Het viel een vriend van me op dat een van zijn JBL E80 speakers minder bas gaf dan de ander. We hebben toen de speaker opengemaakt en kwamen er eerst achter dat een van de speakerklemmen los zat. Na het vastzetten bleek de bas beter maar nog minder dan de andere speaker. We hebben toen de andere woofer losgehaald en daar bleek de draad van de klem naar speaker los te zitten of afgebroken. Omdat de speaker van katoen of iets dergelijks is lijkt solderen me geen goede oplossing. Ik neem aan dat de draad door de speaker naar de magneet loopt. Hoe kan ik deze het beste weer vastmaken?
Zie onderstaande foto voor de situatie:

P.s. Het blijkt om de zogenaamde litzedraad te gaan. Valt die zelf te repareren of vervangen (en hoe?) of wordt dit een retourtje speakerreparatie.nl? Aangezien de lage huidige nieuwprijs (149,- p/s) wil die vriend liever geen al te dure reparatie
Zie onderstaande foto voor de situatie:

P.s. Het blijkt om de zogenaamde litzedraad te gaan. Valt die zelf te repareren of vervangen (en hoe?) of wordt dit een retourtje speakerreparatie.nl? Aangezien de lage huidige nieuwprijs (149,- p/s) wil die vriend liever geen al te dure reparatie
[ Voor 15% gewijzigd door mac1987 op 26-05-2009 19:02 ]