Eclipse, SVN en remote files

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Topicstarter
Ik ben me al een dag of 2 in Eclipse aan het vastbijten, maar ik kom er niet uit. Maar eerst even hoe we nu werken :

- We hebben een test vhost op een colo bak staan, waar nu de mensen hun scriptjes kloppen in vim.
- Nadat de aanpassingen accoord zijn wordt het nu gekopieerd naar de live vhost

Op die manier kunnen mensen ook meekijken naar de ontwikkeling van een bepaalde site / applicatie.
Ik zelf heb m'n SVN repo op de test vhost staan, doe m'n commits, en exporteer als het accoord is.

Ik ben me nu aan het orienteren op eclipse als IDE, aangezien mensen dat wat beter snappen als VIM >:)

Wat ik eigenlijk dus wil :

- File die geedite worden staan op een remote (SSH) locatie. Wat je dus edit is ook meteen aangepast (zonder commit dus).
- Wijzigingen kunnen vervolgens worden gecommit binnen Eclipse

Alleen SVN en alleen een remote filesystem gaat op zich prima.. Alleen de combi niet. Kan iemand mij verlichten of het uberhaupt kan, of dat ik nu het onmogelijke wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit moet ook kunnen, want zo werk ik namelijk ook. :P

Licht aub toe wat voor fs en hoe je zaken mount en dergelijke.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
Voutloos schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:02:

Het FS is in principe gewoon SSHFS. Op zich geen probleem : Ik kan een project aanmaken, en daar een remote folder in creeren. Maar.. Hoe vertel ik eclipse dat al die files ook in SVN staan ?

Ik ben als vimmer echt de weg een beetje kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

igmar schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:18:
[...]

Het FS is in principe gewoon SSHFS. Op zich geen probleem : Ik kan een project aanmaken, en daar een remote folder in creeren. Maar.. Hoe vertel ik eclipse dat al die files ook in SVN staan ?

Ik ben als vimmer echt de weg een beetje kwijt :(
Ik zou zeggen:
- doe een SVN checkout van je project op je remote file system
- open dit als project in Eclipse
- voila?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
zwippie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:22:
[...]

Ik zou zeggen:
- doe een SVN checkout van je project op je remote file system
- open dit als project in Eclipse
- voila?
En dan snapt Eclipse ook dat het een SVN repo is ? Ik kreeg toen ik dat probeerde simpelweg alle .svn dirs te zien...

Voor de duidelijkheid : Ik wil dus de remote files editen, en ook kunnen managen met SVN.

[ Voor 11% gewijzigd door igmar op 27-05-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Via Team > Share project (of iets dergelijks) kan je het achteraf aan een svn repo koppelen, of je kan natuurlijk gewoon helemaal eenvoudige doen en de checkout in Eclipse zelf doen. Ik hoop dat je bedoelde dat je reeds SVN @ Eclipse geregeld hebt (kwestie van SVN plugin kiezen)?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
Ja, de plugin voor SVN + GIT heb ik al. Ik heb net een RSE folder aangemaakt, maar dat is echt alles behalve snel... We zijn er dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter

Ik ga eens een lokale server gebruiken.. Dit is niet werkbaar. Mede een reden voor deze opzet is de mogelijkheid om xdebug vanuit eclipse te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
mag ik vragen hoe? en ik dacht dat eclipse nogal veel / vaak de source files wil lezen. Gaat dat snel genoeg?

Eclipse draait bij mij onder Windows, de testbak is Linux. Ik heb nog geen goede sshfs implementatie voor Windows gevonden.
Ik werk nu de andere kant op: de files staan op de windows development pc en de testserver heeft het filesystem van de windows pc gemount. Maar ik zou liever de andere kant op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
rutgerw schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:47:
[...]
mag ik vragen hoe? en ik dacht dat eclipse nogal veel / vaak de source files wil lezen. Gaat dat snel genoeg?
Eclipse op m'n iMac en vervolgens in mijn gemounte mapje van de ontwikkelserver roeren. SVN acties zijn wel significant langzamer dan als ik dat direct zou doen, en ook de project search mag iets sneller*, maar verder werkt het prima.

*: Overigens zou het wellicht helpen als we een keer gigabit lan op kantoor zouden hebben. O-)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:59
Ik heb dit al een keer eerder uitgezocht. Er is bewust voor gekozen om geen SVN acties uit te voeren op externe bronnen (windows shares, SSHFS). Dit is naar maar zo is het nu eenmaal. Volgens mij is er niks wat je er aan kan doen.
Pagina: 1