Bestandsdeling werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ray1618
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08-2025
Hoi,

Ik zit al de hele dag met een probleem dat mijn gedeelde mappen op mijn server niet meer toegankelijk zijn.

Het is wel mogelijk om vanaf de server op mijn werk pc te komen maar andersom files over poorten werkt niet.
Ik kan wel gewoon alle gedeelde mappen op de server zien maar zodra ik er een aan klik krijg ik of een login scherm of een melding dat ik niet de juiste machtigingen heb om in de map te komen.

Ik heb ook al van microsoft zo'n site door gelopgen met netbios installeren en printer en bestanddelen aanzetten, gebruikers accounts hetzelfde maken.. Maar eigenlijk werkt niets van dit alles.

De vorige instellingen hebben hiervoor eerst gewoon goed gewerkt. Eigenlijk is alleen de stroom even van de computers af geweest en nu werkt het niet meer :(

Als ik de firewall uitzet op beide pc's is het probleem nog steeds hetzelfde..

weet iemand misschien wat dit kan zijn?

bedankt alvast. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

Verwijderd

Is de stroom ook van je router afgeweest? Misschien heeft deze zich gereset en is er een aantal poorten dichtgetimmerd.

• ray1618
Ja die is er wel even af geweest, wat zou ik hieraan kunnen doen?
Zover ik weet heeft de router geen settings pagina, er staat iig niets van in het boekje van.

[ Voor 42% gewijzigd door ray1618 op 26-05-2009 23:25 . Reden: meer info ]

Verwijderd

ray1618 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:23:
Ja die is er wel even af geweest, wat zou ik hieraan kunnen doen?
Zover ik weet heeft de router geen settings pagina, er staat iig niets van in het boekje van.
Typ ipconfig en kijk welk e 'gateway' je computer standaard gebruikt. Kopieer dit IP-adres in je webbrowser. Meestal kom je dan op een soort 'website' van je router terecht, waarin je van alles kunt instellen.

• ray1618
De router inmiddels nagekeken en ook de switch gereset. En nog steeds eenrichtings verkeer.
Ik krijg nog steeds een loginscherm of een foutmelding.

Ik heb nu 3 pc's aangesloten daarvan kan ik met 2 gewoon met elkaar bestanden delen en de derde (mijn bestand server) heeft wel naar de andere pc's verbinding, maar de gedeelde mappen van de server zijn niet aanspreekbaar via de beide andere pc's.

Helaas mijn laatste redmiddel Format c:/ moeten gebruiken. Een beetje jammer maar uiteindelijk wel sneller als ik dit meteen al gedaan zou hebben 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door ray1618 op 27-05-2009 15:13 . Reden: Einde oefening :) ]