Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben voor school op zoek naar een laptop met volgende verreisten.
ik wil erbij vermelden dat deze laptop een tijdje moet kunnen overleven en dus beetje 'voor' op de technologie.
Ook zou ik graag op deze laptop games willen draaien en snel kunnen werken (goede processor en DDR3 (of DDR2??) Ram)
Mijn budget is +/- €1500

verreisten:
Processor: dual core min 2GHZ
RAM: 4GB DDR3(/2???)
HDD: +/-300GB
DVD: lezen + schrijven + BluRay
netwerk: 802.11N (VER EN SNEL BEREIK IS BELANGRIJK!)
grafisch: goede grafische kaart (games maar ook tekenprogramma's kunnen draaien)
extra: VGA poort / HDMI poort
genoeg USB's (+/-4)
goede batterij (relatief belangrijk!)
draagbaar in rugzak (dus niet te groot scherm? > 15.4" max?)
liefst GEEN glanzend scherm
liefst een HD-scherm :)
verlicht toetsenbord ( ! )

Ik ben al een tijdje niet meer bezig met de nieuwe ontwikkelingen maar denk toch dat met zo een laptop ik een tijdje verder kan?
Alvast bedankt!

Ik zocht ondertussen al wat en vond de Dell Studio XPS 16 als een mogelijke kandidaat.. Alleen heeft deze een glanzend scherm en wordt de laptop behoorlijk warm heb ik al gelezen.. Misschien weten jullie een betere kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Ik zal vlug reageren voor GENETX me voor is ;).
DDR2 vs DDR3 zal niet zoveel uitmaken voor je systeem hoor.
Voor de rest, kijk eens in de sticky Notebook Best Buy Guide
Als je dat volledig hebt doorgelezen (en de bijhorende subtopics, ik zou voor een allroundsysteem gaan, denk ik) Ben je al wat wijzer.
In die topics maken ze telkens een top 3 voor een bepaald bedrag, je zal je gading wel vinden!
Verlicht toetsenbord, ingebouwd? zal er niet veel keuze meer zijn, zowizo al highend (heeft Dell dat? heb je wel chance!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
heb je al naar de macbook gekeken en dan vooral de 2.4 GHZ versie van 1500 euro?
heb hem gekocht voor mn opleiding en heb er nog geen seconde spijt van gehad!
snelle processor ddr3 geheugen nvidia 9400M allemaal top specs!
ziet er nog eens prachtig uit en is stevig gebouwd.
ook is het toetsenbord nog eens verlicht!
http://store.apple.com/nl/configure/MB467N/A?mco=MTkzOTU0NQ

[ Voor 41% gewijzigd door EValentino op 26-05-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EValentino schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:17:
heb je al naar de macbook gekeken en dan vooral de 2.4 GHZ versie van 1500 euro?
heb hem gekocht voor mn opleiding en heb er nog geen seconde spijt van gehad!
snelle processor ddr3 geheugen nvidia 9400M allemaal top specs!
ziet er nog eens prachtig uit en is stevig gebouwd.
ook is het toetsenbord nog eens verlicht!
http://store.apple.com/nl/configure/MB467N/A?mco=MTkzOTU0NQ
Wordt (nieuwe) games draaien geen probleem op OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zocht op notebook check en vond daar Dell Precision M4400 is dit misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:41:
[...]

Wordt (nieuwe) games draaien geen probleem op OSX?
Je kunt er via Bootcamp ook gewoon Windows op draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wilko schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:51:
[...]

Je kunt er via Bootcamp ook gewoon Windows op draaien :)
en HDMI en Bluray? en andere eisen. Volgens mij red hij dat dan niet met een Macbook. Ook hebben ze glanzende schermen....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk zo'n Macbook hoor, maar mijn bijna een jaar oude laptop van destijds 830 euro is al sneller in games. Zit een bagger videokaart in.
Pak gewoon de pricewatch erbij, filter op je eisen en kijk wat er uit komt. Zo moeilijk is het niet. Gewoon scherm diagonaal, resolutie, geheugen, processoren,... aanvinken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tsurany schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:58:
Leuk zo'n Macbook hoor, maar mijn bijna een jaar oude laptop van destijds 830 euro is al sneller in games. Zit een bagger videokaart in.
Pak gewoon de pricewatch erbij, filter op je eisen en kijk wat er uit komt. Zo moeilijk is het niet. Gewoon scherm diagonaal, resolutie, geheugen, processoren,... aanvinken.
Uuhm? die 9400M in Windows kan nog best wat presteren :) In OSX is de prestatie idd wat minder. Maar Windows wil hij prima draaien :) Best een leuk kaartje. Net als zijn voorganger imho. Alleen de 8400M was een bizar heethoofd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.