Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de TT al zegt, haalt mijn AMD Athlon X2 6000+ de 84 graden bij een stresstest van orthos. Dit lijkt me niet helemaal normaal. Sterker nog, het lijkt me -zelfs voor deze CPU- ongezond. Ik heb gewoon de standaard koeler erop zitten en twee casefans. Ik heb zo'n arctic cooling silentium T2 kast, lijkt me goed genoeg toch? De fans gaan lekker tekeer bij wat belasting, dus die zullen niet kapot zijn. Waar kan het aan liggen?

Ik wil tot slot graag undervolten, maar ik kan eigenlijk nergens vinden op welke voltages de verschillende multipliers standaard lopen (het document van AMD is hopeloos oud)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Simpel. ;)
De koeler zit er niet goed op, koelpasta is uitgedroogd of temp wordt verkeerd uitgelezen.
Dat zijn de meest logische verklaringen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit die koeler er wel goed op dan vraag ik me af, en weet je zeker dat die 84 graden klopt.

Dit lijkt me overigens meer iets voor CO dan voor PMG, dus dit topic krijgt een schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De PC is iets ouder dan een jaar. Kan het zijn dat de pasta dan uitgedroogd is? Ik zal de boel vanavond even controleren. Weet iemand het antwoord op mijn tweede vraag?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:41:
De PC is iets ouder dan een jaar. Kan het zijn dat de pasta dan uitgedroogd is? Ik zal de boel vanavond even controleren. Weet iemand het antwoord op mijn tweede vraag?
Dat zal je ook niet vinden gok ik. Je kan het beste gewoon zelf uitproberen op welk voltage je CPU het beste loopt. En je temp zal niet heel veel lager uitvallen door undervolten trouwens.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:45:
[...]

Dat zal je ook niet vinden gok ik. Je kan het beste gewoon zelf uitproberen op welk voltage je CPU het beste loopt. En je temp zal niet heel veel lager uitvallen door undervolten trouwens.
Zeker weten? Ik heb de maximale multiplier met .10v undervolt (van 1.4 naar 1.3v) en ik zie nu nog 'maar' 70 graden. 10 graden is niet gering toch? Of misschien was het gewoon klam gisteravond ofzo :{

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Zeker weten? Ik heb de maximale multiplier met .10v undervolt (van 1.4 naar 1.3v) en ik zie nu nog 'maar' 70 graden. 10 graden is niet gering toch? Of misschien was het gewoon klam gisteravond ofzo :{
Die 10 graden verschil lijkt me niet alleen te komen door die 0.1V minder. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:
[...]

Die 10 graden verschil lijkt me niet alleen te komen door die 0.1V minder. ;)
Hmmm... Heb moeten stoppen met de undervolting; ik krijg een rode waarschuwing in orthos: FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-07 15:08

Sebazzz

3dp

Pasta geleid de warmte toch beter als deze uitgedroogd is? ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. Orthos loopt ook vast op een normale vcore. Het is echt de temperatuur... Vanavond de boel maar eens open maken...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:05:
Pasta geleid de warmte toch beter als deze uitgedroogd is? ;)
Nee, daarom drogen de duurde koelpasta's ook niet uit.
Alleen de goedkope troep droogt uit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:03:
[...]

Hmmm... Heb moeten stoppen met de undervolting; ik krijg een rode waarschuwing in orthos: FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Undervolten is echt niet nodig. Kijk gewoon naar je cooling, deze zal niet goed zitten. Ik heb hier een 5000+ die amper boven de 55C uit komt. Ook kan je, als je toch wilt undervolten, C&Q aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
C&Q staat al aan. Maargoed, vanavond dan toch die koeler maar eens controleren. Was gister te lui 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost. Ik heb de kast opengeschroefd, de koeler eraf gehaald, de boel eens goed uitgestofzuigd, de koeler weer teruggeplaats en voila: 60 graden bij maximale belasting. Volgens mij was trouwens de hoofdoorzaak het feit dat de luchtinlaat-gaatjes achterin de kast vol zaten met stof. Idle loopt hij op 40-45 graden: vrij warm, maar dat zal wel een gevalletje boxed cooler met slechte pasta zijn.

Betreffende het undervolten: hij loopt zeer stabiel (3 uur Orthos test zonder problemen) op slechts 1.1V. Scheelt het niet in de temperatuur, dan scheelt het allicht wel in het stroomverbruik :)

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 04:44 ]

Pagina: 1