[Win2k8 R2] WSUS-role toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik probeer op mijn Windows 2008 R2-server (de RC-versie) de rol 'Windows Server Update Services' toe te voegen, maar bij het zoeken naar updates krijg ik altijd de melding dat dit niet lukt: 'The update could not be found. There may be a network connection issue.'.

Als ik gewoon Windows Update uit voer, werkt dat prima en worden de updates netjes gedownload en geinstalleerd.
Echter, wanneer ik vanaf de commandline 'wuauclt /detectnow' uitvoer, krijg ik in de file 'WindowsUpdate.log' een aantal foutmeldingen te zien over een bestand wat niet gevonden kan worden:
- http://download.microsoft...te/redir/win7wuredir.cab: error 0x80190194
Deze URL geeft overigens in IE ook een ongeldige pagina.

Ik heb via 'netsh' al een proxy (ISA Server 2006 draait op een andere server) ingesteld, maar ook dat mocht niet baten.

Online kan ik hier niets over vinden: alles gaat over oudere versies van Windows en slaat vaak ook niet op dit specifieke probleem.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn of waar ik moet zoeken?

Als er meer data uit de log-file gewenst is, zal ik deze toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 18:00
Ik heb via 'netsh' al een proxy (ISA Server 2006 draait op een andere server) ingesteld, maar ook dat mocht niet baten.
Misschien lees ik er totaal overheen, maar heb je de ISA server wel goed geconfigureerd voor WSUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Pimmerd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:00:
[...]

Misschien lees ik er totaal overheen, maar heb je de ISA server wel goed geconfigureerd voor WSUS?
Mogelijk heb ik dat nog niet gedaan. Moet daar wat ingesteld worden? Op dit moment heb ik nog geen WSUS draaien, maar wil alleen die rol installeren.
En overal werkt de 'gewone' Windows Update dus wel goed. Maakt die geen gebruik van dezelfde poorten/protocollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maikel schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:04:
[...]

Op dit moment heb ik nog geen WSUS draaien, maar wil alleen die rol installeren.
Die rol installeert juist WSUS als ik me niet vergis.
En overal werkt de 'gewone' Windows Update dus wel goed. Maakt die geen gebruik van dezelfde poorten/protocollen?
Dat wel, maar wat was je idee te doen met de WSUS rol? m.a.w. wat wil je bereiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
alt-92 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:42:
[...]

Die rol installeert juist WSUS als ik me niet vergis.

[...]

Dat wel, maar wat was je idee te doen met de WSUS rol? m.a.w. wat wil je bereiken?
Dat snap ik. Ik wil dus ook WSUS installeren, zodat alle updates op mijn server worden gedownload en de clients ze daar vandaan halen. Echter, het installeren van de rol wil dus niet werken omdat ie dan een of andere update gaat downloaden/installeren wat mislukt.
Vandaar dat ik me afvraag of de opmerking over ISA Server (van Pimmerd) hier van toepassing is, aangezien WSUS dus nog niet geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maikel schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:31:
Dat snap ik. Ik wil dus ook WSUS installeren, zodat alle updates op mijn server worden gedownload en de clients ze daar vandaan halen. Echter, het installeren van de rol wil dus niet werken omdat ie dan een of andere update gaat downloaden/installeren wat mislukt.
#define 'een of andere update' ?
Er hoort op z'n minst een KB nummertje bij te staan als het een update zelf is die vereist is.
De WindowsUpdate Redirector cab file die je noemt is iig geen echte update in die zin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Bij het installeren van de role, krijg ik in de wizard bij het onderdeel 'Progress' een progressbar waarbij staat 'Searching for Updates...'.

Dit mislukt dus blijkbaar en het resultaat is de melding:
The update could not be found. There may be a network connection issue. Click here for more information.

Als ik daar op klik, krijg ik een helpfile met een link naar http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=139840.
Dat is echter gewoon de 'Network and Sharing Center Troubleshooting Guide' die me niet veel verder helpt aangezien het netwerk naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je een Standard of Enterprise installatie van 2008R2 gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik heb een Standard-installatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie hier met een Enterprise versie hetzelfde overigens.
Maar blijkbaar hoort dat zo 8)7
http://social.technet.mic...e6-4eb7-9e9f-7fcba2c5a7b1
The WSUS update is not available for download from MU/WU server via Server Manager for Win 7 beta release. So what you are experiecing is inline with what WSUS team has set up.
* alt-92 aait z'n bestaande 2003 R2 WSUS doos nog maar eens

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Hmm, en in de RC werkt het dus blijkbaar nog steeds niet. Wellicht lukt het wel om WSUS gewoon 'los' te installeren, maar als server-role leek me wat netter.
Pagina: 1