Ik ben op zoek naar de meest optimale vorm voor een database bij een spel.
Het is een soort ganzenbord, waarbij iedere speler over meerdere ganzen beschikt, tevens heeft het spel meerdere banen naast elkaar, waarbij onder omstandigheden door de ganzen gewisseld kan worden van baan (bijvoorbeeld van veld C1 wel naar B2 of A2, maar niet naar D2).
Iedere beurt wordt elke gans gespeeld.
Soms wordt het aantal banen minder, ganzen kunnen elkaar dan blokkeren.
Alle velden in de baan kunnen eigenschappen bezitten die het lopen van de gans versnellen of vertragen en dit kan per baan verschillen. Per spel is het bij de start mogelijk om een traject uit te kiezen.
De spelers moeten bovendien een persoonlijkheid aan hun gans kunnen geven.
Ook moeten er meerdere spellen tegelijk kunnen worden gespeeld. Dit is mijn simpele opzet (zonder id's)
De moeilijkste beslissing vindt ik het modelleren van het traject in de DB.
Nu moet ik voor ieder veld in elke baan de eigenschappen aangeven of NULL.
Een andere mogelijkheid is alleen de afwijkende eigenschappen in een aparte tabel zetten.
Beide keuzes lijken me verdedigbaar, maar ik kan hier toch wel wat hulp bij gebruiken.
Het is een soort ganzenbord, waarbij iedere speler over meerdere ganzen beschikt, tevens heeft het spel meerdere banen naast elkaar, waarbij onder omstandigheden door de ganzen gewisseld kan worden van baan (bijvoorbeeld van veld C1 wel naar B2 of A2, maar niet naar D2).
Iedere beurt wordt elke gans gespeeld.
Soms wordt het aantal banen minder, ganzen kunnen elkaar dan blokkeren.
Alle velden in de baan kunnen eigenschappen bezitten die het lopen van de gans versnellen of vertragen en dit kan per baan verschillen. Per spel is het bij de start mogelijk om een traject uit te kiezen.
De spelers moeten bovendien een persoonlijkheid aan hun gans kunnen geven.
Ook moeten er meerdere spellen tegelijk kunnen worden gespeeld. Dit is mijn simpele opzet (zonder id's)
ganzen eigenschappen traject id-traject baan veld eigenschappen deelnemers persoonlijke gegevens spellen traject deelnemers gans_in_spel spel beurt positie baan personalities(gekozen aliassen voor de ganzen per spel) namen image
De moeilijkste beslissing vindt ik het modelleren van het traject in de DB.
Nu moet ik voor ieder veld in elke baan de eigenschappen aangeven of NULL.
Een andere mogelijkheid is alleen de afwijkende eigenschappen in een aparte tabel zetten.
Beide keuzes lijken me verdedigbaar, maar ik kan hier toch wel wat hulp bij gebruiken.