Toshiba laptop hard disk controller vinden.

Pagina: 1
Acties:

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Hai,

Ik heb hier een Toshiba laptop staan. Een Satellite Pro a200. Windows XP moet er opnieuw opgezet worden maar hij heeft de goede hard disk drivers niet op de cd staan dus kan XP niet worden geïnstalleerd. De huidige controllers die worden gebruikt en die ik dus nodig heb bij een schone installatie zijn:

Intel(R) 82801 HEM/HBM SATA AHCI Controller
Intel(R) ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850

Ik kan deze controllers niet vinden op de Intel site. Welke controllers zullen ook voldoen? Of weet iemand waar deze controllers te vinden zijn? Ik wil de drivers integreren op de XP disc met nLite dus ik wil wel zeker weten dat ik de goede heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gewoon de Intel Matrix Storage drivers pakt werkt dat gewoon als het goed is. De ICH8R drivers die ik geslipstreamed had werkten ook prima op ICH9 en ICH10R borden bijvoorbeeld.

Anders kun je altijd even op driverpacks.net kijken.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Zoniet kun je in apparaatbeheer de Vender-ID's&Hardware-ID's opvragen.
Via google kun je dan de drivers vinden. Als de id's kloppen kun je de driver installeren ook al is het een acer-, compaq- ibm-driver. Zolang de id's kloppen werkt iedere willekeurige driver, dus het hoeft geen toschibadriver te zijn.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

TheBorg

Resistance is futile.

TERW_DAN schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:55:
Als je gewoon de Intel Matrix Storage drivers pakt werkt dat gewoon als het goed is. De ICH8R drivers die ik geslipstreamed had werkten ook prima op ICH9 en ICH10R borden bijvoorbeeld.

Anders kun je altijd even op driverpacks.net kijken.
R en non-R (raid) zijn wel verschillend. Maar ik denk dat M en non-M wel uitwisselbaar zijn.

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik heb ze gevonden. Ik zat op de Amerikaanse site, de goede drivers voor mijn model waren op de Europese site. Toch bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TheBorg schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:48:
[...]

R en non-R (raid) zijn wel verschillend. Maar ik denk dat M en non-M wel uitwisselbaar zijn.
Ik heb ook systemen geinstalleerd met de R driver op een non-R chip. Maar misschien dat dat geluk was.
Pagina: 1