[Ubuntu 9.04] Partitietabel verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:51
Situatie, ik had Ubuntu 9.04 geïnstalleerd met Ext4 als bestandssysteem.

Sinds vandaag start hij niet meer op, "no operating system found". Zojuist heb ik met mijn GParted livecd even de harddisk bekeken en hij is helemaal leeg (er staan geen partities meer op).

Ik vermoed dus dat mijn partitietabel er vandoor is gegaan. Ik heb niets naar de harddisk geschreven sindsdien, dus ik zoek nu alleen een manier om mijn partitietabel te restoren. Met GParted kan ik wel een nieuwe tabel aanmaken maar dat gaat ten koste van mijn data volgens de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
testdisk kan je partitie tabel herstellen. Hij staat op de gparted livecd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Sir Isaac schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:11:
testdisk kan je partitie tabel herstellen. Hij staat op de gparted livecd.
Dankjewel voor de snellere actie _/-\o_ Ik ga ermee aan de slag en post zo even een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Testdisk vind inderdaad mijn partities en laat de inhoud van de partities zien. Echter ik krijg de partitietabel niet opnieuw weggeschreven naar de schijf.

Bij het booten van de pc komt hij met een prompt 1234F (de testdisk bootloader). Echter ik krijg Ubuntu niet meer gestart.

Zie ik iets over het hoofd? Anders moet ik maar een manier verzinnen om mijn data van de schijf af te krijgen en een reinstall te plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ricardo87 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:30:
Testdisk vind inderdaad mijn partities en laat de inhoud van de partities zien. Echter ik krijg de partitietabel niet opnieuw weggeschreven naar de schijf.
En krijg je ook nog een foutmelding te zien als je dat probeert ? Ik neem aan dat je daarvoor fdisk gebruikt ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
u_nix_we_all schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:35:
[...]

En krijg je ook nog een foutmelding te zien als je dat probeert ? Ik neem aan dat je daarvoor fdisk gebruikt ?
Nee ik krijg geen foutmelding. Met testdisk analyse ik de disk, die vind de partities en biedt de mogelijkheid een partitietabel weg te schrijven. Dat heb ik gedaan maar bied geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou nog kunnen proberen met fdisk de partitietabel opnieuw aan te maken, met de gegevens die testdisk gevonden heeft. En alles wel als root doen, maar ik neem aan dat je dat wel deed.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1