Toon posts:

AMR slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is een AMR slot wat kan je er mee doen?

Ik heb in mijn boekje gekeken van m'n nieuwe Mobo maar kan het niet vinden.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 19:52

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

naar mijn weten kan je daar alleen (AMR)geluidskaartjes en modems inproppen, alleen die zijn (nog?) bijna nergens te krijgen...

Verwijderd

Audio Modem Riser, volgens mij.

Je kan er een geluidskaartje of modem indoen maar ik weet niet waar ze te krijgen zijn, maar volgens mij zijn ze al wel op de markt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Audio/Modem Riser

AMR (Audio/Modem Riser) is a specification developed by Intel for packaging the analog I/O audio functions of modem circuitry together with a codec chip (which converts back and forth from analog to digital) on a small board that plugs directly into a computer's motherboard. The small board is called a riser apparently because it rises above the motherboard rather than laying flatly on it. Having this circuitry on a riser means that it doesn't have to be part of the motherboard itself. Because getting certification for the manufacture of a new motherboard design is a lengthy process, removing this function from the motherboard provides more flexibility for manufacturers and allows advances in audio modem design to be implemented more easily. Another specification, MDC (Mobile Daughter Card) is the equivalent of AMR but for use in mobile computers.
In the past, an internal modem was installed in one of several slot inside the computer chassis and an external modem was plugged into a serial port at the rear of the computer. With AMR design, the slot can now be used for other purposes. The AMR card can also provide the foundation for higher-quality audio solutions such as 3D positional audio and better MIDI music production.

www.whatis.com

• Bulldog
  • Niet online
Heb in Nederland ook nog geen producten gezien voor AMR, zou het nog komen?

Verwijderd

Tsja, bulldog zegt het allemaal wel zo ongeveer. Het is eigenlijk een goedkope oplossing. Veerl fabrikanten van kant-en-klare-huis-tuin-en-keuken-gebruiker-computers gebruiken die AMR's.
Als ik je een advies mag geven : loop er met een grote boog omheen ! :)

Verwijderd

En ik vraag me af waarom je er met een grote boog omheen moet lopen (waarom)ik behaal dezelfde snelheid als met een etech(ofzoiets)modem deze schijn vrij goed te zijn nou ja ik hoor het wel ??

Verwijderd

alleen door te verglijken kun je oordelen mijn conlusie, bij mij maakt het geen ruk uit tussen een soft of een hard modem allebei even snel

Verwijderd

modems zijn er al wel... geluidskaartjes heb ik nog niet gezien...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Weet iemand hoe het met het CNR (Communication and Networking Riser) slot zit? Dit is hetzelfde principe, maar het wordt volgens mij alleen toegepast door Intel, klopt dat?

• BrZ
  • Laatst online: 13:58

BrZ

Op maandag 16 juli 2001 16:27 schreef cyberson het volgende:
alleen door te verglijken kun je oordelen mijn conlusie, bij mij maakt het geen ruk uit tussen een soft of een hard modem allebei even snel
Uhmz, je modem is wel even snel, maar je processor heeft minder tijd over voor andere dingen :) OK, het scheelt niet veel, maar aangezien er eigenlijk geen prijsverschil is tussen hard en soft modems, lijkt het mij loos om een softmodem te nemen...

Bij NIC's ligt dat wat anders, bijna alle NIC gebruiken gedeeltelijk de CPU... Echte hardwarematige NICs zijn nogal duur :) (3com is dus niet volledig hardwarematig! (ok, kan best dat ze bepaalde types hebben die dat wel zijn))

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
stop een hardwaremodem in een 486 en een softwaremodem in een Pentium 166.

Laat ze naar dezelfde provider met dezelfde lijnkwaliteit bellen en kijk welke het eerst verbreekt zodra je Internet Explorer opstart.

Wedden dat die 486 sneller is en het langer volhoudt?

softmodems zuigen |:(

Verwijderd

ja ok dat ben ik met je eens maar als je een pentium 3 800 of 1ghz hebt dan valt het allemaal wel mee

Verwijderd

wat bedoel je trouwens met softmodems zuigen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ze zuigen gewoon alles op wat je processor kan. Gisteren nog een P120 met een motorola gezien. Zodra dat ding ingebeld was, zag je de muis zelfs schokken...

hoezo zuigmodems |:(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil anders wel een AMR modempje voor in mijn Athlon hoor..

Verwijderd

nah kheb er nix aan...
1) Ik heb geen modem, com21 gaat via netwerkkaart
2) Ik heb een DMX X-fire dus denk niet dak een nieuwe geluidskaart hoef te hebben

Als je hetzelfde bord zonder da ding kan krijgen, dan zou ik die pakken... helaas zitten die er wel of niet op, dus niet optioneel zover ik weet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je echt een AMR modem wilt- ik heb op de laatste paar Interexpo/PC Discount beurzen waar ik geweest ben af en toe eentje bij een of andere vage chinees zien liggen. Ik had de laatste keer toevallig ook een modem nodig, maar kon voor dezelfde prijs (45,-) een Etech Hardware modem krijgen.

Bij mij op het werk hebben we veel AMRs (vooral van Aztech en Askey)- het zijn krengen, erg veel uitval. Bovendien zijn AMR en CNR apparaten AC'97 gevallen. Dat wil zeggen dat ze (net zoals bij IDE) met master/slave (of primary/secondary) werken. En raad eens wat er gebeurt als je 2 masters, of alleen een slave zonder master hebt |:(

Nee, happy happy joy joy met die dingen :(

Het aantal onnodige onsites tengevolge van verkeerde jumperinstellingen is om van te :'(

CNR is overigens goed vergelijkbaar met AMR, alleen met iets meer mogelijkheden (netwerk kan dus ook), ACR is dan een nieuwe standaard die backwards compatible is met AMR (maar niet CNR) die qua features met CNR te vergelijken is.

CNR modems gedragen zich niet anders dan AMR modems. Overigens kunnen ook volwaardige apparaten op dit soort kaarten gekwakt worden. ABIT maakt 2 CNR geluidskaarten, eentje met en eentje zonder eigen DSP. Die met kan goed mee met een SBLive. Maar die is alleen in het verre oosten te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 16 juli 2001 18:25 schreef cyberson het volgende:
wat bedoel je trouwens met softmodems zuigen
Hier heb ik nog een voorbeeld: ik heb 2 modems op mijn PC:

1. Mediaforte Momenta 56K DSP PCI modem. Dit modem heeft weliswaar een eigen DSP chip, dus modulatie en demodulatie gaat in hardware, maar de error correction en compression gaan met software.

2. Hayes optima 28k8 extern modem. Dit modem is volledig hardware en is op de COM1 aangesloten.

Ondanks het feit dat a) ik toch een P!!!-800E in mijn bak heb en b) het externe modem maar 28k8 is zijn de ping tijden bij bv Unreal Tournament met het externe modem pakweg 25% lager dan bij het interne modem.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1