Beste tweakers,
Ik ben nu al een uurtje aan het googelelen maar ik kom er niet echt uit:
Ik heb een gridview, deze vul ik door de volgende code uit te voeren:
Nu werkt dit perfect. Alleen wil het updaten van me database niet lukken. De gridview bevat namelijk onderandere een checkbox die wel of niet checked is. Het liefste wil ik gewoon zeggen na het drukken op de knop save.
Maar dat kan natuurlijk niet zo makkelijk.
Maar hoe kan ik dit ongeveer wel doen?
Als ik immers gebruik maak van die datasourcecontrols, krijg ik gemekker dat hij de kolom displayname niet kan updaten. Dit klopt helemaal want deze komt uit een andere tabel dan die moet worden geupdate. (De dataTable is immers een join). Bovendien vind ik het onwijs goor om per row eerst op edit te drukken en vervolgens op update (Lekker gebruiksvriendelijk).
Hoe kan ik dat nou een beetje goed oplossen?
Ik ben nu al een uurtje aan het googelelen maar ik kom er niet echt uit:
Ik heb een gridview, deze vul ik door de volgende code uit te voeren:
C#:
1
2
3
4
| DataTable data = geefdataTableterug(); gvRecommendations.datasource = data; gvRecommendations.dataBind(); |
Nu werkt dit perfect. Alleen wil het updaten van me database niet lukken. De gridview bevat namelijk onderandere een checkbox die wel of niet checked is. Het liefste wil ik gewoon zeggen na het drukken op de knop save.
C#:
1
| DataTable data = gvRecommendations.datasource; |
Maar dat kan natuurlijk niet zo makkelijk.
Maar hoe kan ik dit ongeveer wel doen?
Als ik immers gebruik maak van die datasourcecontrols, krijg ik gemekker dat hij de kolom displayname niet kan updaten. Dit klopt helemaal want deze komt uit een andere tabel dan die moet worden geupdate. (De dataTable is immers een join). Bovendien vind ik het onwijs goor om per row eerst op edit te drukken en vervolgens op update (Lekker gebruiksvriendelijk).
Hoe kan ik dat nou een beetje goed oplossen?