Toon posts:

Probleem met tweetal socket 370 moederbordjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Een tijdje geleden wat spul via de vraag en aanbod hier overgenomen. Onder andere twee skt 370 moederborden met 3 socket 370 cpu's en een berg sd-ram.
Cpu's:
1) Pentium III costa rica 1000mhz/256/133/1.75v
2)Celeron malay 633mhz/128/66/1.7v
3)Pentium III costa rica 866mhz/256/133/1.7v

DE betreffende moederborden:

Asus CUSL-L: een oem asus bord uit een hp pavilion 7860
Linkje: http://h10025.www1.hp.com...&cc=us&dlc=&product=58894

Van dit moederbord heb ik een handleiding kunnen vinden maar hoe je de cmos moet clearen staat er gewoonweg niet in! http://www.elhvb.com/mboa...manual/cozumel_manual.pdf

naast dit moederbord heb ik ook nog een asus CUWE-RM liggen:
http://www.motherboard.cz/mb/asus/CUWE-RM.htm
Linnk handleiding: http://www.elhvb.com/mobo...0e/cuwe-rm/cuwerm-101.pdf

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
Ik heb in beide moederborden alle mogelijk combinaties van ram en de 3 cpu's geprobeerd maar ik krijg er gewoon geen beeld uit. De cusl-l heb ik ook nog met losse agp graka getest maar ook dit mocht niet baten. Bios resetten kan ik enkel bij de cuwe-rm, van de cusl is het onbekend. Volgens de handleidingen staan alle jumpers gewoon goed... Gekke is dat de fan van de cpu wel gewoon als een bezetene begint te draaien en dat er verder geen beeps uit de buzzer komen.
Wat zie ik over het hoofd????

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 21:39 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

Duinkonijn

Huh?

in beide gevallen doet de cpu fan het maar start hij niet op..

misschien andere voeding proberen?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
heb twee voedingen geprobeerd, vergeten te vermelden....
Het is idd zo dat de cpu fan draait (zelfs als ik er geen cpu in heb zitten) en dat hij niet opstart, altans ik krijg geen beeld op mijn monitor..

EDIT: het hp bord start trouwens meteen op als je de knop van de voeding omzet, powerbutton hoef ik niet eens aan te raken...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 21:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

biosresetten is gewoon een kwestie van het batterijtje eruit trekken, pinnetjes kortsluiten en even zonder stroom laten staan.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is sowieso handig om in dit soort gevallen eens door te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
@ terw_dan.

Bedankt voor de tip, volgens mij heb ik die al eens eerder doorgenomen, misschien toch nog maar eens doen...
voedingen en ram zijn overigens gewoon prima want ik heb ze getest op een oude athlon xp pc..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet natuurlijk voor ieder bordje het ding gewoon helemaal doorlopen wil je weten waar het misgaat. Handig is wel als je een pc hebt waarvan je weet dat proc, mobo en mem goed zijn. Want dat weet je volgens mij nu niet, dus wordt het lastig troubleshooten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet welke cpu bij welk moederbord hoort en van het hp bordje weet ik ook welk ram er bij zat. Ram werkt prima want dat heb ik getest, het mobo en cpu weet ik dus niet zeker maar zijn in werkende staat naar mij toe getransporteerd... Het zal nog lastig worden ben ik bang :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Beste wat je kunt doen is een werkende set ernaast leggen en dan testen. Mijn stelregel is altijd dat hardware pas werkt of stuk is nadat ik het zelf heb getest. Dit omdat je nooit kunt weten wat er met 2ehands meuk is gedaan/gebeurd.
Verder heb ik met dit soort dingen standaard een PCI poort80 debugger bij de hand. Dat vergemakkelijkt het troubleshooten aanzienlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik die niet :(
Heb dus twee 370 setjes liggen en beide krijg ik niet werkend, met wat voor combi ook. ik heb dus geen werkende set waarmee ik alles kan gaan testen...

Als ik nou eens in het bios kon komen was ik al een heel stap verder, maar dat lukt dus al niet..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 22:06 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

zo'n ding koop je ook voor een paar euro online.. (misschien moet ik dat maar eens doen, ik heb ook vaak zat pc's die niet helemaal lekker lopen)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:11:
zo'n ding koop je ook voor een paar euro online.. (misschien moet ik dat maar eens doen, ik heb ook vaak zat pc's die niet helemaal lekker lopen)
idd, k heb er tijden geleden ook 1 gescoort voor een 10tje :D altijd handig B)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig nog tips dan waar ik zo'n ding goedkoop kan aanschaffen? (aub geen deal extreme want ik heb geen creditcard :( )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DX is wel het goedkoopste, en daar heb je echt geen CC voor nodig. Via paypal kan dat ook prima.
Anders gewoon even op ebay snuffelen. Als je zoekt op 'PCI debug card' vind je ze zo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er inmiddels 1 besteld bij deal-extreme, zal wel ff duren maar dan heb je ook wat...
Pagina: 1