Ik heb een x-aantal nieuws items waarvoor ik de te lange tekst wil afkappen en met 'Lees meer' de rest wil laten zien.
Nu werkt het volgende op ALLE "meer"-classes ipv alleen de betreffende, dus op een willekeurigen "Lees meer" klikken klapt alles uit of in
hoe fix ik dit dat alleen de tekst van de meer-span uitklapt van die waar je op klikt?
Heb het al wel met mootools voor elkaar gekregen, maar zie niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen met classes in jQuery, het lijkt zo simpel te moeten kunnen...
Nu werkt het volgende op ALLE "meer"-classes ipv alleen de betreffende, dus op een willekeurigen "Lees meer" klikken klapt alles uit of in

Heb het al wel met mootools voor elkaar gekregen, maar zie niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen met classes in jQuery, het lijkt zo simpel te moeten kunnen...
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div class="tekst">Lorem ipsum dolor sit <span class="meer">amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod</span> <a href="#" class="leesmeer">lees meer</a> </div> <div class="tekst">Lorem ipsum dolor sit <span class="meer">amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod</span> <a href="#" class="leesmeer">lees meer</a> </div><div class="tekst">Lorem ipsum dolor sit <span class="meer">amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod</span> <a href="#" class="leesmeer">lees meer</a> </div> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $(document).ready(function() { $('div.tekst > span.meer').hide(); $('div.tekst > a.leesmeer').click(function() { $('span.meer').toggle(400); return false; }); }); |
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.