Waarmee overstappen van KT133 naar KT133A ??

Pagina: 1
Acties:

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Hallo;

Momenteel ben ik in het bezit van een Abit KT7-RAID en een T-Bird 800 ( op 1 Ghz ).
Ik heb alleen vreselijke problemen met die brakke highpoint RAID-controller ( nu wel opgelost maar duurde 3 maanden:(). Ik ben dit bord dus een beetje zat en wil graag upgraden naar in ieder geval een Promise IDE-RAID controller ( onboard ). Tevens is het nu ook mooi tijd om meteen dus de nieuwe VIA chipset in huis te halen. Er komen in mijn ogen 2 bordjes in aanmerking:

De ASUS A7V133
En de MSI KT7-TURBO-R

Ik weet zelf niet echt welke het "lekkerst" is maar er zijn hier vast mensen die 1 van beide bordjes gebruikt...
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie ervaring zijn met deze bordjes en wat jullie adviseren????

Thanx; Seven

Verwijderd

Sorry hoor maar jij hoeft echt niet te upgraden. Geef me je bordje maar als je hem niet goed vindt. Aan je configuratie te zijn ben je in mijn ogen erg up-to-date.

Verwijderd

Mhh.. dat snap ik dan niet.

De promise is helemaal niet anders dan de Highpoint. Je hebt de kinderziektes er nu uit.

Wil je weer naar een nieuw bord met dezelfde kinderziektes |:( Heb je al gzocht naar de problemen die mensen met dat dat ding hebben :?

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb een A7V133....nog nooit problemen mee gehad!

A.

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:40
Het Abit bordje geeft mij echt teveel problemen met de Highpoint controller en tevens zou ik ook wel graag mijn FSB op 133 over mijn processor willen laten lopen. Ik ben echt zwaar ziek van die Highpoint controller.... Dat is de enige reden.

Verwijderd

Ok, met een Tb op 1200 spelen, dat snap ik best, da's gaaf :9~

Maar waar ik een beetje bang voor ben, is dat die Promise geen klap anders is, en nu ga je opnieuw met zo'n nieuwe combinatie stoeien, weer met kinderziektes en net uit.

Zo ver ik weet is er met de HPT en versie 1.03.b en de laatste BIOSsen geen probleem meer.

Joost mag weten wat er mis is met de huidige Promise/ASUS/MSI combinatie..
(Sorry Joost .. :+ )

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Koop dan een losse Promise ATA100 RAID controller. Zijn wel iets van 150 - 200 piek geloof ik maar dan heb je ook wat.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Dan heb je wat ..
Maar dit soort topics komen opeens hie-eeel vaak voor : [topic=135268]
Pagina: 1