Je kan ook gaan tweaken met een bluetooth ontvangertje dat als deze een signaal binnenkrijgt, hij een signaaltje doorgeeft aan de startknop van je pc.

MVG, Frank

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
frankK800i schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:07:
Je kan ook gaan tweaken met een bluetooth ontvangertje dat als deze een signaal binnenkrijgt, hij een signaaltje doorgeeft aan de startknop van je pc.
Lekker praktische oplossing :P niet dat het uiteindelijk niet zal lukken, maar ik zocht toch een iets robuustere oplossing.
Het probleem is vaak dat je systeem in een vorm van Hybernate moet staan met Wake On Keyboard.
Best wel jammer eigenlijk....
Pagina: 1