Verbinding/Bestandsdeling PC -> Laptop

Pagina: 1
Acties:

• A.Dragstra
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 15:47
Hallo,

Na het lezen van enkele guides en Faq's heb ik geprobeerd bestanden over te plaatsen van mijn laptop naar mijn pc.
Dit is niet gelukt en daarmee heb ik jullie hulp nodig.
Ik heb een draadloze netwerkverbinding in huis, waar deze 2 apparaten op aan zijn gesloten :S.
Hoe kan ik het beste een map delen?
Ik heb geprobeerd een verbinding te maken(een zogenaamde AD Hoc verbinding), maar dit is misgegaan bij het verkrijgen van het netwerk adres op de laptop.
Nu ben ik niet bijster technisch en heb ik alleen een draadloos netwerk en een UTP kabel tot mijn beschikking.
De laptop en computer staan naast elkaar, de speedtouch modem van KPN staat boven op zolder.

Help?

Mvg, Ammer Dragstra :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoeft geen adhoc verbinding op te bouwen als de apparaten al op hetzelfde netwerk aangesloten zijn. Afhankelijk van het gebruikte OS moet je bestandsdeling inschakelen. Doorgaans door de pc's in dezelfde werkgroep in te stellen en eenvoudigweg door een folder/map te delen. (rechtermuisklik op de map -> delen)

• A.Dragstra
Misschien een domme vraag, maar wat is OS?,

Waar kan ik in Windows xp bekijken watvoor werkgroep het netwerk zit?

• Noork
  • Niet online
OS = Operating system. Windows XP is een OS. Evenals Vista, Ubuntu en OS-X. Dat is handig om te vermelden in je startpost.

Op Google kun je tig handleidingen vinden. Wat snap je niet en waar gaat het mis? Zie bv:
Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP
http://www.tekstenuitleg....elen/bestanden-delen.html
http://www.digitaal-advie...task=view&id=46&Itemid=32

• A.Dragstra
Hij zegt nu dat ik geen toegang hebt tot mijn laptop(Acer-XXXX), en dat het een probleem is dat niet automatisch opgelost kan worden.

Overigens vraag ik me ook af waar ik computers en apparaten in het netwerk kan weergeven in W. Xp

[ Voor 27% gewijzigd door A.Dragstra op 26-05-2009 16:22 . Reden: Spam voorkomen. ]

• Noork
  • Niet online
Hoe heb je het ingesteld? Staan ze in dezelfde werkgroep? Gebruik je eenvoudig delen of geavanceerd? Misschien moet je het guest account activeren? Of de instelling van de firewall staan te hoog?

Overzicht van het netwerk vind je gewoon in de explorer/verkenner onder Windows network.

• A.Dragstra
Het is gelukt, alleen nu weet ik niet hoe ik bestanden open vanaf mijn laptop met xp.
Voor de rest kan ik nu alle bestanden van mn oude laptopje halen :-)
Blijkbaar deed W. Fwall moeilijk...
Bedankt!
Pagina: 1