Toon posts:

3 Monitoren met SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag 3 monitors (DVI aansluiting) in landscape aan elkaar willen aansluiten.
Echter mijn video kaart ATI 2600 heeft maar 2 DVI aansluitingen.
Nu zou ik er 2 kunnen halen, zodat ik 4 DVI aansluitingen heb. Maar als ik nu SLI wil gebruiken
heb ik denk ik maar weer 2 poorten. Dus maar 2 monitoren.

Bestaat er manier om 3 monitors aan te sluiten en toch SLI te gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI gaat sowieso niet werken met Ati kaarten, hooguit crossfire.'Maar afhankelijk van hoeveel slots je hebt in je pc kun je toch gewoon nog een kaart erbij prikken.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
*offtopic* ATI heeft CrossFire , nVidia heeft SLI */offtopic*

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Je wilt SLI, dus 2 of 3 nvidia kaarten. (Of crossfie, wat dus 2 of meer ATI kaarten zijn)

Maar ook 3 beeld schermen.

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/

Dat is je oplossing.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-04 15:04
Bovendien kan SLI geen 2 monitoren aan.
Dus als je meerdere monitorern aan wilt sturen ben je aan ati gebonden.
al vraag ik me af of je dan 3 monitorern (afhangekelijk van het aantal aansluitingen op je vga ) kan gebruiken.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:03
Dit is een goede oplossing

Als het goed is staat er bij de Digital (DVI) versie ook een uitgebreide review met foto's etc.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Frogy schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:53:
Wel:
Supports NVIDIA SLI Multi-monitor support, giving you the ability to use two monitors with your GeForce graphics cards in SLI mode. Learn more here.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Frogy schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:53:
Dus als je meerdere monitorern aan wilt sturen ben je aan ati gebonden.
al vraag ik me af of je dan 3 monitorern (afhangekelijk van het aantal aansluitingen op je vga ) kan gebruiken.
Sinds de 180.xx drivers is dit volgens mij wel mogelijk, ik heb het tenminste al gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Blonde Tux,

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/ ondersteund helaas geen 1920x1200.
Dus die vervalt. (max 3 x 1680 x 1050).

Maar wat ik niet begrijp. Er zijn toch genoeg mensen die hun monitoren in landscape (3 stuks) hebben draaien?
Of maken die soms geen gebruik van grafische versnellers?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07
nouja, SLI en crossfire zijn nou eenmaal niet technieken die enorm veel gebruikt worden, zelf vind ik het trouwens zondegeld, je spendeerd geld voor een 2de keert waarbij je je max zo'n 40% extra preformance krijgt, beetje zonde geld imo

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:16
Met de slechte multimonitor support in games is het niet gebruikelijk om te gamen in SLI/Crossfire met 2 of meer monitoren. 2 monitoren wordt ondersteund door Nvidia en AMD, maar 3 vaak niet meer.Heel weinig mensen gebruiken ook 3 schermen, natuurlijk...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Moet je om een of andere reden crossfire gebruiken ?

Zo niet kan je ook gewoon de 2 kaarten zonder crossfire gebruiken op deze manier heb je 4 dvi aansluitingen en kan je 4 monitors aansluiten.
Alleen 4 monitoren in games wordt dan lastig maar dit wordt zo wie zo niet altijd ondersteund. (lees bijna niet)

Kijk alleen wel uit dat beide kaarten de zelfde driver gebruiken (het beste is 2 dezelfde modellen gebruiken) anders kan dat wel eens conflicten opleveren.

Verwijderd

coptician schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:15:
Heel weinig mensen gebruiken ook 3 schermen, natuurlijk...
Ik heb er 4 :+

Ga nog even een 8600GT silent erbij kopen en dan kijken wat dat in SLI doet... de 180 driver ondersteunt mijn extra FX5200 niet meer :'(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Ik had juist begrepen dat je beter twee verschillende modellen kon gebruiken? Bij nader inzien was dat misschien in het geval van integrated graphics + pci-e kaart.. Not sure.

Je hebt gelijk (wanneer je Vista gebruikt). Die kan normaal gesproken - bij gebruik van WDDM - maar 1 graphics driver aan. Zie http://www.microsoft.com/...ay/multimonVista.mspx#EOB

You can't have everything. Where would you put it?

• EdwardvGelder
!GN!T!ON schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:02:
nouja, SLI en crossfire zijn nou eenmaal niet technieken die enorm veel gebruikt worden, zelf vind ik het trouwens zondegeld, je spendeerd geld voor een 2de keert waarbij je je max zo'n 40% extra preformance krijgt, beetje zonde geld imo
Dat is zulke kul!
Bij sli en cf krijg je mits goed ondersteund, zo'n 80-100% winst.
En er worden steeds meer spellen ondersteund, en er wordt hard aan de weg getimmerd.
Helemaal met Cf aangezien Ati met meerder kleine chips op 1 kaart een high-end kaart maakt.

Ontopic:
Wat je ook kan doen is 1 goede kaart, bijv. de Ati HD4890, wel 1 die standaard 1ghz geclockt is(is dan sneller dan gtx285 en kost minder) en bijv. een 4350 voor erbij, dan draai je de spellen gewoon op 1 monitor en in windows enz. draai je met 3? Dus dat het spel er op 1 monitor op komt en je de rest nog open hebt voor bijv. msn of een dergelijk programma :)

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

EdwardvGelder schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:47:
[...]

Dat is zulke kul!
Bij sli en cf krijg je mits goed ondersteund, zo'n 80-100% winst.
En er worden steeds meer spellen ondersteund, en er wordt hard aan de weg getimmerd.
Helemaal met Cf aangezien Ati met meerder kleine chips op 1 kaart een high-end kaart maakt.

Ontopic:
Wat je ook kan doen is 1 goede kaart, bijv. de Ati HD4890, wel 1 die standaard 1ghz geclockt is(is dan sneller dan gtx285 en kost minder) en bijv. een 4350 voor erbij, dan draai je de spellen gewoon op 1 monitor en in windows enz. draai je met 3? Dus dat het spel er op 1 monitor op komt en je de rest nog open hebt voor bijv. msn of een dergelijk programma :)
en toen liep je 4890 op een 4350 speed 7(8)7

• EdwardvGelder
Nee helemaal niet :P
Je doet ze toch niet in cf, misschien kan het in cfx, maar dat betwijfel ik.

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Tip: prik er een PCI kaart in. Als het je alleen aan de pixels ligt, heb je daar voldoende aan.
Ik gebruik er nu ook 4, tot aan mijn grootste ergernis toe want ik was er 6 gewend.
Pagina: 1