Videokaart stuk?, maar in veilige modus wel gewoon beeld

Pagina: 1
Acties:

• rettok
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 21:16
Beste Tweakers,

mijn zoon heeft onlangs een zware game (World in Conflict) geïnstalleerd. Hierna begon de PC kuren te vertonen. Het scherm werd tijdelijk zwart en enkele dagen later kwamen er strepen op het scherm bij het opstarten van de PC. Deze strepen zijn al vanaf het begin zichtbaar, ook in de bios.
Start ik de PC in de veilige modus op, dan komt er wel een normaal scherm, zonder de strepen dus.
Ik dacht zelf dat de videokaart (Geforce 6700 XL) het probleem was.
Ik heb de kast al open gehad en stof verwijderd. Ook heb ik de Nvidia drivers verwijderd en er nieuwe opgezet.
Volgens een lokale computerhandelaar zou het feit dat er in de veilige modus wel een normaal beeld is, niet wijzen op een kapotte videokaart.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 08:14
Klinkt alsof het geheugen van de videokaart defect is. Heb hetzelfde met een laptop gehad. Daar deed de kaart ook niets meer in normale modus maar wel in veilige modus.

Als je nog garantie hebt zou ik vragen aan die computerboer of ie de videokaart voor een test kan uitwisselen met een andere.

[ Voor 27% gewijzigd door ShockWave_Omega op 26-05-2009 21:04 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dan heeft je 'computerhandelaar' het verkeerd, want als het in het BIOS al is dan het is wel degelijk een kapotte videokaart (of je monitor/kabel is niet goed, maar het is dan iig geen driverprobleem).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ruikt een beetje naar kapot video geheugen

wel goed beeld in veilige modus heeft lang 640x480x8 heeft lang niet zoveel geheugen nodig als gewoon beeld. 1200x960x32 oid. ik zou het niet gelijk uitsluiten

wellicht dat de bios een ander stuk gebruikt, durf ik niet te zegen

Iperf

Verwijderd

99% zeker kapotte videokaart. :)

• rettok
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 21:16
Dank voor de reacties. Inmiddels een nieuwe videokaart gekocht (Geforce N 9500 GT) en probleem is/lijkt opgelost.
Pagina: 1