Ik heb hier een Word-documenten van 1 pagina die ik als een poster op 4 A4tjes wil printen. Heb zitten googlen maar kon hier niets over vinden, en kopieren op mijn HP PSC 750 om vervolgens weer te drukken als 400% ziet er niet zo mooi uit
Iemand een tip voor mij? Bij afdrukeigenschappen kan ik wel kiezen om x pagina's op 1 te printen, maar niet 1 op x pagina's
true, maar dan moet ik de .doc nog omzetten naar een afbeelding. Dan gaat misschien wat kwaliteit verloren want in Word kan je een lettertype oneindig vergroten, maar een afbeelding wordt heel lelijk....
Ik zou zelf van het document een PDF bestand maken. Dan open je Photoshop en laad je het PDf bestand in. Hier kun je hem dan in stukken hakken en weer apart opslaan zodat je de afbeelding in 4 delen kunt afdrukken.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
In Indesign plaatsen geeft een mooier resultaat: vectoren blijven overeind, itt PhotoShop dat toch ooit naar pixeltjes gaat, en dan heul groot kan worden.Rakkerzero schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:26:
Ik zou zelf van het document een PDF bestand maken. Dan open je Photoshop en laad je het PDf bestand in. Hier kun je hem dan in stukken hakken en weer apart opslaan zodat je de afbeelding in 4 delen kunt afdrukken.
Indesign file maken van 4 a4 tjes, en op iedere pagina dezelfde pdf plaatsen, en per pagina de afbeelding verschuiven.
InDesign kan je gratis met een trial uitproberen, dus zo duur is dat niet. Geeft het fraaiste en meest voorspelbare resultaat!
[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 27-05-2009 10:44 ]
Houdoe
zonder alle dure softwarepakketten
print naar pdf. (cutewriter etc.)
openen in acrobat reader. belachelijk inzoomenen dan een grafische selectie maken van het kwart dat je wil printen. en copy pasten naar een programma van keus. word, write, pbrush etc...
anders naar een printshop gaan en uitprinten op a2
print naar pdf. (cutewriter etc.)
openen in acrobat reader. belachelijk inzoomenen dan een grafische selectie maken van het kwart dat je wil printen. en copy pasten naar een programma van keus. word, write, pbrush etc...
anders naar een printshop gaan en uitprinten op a2
[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 26-05-2009 19:43 ]
Fineprint?
[ Voor 25% gewijzigd door Noork op 26-05-2009 19:44 . Reden: laat maar ]
bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik ga voor de optie -> PDF -> Photoshop . Jammer genoeg had ik wel een mooiere oplossing verwacht, maar het is helaas niet anders
Ik zal even laten weten of het gelukt is
Dit is standaard functionaliteit in Linux (KDE print dialoog). Onder Windows kost het wat meer moeite.
Poster.exe is overigens al uit 1995.
Software verslijt niet...
- Installeer een Windows printer driver van een postscript printer die afdrukt naar FILE:
- Druk met die printer je A4-bladzijde af naar een postscript-file
- Gebruik dit kleine command-line tooltje: http://www.ctan.org/tex-archive/support/poster/ om uit je ps-file een nieuwe, uitvergrote ps-file te genereren op ieder gewenst formaat en ieder gewenst aantal bladzijden
- Installeer ghostscript & gsview (http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/)
- Druk de nieuwe ps-file af met gsview.
- Plak de bladzijden aan elkaar
Poster.exe is overigens al uit 1995.
Pagina: 1