Toon posts:

sony str-da2400se of onkyo tx sr806

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil graag een receiver aanschaffen voor mijn samsung ue46b7000,
en zit te twijfelen tussen de sony str-da2400se en de onkyo tx sr806.
ik zit te twijfelen omdat de onkyo thx ulta II heeft en 5 hdmi in, en de sony maar 2 hdmi in heeft.
maar het prijsverschil is mischien wat te hoog voor de bovenstande dingen, het scheelt toch +- 200 euro.

ik heb al speakers gekocht, namelijk de Infinity Primus HCS.
en heb de blu ray speler Panasonic DMP-BD60.

ik wil graag de knoop door hakken, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr. Ralf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

De Sony STR-DA2400ES (dus niet SE) heeft vier maal HDMI in en geen twee zoals jij zegt. Dus dan heeft de Onkyo nog "maar" één ingang meer.
Dat THX is meer marketing dan dat je er daadwerkelijk wat aan hebt. Het heeft alleen effect als je speakers ook THX-gecertificeerd zijn. En zo'n certificaat zegt niet alles: kijk maar naar de Logitech Z-5500 die dat certificaat ook heeft.

Mocht je voor de Onkyo 806 gaan let er dan wel op dat je de nieuwe revisie hebt. De oude heeft namelijk last van blauwe pixels bij het doorsturen van 1080p materiaal. En aangezien je een Blu-ray speler hebt ga je dat niet tof vinden. Die blauwe pixels is trouwens ook waarom mijn Onkyo retour is gegaan.

Maar vanwaar alleen Sony of Onkyo?
Ik heb ervaring met beide merken en beide vallen echt in het niets bij mijn Denon die ik nu heb staan. Dus als tip: kijk ook eens bij Denon. Kwalitatief zeker beter dan Onkyo en Sony. Wel wat minder ingangen, maar qua vermogen een stuk stabieler.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 11:39
De Denon 2309 is inderdaad stukken beter dan de 2400ES. De Onkyo is ook goed, alleen lees je daar veel meer problemen over dan de Denon. Als je zou kiezen tussen de twee genoemde zou ik voor de Onkyo kiezen, maar zoals Fear1986 al zegt: kijk ook eens verder, er is beters te koop.

[ Voor 185% gewijzigd door Brad Pitt op 27-05-2009 00:39 ]

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment alleen de sony en de onkyo omdat ze alle twee een goed cijfer hebben, en veel goede reviews, ik op ook even gekeken naar de denon 2309, maar dij krijgt maar een 6.6, en de sony een 8.2 en de onkyo een 9.5.

ik heb die sony in gedachten op aan raden van een medewerker uit een hifi winkel,

ik heb een budget van +- 700 euro, en wil daar natuurlijk wel het best voor:).

ik kijk vooral films dus wil graag een goede decoder van surround.

als jullie nog meer opties weten dan hoor ik het graag, want ik word helemaal gek van al die verschillende receivers.

Gr. Ralf

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 21:08

GaMeOvEr

Is een hork.

:?

Waar komen die cijfers vandaan dan?

Aannames zijn fataal.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GaMeOvEr schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:31:
Waar komen die cijfers vandaan dan?
Met GaMeOvEr

Er zijn maar weinig Denon's die slechter presteren dan een Onkyo en laat staan een Sony.
Je mag ze eigenlijk niet eens met elkaar vergelijken, dat is gewoon een zonde.
Denon zit qua kwaliteit echt stukken hoger dan Onkyo en Sony bij elkaar.

Vooral de nieuwe Onkyo's zijn gewoon ronduit slecht vergeleken met de nog goede x05-modellen. Wat Sony tegenwoordig doet kan ik je niet exact vertellen omdat mijn receiver nog van de vorige vorige vorige generatie was :+.

Dus hoop dat je niet naar sites als kieskeurig aan het kijken bent, want dan ben je sowieso verkeerd bezig. Probeer eens echte hifi-sites met goede reviews en testen, dan zal je toch anders zien.

Het is overigens niet zo dat ik anti-Onkyo ben.
Het is meer dat ik Onkyo altijd hét merk heb gevonden, maar dat ik er nu zelf slechte ervaringen mee heb. En dat je meer en meer leest dat mensen ook problemen ondervinden. Dus je staat vrij een Onyko te kopen, maar zoals gezegd is de kwaliteit gewoon niet meer wat het geweest was.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-05-2009 11:31 ]

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33

R-B

Blokkert

ben benieuwd die denon dan becijferd met een 6.6 :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Interessant, die cijfers :+ . Je kunt verder ook nog naar Marantz of misschien Pioneer kijken.

Verwijderd

Hmm, het is niet kieskeurig want daar krijgt die Denon een 8.8. Interessant, ik zeg verplaatsen naar de HK en er een "raad waar deze cijfers vandaan komen" topic van maken :P

Edit: misschien een US systeem, waarbij een lagere score beter is dan een hogere score. Mark Levinson oid zal wel een 1 krijgen dan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 14:15 ]

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:13:
Hmm, het is niet kieskeurig want daar krijgt die Denon een 8.8. Interessant, ik zeg verplaatsen naar de HK en er een "raad waar deze cijfers vandaan komen" topic van maken :P

Edit: misschien een US systeem, waarbij een lagere score beter is dan een hogere score. Mark Levinson oid zal wel een 1 krijgen dan ;)
Is dat niet een Duits systeem?

Verwijderd

Topicstarter
ja het klopt, die cijfers had ik van sites zoals kieskeurig.nl welke sites moet ik dan zijjn?

weten jullie mischien een goeie optie voor mij of is echt de denon 2309 de beste?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sites als kieskeurig moet je links laten liggen.
Zulke sites zijn leuk om snel prijzen te vergelijken en snel wat van de kenmerken op te vragen.
Maar verder moet je niet bij zulke sites zijn. Overigens krijgt de Denon 2309 op kieskeurig een 8.8.

Negen van de tien reviews zijn niet objectief op zulke sites. En mensen zijn daar "altijd" positief over hun aankopen. En dat is ook logisch, want je gaat niet zeggen dat je nieuwe receiver niets is, dat is een eigenschap die maar weinig mensen hebben.

Ik zou persoonlijk voor Denon gaan (of Marantz als dat design je meer aanstaat).
Maar Onkyo zou is sowieso van mijn lijstje afhalen en links laten liggen.
En merken als Pioneer, Yamaha en NAD is dat niets? Zijn ook zeker merken die goed zijn (en zeer grote kans dat ze op kieskeurig niet al te positief scoren).

Maar je hebt al speakers, is het dan niet handig om met die speakers eens te gaan luisteren naar combinaties betreffende receivers. Elke receiver heeft een klankbeeld. Zo klinkt een Denon nogal warm en kan dit in combinatie met bepaalde speakers (ik noem een B&W) te wollig klinken. Nu vinden sommigen dat helemaal het einde en anderen zijn er niet kapot van.
Dus loop eens een echte hifi-winkel binnen (dus geen Mediamarkt of Expert) en laat daar je speakers aansluiten (gewoon in stereo) op wat receivers. Dan hoor je pas of die Onkyo en Sony überhaupt wel klinken met jouw Infinity speakers.

Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Niet dood staren op een paar merken en dan kijken naar alleen specificaties en leuke marketing kreten als "THX" of "140 Watt @ 7.1".

Goede sites om tests te lezen zijn:
What Hifi
Tech Radar

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-05-2009 19:04 ]

Verwijderd

Kijk ook niet teveel naar cijfers maar ga gewoon luisteren. Persoonlijk zou ik Sony en de Onkyo ook niet aanraden, blijven toch (vooral die modellen) huis tuin en keuken modellen.

Ga je hem meer voor stereo of vooral voor surround gebruiken?

Zelf handel ik nogal eens wat in deze recievers en ik kan dus spreken dat ik ervaring heb met al de boven genoemde merken. Wat mijn (blijft een mening van 1 iemand) conclusie is over stereo en surround:

Surround

1. Yamaha
2. Denon
3. Marantz
4. Onkyo
5. Sony

Stereo

1. Marantz (muzikaal)
2. Denon (tussen weg Marantz en Yamaha)
3. Yamaha (kristal helder)
4. Onkyo en Sony

Natuurlijk zijn er nog meer merken maar dan kan ik wel door blijven opsommen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik heb die infinity Primus HCS van 100 watt rms,
kan ik hierbij wel een receiver van meer dam 100 watt rms gebruiken?
en welke receiver raden jullie mij dan aan bij deze speakers, het gaat mij vooral om surround geluid bij films en zuiver en lage tonen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als een receiver een opgegeven vermogen heeft wil nog niet zeggen dat deze het vermogen ook haalt. Mijn Denon 2809 heeft ook meer vermogen dan mijn speakers eigenlijk aankunnen, maar omdat het vermogen wat inzakt bij 5.1 gebruik kan het geen kwaad.
Hoe veel vermogen het scheelt is per merk afhankelijk, mijn Denon verliest maar iets. Maar een Onkyo 806 houdt dus nog maar 40 Watt over. Dus kijk je niet suf op specificaties.

Maar heb je zelf al verder gekeken of een hifi-winkel binnen gegaan?
Want vind het nu wel erg een topic worden waar wij alles moeten beantwoorden.
Muziek is persoonlijk en je moet dus zelf gaan luisteren en niet zo maar alles van ons aannemen.
Iemand kan nu roepen dat Infinity met Marantz helemaal geweldig is, maar wellicht vind jij het kut klinken.

En over die tonen: je had beter kunnen wachten met die speakers kopen. Want die maken ook deel uit in de zuiverheid en lage tonen. Het hangt nogal samen, dus nu heb je al één deel gekocht.

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:02:
Sites als kieskeurig moet je links laten liggen.
Zulke sites zijn leuk om snel prijzen te vergelijken en snel wat van de kenmerken op te vragen.
Maar verder moet je niet bij zulke sites zijn. Overigens krijgt de Denon 2309 op kieskeurig een 8.8.

Negen van de tien reviews zijn niet objectief op zulke sites. En mensen zijn daar "altijd" positief over hun aankopen. En dat is ook logisch, want je gaat niet zeggen dat je nieuwe receiver niets is, dat is een eigenschap die maar weinig mensen hebben.

Ik zou persoonlijk voor Denon gaan (of Marantz als dat design je meer aanstaat).
Maar Onkyo zou is sowieso van mijn lijstje afhalen en links laten liggen.
En merken als Pioneer, Yamaha en NAD is dat niets? Zijn ook zeker merken die goed zijn (en zeer grote kans dat ze op kieskeurig niet al te positief scoren).

Maar je hebt al speakers, is het dan niet handig om met die speakers eens te gaan luisteren naar combinaties betreffende receivers. Elke receiver heeft een klankbeeld. Zo klinkt een Denon nogal warm en kan dit in combinatie met bepaalde speakers (ik noem een B&W) te wollig klinken. Nu vinden sommigen dat helemaal het einde en anderen zijn er niet kapot van.
Dus loop eens een echte hifi-winkel binnen (dus geen Mediamarkt of Expert) en laat daar je speakers aansluiten (gewoon in stereo) op wat receivers. Dan hoor je pas of die Onkyo en Sony überhaupt wel klinken met jouw Infinity speakers.

Je moet verder kijken dan je neus lang is.
Niet dood staren op een paar merken en dan kijken naar alleen specificaties en leuke marketing kreten als "THX" of "140 Watt @ 7.1".

Goede sites om tests te lezen zijn:
What Hifi
Tech Radar
Opvallend dat juist op die site de sony 2400es zeer positief beoordeeld is!
http://whathifi.com/Review/Sony-STR-DA2400ES/ 5/5
en sony als merk 2x voorkomt in hun home cinema best-buy
http://whathifi.com/BestB...s/Home-cinema-amplifiers/

animus maximum donatum atque maximum punium est

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je zegt dat je je speakers net gekocht heb. Welke reciever zat daaraan gekoppeld? Is dat dan niet de enigste juiste keus? Je hebt immers de speakers gekozen omdat je ze mooi vond klinken.

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 20:33
jozejas schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:37:
[...]

Koop het blad eens en kijk wie de grootste adverteerder is ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jozejas schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:37:
[...]
Een topic kicken is tot daar aan toe, maar om dit soort dingen toe te voegen is niet echt een reden. En ik heb ook nooit gezegd dat Sony een slecht merk is, ik heb alleen andere voorkeuren (uit ervaring, heb niets tegen Sony als merk).

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.