Toon posts:

HD op GeForce 7900GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil mij bij voorbaat verontschuldigen voor het stellen van domme/onlogische vragen; ik heb wat zo volgt geprobeerd zelf uit te zoeken, maar kom er niet helemaal uit en wil daarom graag deskundig advies.

Ik heb onlangs een Full HD tv gekocht en wil nu ook films op HD-kwaliteit vanaf de harde schijf van mijn pc op mijn tv afspelen. Nu weet ik echter vrij weinig van HD. Mijn idee was om een HDMI-kabel te gebruiken vanaf mijn pc naar mijn tv. Ik heb geprobeerd om uit te zoeken of mijn videokaart hiervoor geschikt is (qua prestaties en uitgangen), maar kon daar helaas niet achter komen. Mijn videokaart is een XFX GeForce 7900GS (450M 256MB DDR3). Op de kaart zitten (volgens mij) twee DVI-I dual link uitgangen. Mijn vraag is dus: is deze videokaart geschikt om films e.d. op HD-kwaliteit af te spelen op mijn tv, en zo ja, wat voor kabel heb ik hierbij nodig?

Mocht deze kaart niet geschikt zijn, dan zou ik graag willen weten wat voor kaart ik zou moeten kopen. Mijn budget is grofweg €100 (mocht het duurder uitvallen, dan wacht ik nog even, omdat mijn huidige kaart nog prima werkt). Ik gebruik de PC verder voor huis- tuin- en keuken-zaken, en ik speel af en toe Counter-strike Source. Om te bepalen wat voor kaart mijn PC aan zou kunnen ivm de voeding etc, hieronder mijn volledige configuratie:

Voeding: Forton FSP 350-60GLN (350 Watt dus)
CPU: Intel Core2 Duo E6320 2x 1.86 GHz
Video: XFX GeForce 7900GS 450M 256MB
HD: Samsung HD321KJ 320GB 7200rpm
Geheugen: 2x Kingston GDDR2 533 1024MB
Geluid: Realtek High Definition Audio (on board)
DVD-RW: NEC ND3550A
Multi card reader: Apacer AE161
Moederbord: geen idee, maar standaard, is een Paradigit systeem van 2 jaar oud.

Alvast bedankt voor de moeite, het is voor mij zelf allemaal vrij onduidelijk en onoverzichtelijk op het moment.

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-03 02:19
DVI is van dezelfde kwaliteit als HDMI, maar DVI heeft geen geluidsoverdracht. Je hebt dan dus een HDMI uitgang nodig met een HDMI kabel, dan zou je dus voor bv. dit kunnen gaan: Klik! - of je zoekt zelf even met het filtertje: http://tweakers.net/price...28=&d727=&d731=&x=19&y=12

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
je kan een dvi naar hdmi kabel kopen. Je hebt dan alleen niet het geluid mee naar je tv, dus dat zal je met een andere kabel van je geluidskaart moeten regelen.
Jou videokaart is makkelijk sterk genoeg voor het afspelen van hd, zeker in combinatie met je processor.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:58

MeNTaL_TO

The future is not set

Persoonlijk zou ik dan voor een Ati 4770 gaan, binnen budget en de dvi zijn met convertor (meegeleverd) om te zetten naar HDMI met geluid, volgens mij heeft nVidia dit nog steeds niet.

@onder buurman, ik zeg ook persoonlijk, geen gedoe met kabeltjes, niet goed werkende spdif connecties via hdmi enz.
Kaart is sneller dan de 7900GS en heeft native HDMI met 7.1

@ bolletje en heeft die 7900gs dat? Mijn 8800GT heeft hem in ieder geval niet.

[ Voor 42% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-05-2009 19:45 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• darkpluisje
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:38:
Persoonlijk zou ik dan voor een Ati 4770 gaan, binnen budget en de dvi zijn met convertor (meegeleverd) om te zetten naar HDMI met geluid, volgens mij heeft nVidia dit nog steeds niet.
waarom zou je een compleet nieuwe videokaart kopen als dat helemaal niet nodig is .....

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jewel, je moet alleen een klein kabeltje van de kaart zelf naar het moederbord verbinden ;)

• PBskill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Bij mijn Asus 9800GT zat wel een DVI > HDMI connector, dit wordt ook niet door Nvidia maar door de fabrikant geleverd. Je kan dus het beste een DVI > HDMI connector kopen ze verkopen die onderandere bij de Mediamarkt, Mycom en Norrod. De enige vraag is of je een losse geluids installatie hebt of een eentje in de TV.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
@ Theo
Volgens mij niet, maar ik doelde meer op NVIDIA in het algemeen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips. Ik zal een DVI --> HDMI kabel kopen voor naar mijn tv, en een audiokabel van mijn geluidskaart naar mijn losse geluidsinstallatie. Wellicht dat een HD 4770 een optie is als ik een keer wat geld over heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 20:50 ]

• darkpluisje
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:49:
Bedankt voor alle tips. Ik zal een DVI --> HDMI kabel kopen voor naar mijn tv, en een audiokabel van mijn geluidskaart naar mijn losse geluidsinstallatie. Wellicht dat een HD 4770 een optie is als ik een keer wat geld over heb.
tenzij je voor hogere framerates gaat, of je het geluid ook perse over hdmi wil, heeft 4770 geen voordeel... voor de hd hoef je het niet te doen want dat draait je 7900 ook prima

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het spelen van games zoals Counter-strike Source soms last van fps drops, tot ongeveer 50-60 fps, en zou in de toekomst graag een kaart willen kopen die stabiel 100 fps draait. Maar daar zou ik dan t.z.t. op terugkomen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Een 4770 heeft natuurlijk wel betere ondersteuning voor hd, ik doel dan op het processor ontlasten doordat de gpu het decoden (kan) doen.

• darkpluisje
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:06:
Ik heb tijdens het spelen van games zoals Counter-strike Source soms last van fps drops, tot ongeveer 50-60 fps, en zou in de toekomst graag een kaart willen kopen die stabiel 100 fps draait. Maar daar zou ik dan t.z.t. op terugkomen.
er zit geen voordeel tussen 100 of 60 fps... je beeldscherm refreshed maar op 60hz hoor ;)
en in de half life engine komt de fps bug volgens mij 245fps ofzo ? :P
@DJ: Ja de 4770 zal de processor misschien wel meer ontlasten, maar dat maakt het nog niet persee nodig om een compleet nieuwe videokaart te kopen. Met deze setup zal het ook prima draaien

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:22:
[...]

er zit geen voordeel tussen 100 of 60 fps... je beeldscherm refreshed maar op 60hz hoor ;)
en in de half life engine komt de fps bug volgens mij 245fps ofzo ? :P
@DJ: Ja de 4770 zal de processor misschien wel meer ontlasten, maar dat maakt het nog niet persee nodig om een compleet nieuwe videokaart te kopen. Met deze setup zal het ook prima draaien
je hebt natuurlijk gelijk, ik wilde gewoon mezelf een excuus geven om onnodig geld uit te geven aan nieuw speelgoed ;)

Verwijderd

hay daar allemaal,

Daar hebben we de V&A voor
allvarst bedankt :)
geen dank

[ Voor 61% gewijzigd door Edmin op 21-11-2009 15:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 02:29:
weet iemand mischien waar ik nog een nvidia 7900gs kan krijgen want ik heb er een en ik wil hem in sli zetten.
Probeer Vraag & Aanbod, Ebay en Marktplaats. En de Pricewatch etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1