Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Zie 't toevallig via slashdot. http://www.nytimes.com/20...logy/26polaroid.html?_r=1

Mr. Kaps, who lives in Vienna, was on hand in June 2008 for the ceremony when Polaroid shut down its factory in Enschede, which had manufactured film cassettes for the SX-70 — the signature Polaroid camera that folds into a squat rectangle.

There he met André Bosman, the engineering manager at the Enschede plant, a sprawling complex in the middle of the town of 150,000 people. Mr. Bosman tipped off Mr. Kaps to the fact that the machines for making Polaroid film cassettes, whose replacement cost Mr. Bosman estimates at about $130 million, still worked but would be cleared out in a matter of days.

“So we stopped drinking beer — which is a pity because Dutch beer is good — and started talking business,” Mr. Kaps said.

Heeft er iemand toevallig een nederlandstalig stukje over?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen Nederlandstalig stukje hierover, wel de website: The Impossible Project

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 26-05-2009 22:20 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geweldig, dit is zo maf, dit heeft wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Gezien het feit dat ze goed door hebben dat ze in een niche markt moeten zitten, hebben ze nog een aardige kans ook geloof ik wel om break-even te spelen.

Ga dit ook zeker met interesse volgen.
(topic eveneens geboekmarkeerd)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Mijn schoonvader werkt hier aan, er zijn al bergen (internationale) media aandacht voor geweest, ik zal eens informeren of hij nog wat stukjes heeft die het noemen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miscchien offtopic maar weet iemand hoe ik een polaroid effect in raw kan faken, google heeft me nog niet veel wijzer gemaakt.. Of iemand toevallig een goede raw preset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een kansloos project. Sorry hoor, maar Polaroid heeft de boot compleet gemist met digitale fotografie. Terwijl ze wel destijds de techniek in huis hadden. Maarja, ze hebben te lang vastgehouden aan hun overtuiging van fysieke afdrukken. Al snel waren ze technisch compleet voorbijgestreefd door de Aziatische bedrijven. Imho kunnen ze beter hun merknaam blijven koppelen aan zonnebrillen en hun fotografie-hoofdstuk afsluiten.

Overigens valt er zeer veel over te vinden. Hier bv op Bright een review:
http://www.bright.nl/eers...go-digital-camera-printer

[edit]
Mmh het project staat dus los van Polaroid begrijp ik? Nou ja, nog steeds kansloos imho. Behalve dat er waarschijnlijk een kleine niche/ Polaroid-fetisjisten rondlopen die dit spul wel willen blijven gebruiken. Op grote schaal, commercieel levensvatbaar, verwacht ik er weinig van.
http://www.bright.nl/nieu...r-instantfoto-na-polaroid

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 27-05-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou leuk zijn moest dit soort fotografie terug tot leven komt. Stel je voor, een dslr waar de foto zo komt uitrollen. Handig voor modelshoots, het gaat de mensen ook verplichten om van de eerste keer de foto technish in orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je ziet wat een interessant lifestyle-achtige niche lomo nog heeft vind ik dit op zich niet kansloos.Of het commercieel haalbaar is vraag ik me wel af.

Wat polaroid faken betreft, ligt er maar net aan wat je gebruikt als RAW editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die dingen bestaan gewoon nog hoor, het is wel een niche markt inderdaad maar Radio Online heeft pas nog een digitale Polaroidcamera getest.

http://www.youtube.com/wa...nTSI&feature=channel_page

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:22:
Als je ziet wat een interessant lifestyle-achtige niche lomo nog heeft vind ik dit op zich niet kansloos.Of het commercieel haalbaar is vraag ik me wel af.

Wat polaroid faken betreft, ligt er maar net aan wat je gebruikt als RAW editor.
photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Zwart-wit Polaroid film (nieuwe naam PX) vanaf 25 maart weer te verkrijgen :) Later dit jaar kleurenfilm:
http://www.fotografie.nl/...possible-project-geslaagd
http://www.the-impossible-project.com/

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:25

AJK

...

Hoera! Er is niks leukers als polaroids schieten!

Fijn dat dit fotografische middel weer een tijd van de ondergang behouden word. Ok, fuji had een soort gelijk product maar dat miste toch de charme en eenvoud van een Sx-70 (of 600) camera...

Hopelijk is dit product redelijker geprijsd als de nu nog resterende voorraad, want met 20 euro voor 8 foto's is het niet echt een toegankelijk medium meer.
Overgens ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de nieuwe film, ik ben op het 1e gezicht niet echt kapot van de kwaliteit van de foto's op de site, aan de andere kant is het effect mischien best leuk voor ene paar foto's

[ Voor 48% gewijzigd door AJK op 22-03-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Voor de volledigheid, staat nu ook op de fp:
nieuws: Nederlands bedrijf brengt Polaroid-films weer op de markt

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1