Toon posts:

processor vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo , ik heb in mijn pc een e2200 intel duo core 2.4 ghz. processor . om games te spelen heb ik eentje van 3.0 ghz nodig waar door de games soepel en foutloos draaien . ;)
ik heb er al een gevonden een intel e8400 , zal ik voor deze nieuwe processor allemaal nieuwe software etc. moeten installeren , want ik weet niet of het me zo makkelijk zal afgaan.

weet iemand hier meer van?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Wie zegt dat je een 3GHz processor nodig hebt?

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Welke videokaart heb je eigenlijk en hoeveel geheugen heb je?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Hmm, je processor is dus nu niet erg nauwkeurig, als hij spellen niet foutloos afspeelt.

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11-2025
Je kan ook gewoon een beetje overclocken toch?
Trouwens met wat meer informatie kunnen we je beter helpen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

GHz is een behoorlijke mythe, de e2200 zal het meeste nog wel kunnen draaien namelijk. Voor spellen zijn videokaarten van veel meer belang. Die GHz waardering heeft waarschijnlijk méér invloed op Intel's inefficiënte Pentium4/netburst architectuur.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:24:
om games te spelen heb ik eentje van 3.0 ghz nodig waar door de games soepel en foutloos draaien . ;)
En wie heeft jou dat verteld?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Plakjekaas schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:27:
Welke videokaart heb je eigenlijk en hoeveel geheugen heb je?
ik heb een ati hd 3450 en 2 gigabyte aan ram

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:24:
ik heb er al een gevonden een intel e8400 , zal ik voor deze nieuwe processor allemaal nieuwe software etc. moeten installeren , want ik weet niet of het me zo makkelijk zal afgaan.
Hoe kom je daar bij?

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:32:
[...]

En wie heeft jou dat verteld?
in mijn oude pc had ik een 3.0 ghz processor die draaide spellen zoals call of duty 4 etc. soepel en zonder haperingen , als ik cod 4 nu installeer met de e2200 hapert hij .
ik denk dat dit waarschijnlijk meer aan de processor ligt dan aan de videokaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:54:
[...]

ik heb een ati hd 3450 en 2 gigabyte aan ram
Ik weet niet welke game je wilt spelen, maar het moet wel een oude zijn als je de goed wilt draaien op een HD3450, die videokaart is toch niet voor gamen? :?
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:59:
[...]

in mijn oude pc had ik een 3.0 ghz processor die draaide spellen zoals call of duty 4 etc. soepel en zonder haperingen , als ik cod 4 nu installeer met de e2200 hapert hij .
ik denk dat dit waarschijnlijk meer aan de processor ligt dan aan de videokaart.
Jij bent wel een grapjas. De videokaart snel genoeg noemen en de CPU te traag. :+

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 20:06 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:08
een E8400 is een vette upgrade tegenover een E2200 hoor.
Wat dacht je van de meer Cache en hogere bus snelheid?
Trouwens is je videokaart ook crap om te gamen.

Welke game wil je nou eigenlijk spelen?

[ Voor 41% gewijzigd door TZC-T1-FX op 26-05-2009 20:01 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:59:
[...]

Ik denk dat jij fout denkt :P
Ik ben het eens met -The_Mask-, je videokaart is aan vervanging toe als je wilt gamen.
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:59:
Like, wat dacht je van de hogere Bus speed + meer cache van dat CPU?
Ik denk eerder bottleneck op de videokaart, zodat de bus speed, extra cache, extra GHz en betere architectuur absoluut geen effect hebben tot de videokaart geüpgrade wordt...

[ Voor 29% gewijzigd door Malantur op 26-05-2009 20:02 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Als je de videokaart upgrade naar bijvoorbeeld een HD 4770 zul je alle games wel kunnen spelen waarschijnlijk niet allemaal op het hoogst maar veel wel. :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

TZC-T1-FX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:59:
een E8400 is een vette upgrade tegenover een E2200 hoor.
Wat dacht je van de meer Cache en hogere bus snelheid?

Welke game wil je nou eigenlijk spelen?
Ik zeg nergens dat die CPU snel is, maar snel zat voor wat basic gaming. Die videokaart daarentegen...

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als ik mijn videokaart upgrade is dus die nieuwe processor neit nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:05:
CPU upgraden is sowieso niet nodig zo traag is die nu ook weer niet.
De videokaart daarentegen wel, een HD 4770 zou een mooie upgrade zijn, mist die compatibel is met het moederbord en de voeding hem ook aan kan. :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor het geld van een E8400 kan je imho beter richting een 4870(1gb) kijken, of een 4770 met nog 2GB geheugen erbij.. Een CPU kan je altijd nog wat kietelen voor wat extra performance, maar ik zou echt eerst beginnen bij je videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 26-05-2009 20:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:05:
We weten nog steeds niet welke games je wilt spelen, dus kunnen we hier geen uitspraak over doen.
Of is het alleen cod4?

[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 26-05-2009 20:10 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:08
We kunnen alleen maar gissen over de nodige upgrades omdat je niet zegt wat voor games je speelt + de settings van die games. Scherm resolutie zal ook helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder specs is daar niet echt veel over te zeggen. We weten niet wat voor videokaart je hebt. Op het moment dat je er een antiek 6200je in hebt hangen dan is het verstandig te upgraden, heb je momenteel een tri-sli GTX285 dan kun je voorlopig wel even vooruit.

Dit topic ga ik sluiten omdat we verwachten dat je zelf uitzoekt welke hardware je moet kopen. Dit kun je simpel doen door te kijken wat de eisen zijn aan de applicatie die je wilt draaien (en dan is het belangrijk verder te kijken dan enkel de MHz van de cpu, die zegt immers zo weinig).
In [UG] Upgrade Guide topicoverzicht staat ook al een en ander dat je op weg kan helpen bij het upgraden van een systeem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.