Probleem met oud systeempje.

Pagina: 1
Acties:

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 19:07
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem met een oud systeempje bestaande uit een Asrock mobotje. met een P4 @ 2.4Ghz. en 1gb ram. ik heb er namelijk een Geforce 5500FX in zitten. (weet het merk en alles helaas niet.) het is een passieve kaart. dit betreft een AGP8x kaartje met 256mb geheugen.
De pc geeft alleen maar beeld met een maximale resolutie van 800x600 met een kleuren instelling van low. (8collors.) en kan het allemaal op geen mogelijkheid omhoog krijgen. maximale refresh rate =1Hz
heb met PC-wizard en GPU-Z al gekeken of alles is herkend en heb de laatste Nvidia drivers erop gezet. maar nog steeds geen goed beeld. de kaart wordt wel herkent en er wordt vermeld dat alle driver up-to-date zijn.
Iemand een idee waar mijn probleem zit?

Ps. ik heb nog andere 5500FX liggen van Peak-hardware en ook met deze kaart erin doet de pc het gewoon niet goed.
helemaal in het begin heb ik even goed beeld gehad maar na een reboot doet hij het gewoon niet meer.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 13:38
Weet je zeker dat het AGP-slot nog goed werkt?

• PieterO
eigenlijk niet :S maar hoe is dit te testen? zit namelijk maar 1 agp-slot op het mobo.

Verwijderd

PieterO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:25:
eigenlijk niet :S maar hoe is dit te testen? zit namelijk maar 1 agp-slot op het mobo.
met een andere kaart.

edit: en wat bedoel je met "doet de pc het gewoon niet goed"?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 17:07 ]

• PieterO
Hmm is misschien geen duidelijke omschrijving ''doet de pc het niet goed'' daarmee bedoel ik dat hij beeld geeft in een resolutie van 800x600 met 8 kleuren en een refresh van 1Hz. zoals daarboven beschreven.
andere kaart heb ik al geprobeert. gebeurt dus hetzelfde.

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 09:56
Driver voor je monitor misschien?

PSN: TyKashin

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

nieuwste nvidea driver ondersteund deze kaart wel?

voor mijn 9600XT moet ik toch echt een stapje terug doen voor de (Ati) cathalist drivers.

If you choose to criticise you choose your enemies

• PieterO
driver van monitor is het niet denk ik want heb dezelfde monitor ook aan mijn gewone pc hangen en heb daar nooit iets met drivers gedaan. het schijnen volgens Nvidia site de best voor deze kaart te zijn op moment.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 19:27
Drivers van monitor zijn overbodig, ik zou eens kijken naar je videokaart drivers. De nieuwste van Nvidia ondersteund die kaart van je niet meer. Verwijder die, ga naar Nvidia.com, download drivers, en selecteer dat je GeForce drivers wilt hebben, en vervolgens Geforce 5 FX Series selecteren. download die eens, en instaleer die (zorg er wel voor dat de oude echt weg zijn!)

Der van uit gaan dat je echt gewoon dom weg nieuwste versie van drivers hebt gepakt he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenBatt op 26-05-2009 18:28 ]

Specs!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

Heb je deze driver geinstalleerd?

http://www.nvidia.com/object/winxp_175.19_whql.html

Die is namelijlk geschikt voor de FX 5 series...

Nieuwere drivers ondersteunen die serie niet meer...

meh.

• PieterO
Ik heb die drivers zelf geïnstalleerd. en niet zomaar de nieuwste gepakt. maar de nieuwste versie die geschikt is voor de FX5 series. zoals nAffie zegt. die had ik gedownload en die staat er nu ook op. en als je bij nvidia gewoon klikt op automatisch drivers zoeken geeft hij diezelfde aan dat ik die nodig heb maar ook dat die al geïnstalleerd is.
Pagina: 1