Toon posts:

[LG M2794D] Verticale Strepen met VGA , HDMI slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 27inch LG M2794D gekocht. Heb hem aangesloten op mijn laptop via VGA, resolutie 1920*1080. Echter zie ik de hele tijd heel lichte verticale "strepen" naar boven gaan op mijn scherm. Ik had ergens gelezen dat dit kon zijn door signaalverlies via VGA.

Ben dan vandaag om een HDMI kabel gegaan (want mijn laptop heeft ook een HDMI poort :) ). Hier heb ik geen strepen, maar is de resolutie niet juist, taakbalk ligt een stuk uit het scherm enzo. En het beeld is precies nogal onscherp, en de kleuren zijn ook niet top. Terwijl dit met VGA allemaal perfect gaat...

Any help? :(

Thx

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:45

the mod man

iets van beeldmaker

Met je hdmi kabel heb je waarschijnlijk last van overscan. Post eens wat specs van je videokaart en wat je al hebt geprobeerd om het probleem met de hdmi kabel op te lossen.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
heb m'n scherm ipv op 16:9 (wat hij ook werkelijk is) op scannen gezet, en nu staat m'n bureaublad volledig gepast in m'n scherm, maar het is nog steeds wazig.

Mijn videokaart is een Ati HD3650 (laptop versie)

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:45

the mod man

iets van beeldmaker

Heb je ergens in je tv om dot by dot of 1:1 pixelmapping aan te zetten? (of al het andere uit?) tv's hebben de neiging om het beeld te standaard proberen te verbeteren omdat het er anders analoog niet uit ziet. Dit doen ze soms echter ook bij digitale ingangen waa arl perfect beeld inkomt. zodoende wordt het digitale beeld verne*kt

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
nope staat niks over pixelmapping of iets dergelijks.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb je het inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Om mijn 37" LG moest ik het ingangs label op "PC"zetten om wat problemen op te lossen. Helaas heeft dat op deze 27"geen effect.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Mocht er ooit nog iemand dit topic lezen: ik heb voor de M2394D een firmware update die het probleem oplost. LG weet mij te melden dat er geen update beschikbaar is voor de M2794D. En dat terwijl het bijna dezelfde aparaten zijn. Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen.
Pagina: 1