Toon posts:

Welke bolleboos kan helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus voor een vriend zijn systeem aan het opfokken :).
Hij heeft een Celery 400 @ 500 nu. Dubbele fan erop. Abit BH6 mamaplank. PC100 geheugen. Asus TNT2 Ultra.

Maar hij wil niet op 600 MHz! Het voltage kan maar tot 2,3 Volt.
Andere convertorkaart met dipswitches om het voltage verder op te schroeven?

<insert ideas here>

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Nou ik zit met hetzelfde probleem, heb ook een celeron 400 en loopt nu stabiel op 500.
Ik had hem natuurlijk gekocht om op 600 te draaien maar dat wilde hij niet. Als ik hem op 600 zette dan startte hij wel op maar naar een tijdje dan liep hij echt vast, zelfs met de kast eraf.Ik gebruikte wel de standaard koeler. Heb trouwens voor de rest alles geprobeerd incl latency veranderen voltage, en de rest.
Mijn celly kan hoger dan 500 dat weet ik zeker maar ik heb de bus nu dus op 83 lopen en mijn Abit Be6, ondersteunt dus tussen 83 en 100 geen anders fsb. Dat is dus het klote, ik weet zeker dat hij op een fsb van 95 geen enkel probleem heeft. Het laatste waar ik aan dacht was het programmaatje softfsb waarbij je dus in windows je fsb kunt veranderen. Maar jammergenoeg ondersteunt dit progje mijn mb nog niet. Jouw mb ondersteunt hij geloof
ik wel. Ik weet nu effe geen url voor die site van dat progje , maar dat kan iemand anders vast wel even geven.Zijn er trouwens mensen die dit progje met succes gebruiken. Hoorde ondanks nog dat met de bp6 nu ook van dit programma gebruik kan worden gemaakt. Voor de rest weet ik het ook niet.
Toch denk ik dat je die 600 wel uit je hoofd kunt zetten, maar meer dan 500 zit er natuurlijk altijd in.
succes

Verwijderd

Topicstarter
heb ook een celeron 400 en loopt nu stabiel op 500.
Zover ben ik dus ook al bij die vriend.
Als ik hem op 600 zette dan startte hij wel
Hij wilde hier niet eens starten.
zelfs met de kast eraf
Bestaan er mensen met de kast erop dan?

Verwijderd

Dat proggie Soft FSB is te downen van www.h-oda.com .
Maar dan nog ga je niet kunnen draaien op 100 of 95 mhz, omdat je mobo dat niet ondersteunt.
Soft FSB werkt alleen met snelheden waarop je mobo kan lopen dus.

En het maakt geen reet uit dat je plankje niet in de lijst staat, je kan elke willekeurige kiezen die je maar wilt.

grtz!
Yesse

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Volgens mij kan je 3,2volt halen met msi 1,1 converter. (weet ik niet zeker.) Het enige probleem is dat deze nauwlijks meer te verkrijgen is.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb nog een msi converter ook nog een celly 366 wat geef je ervoor? ik heb nu een athlon sys

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je processor het niet aan kan, dan heb je gewoon pech gehad. Ik heb trouwens mijn computer ook ge-overklokt, en heb m'n kast er nu wel weer op. Wat gaten erin zagen (met figuurzaag) en een paar slim (al zeg ik het zelf) opgehangen fans en je kast kan gewoon dicht.

celly366 met converter? ik bied 100 gulden :)
Pagina: 1