nieuwe pc, maar heel veel fouten (blue screens,errors enz)

Pagina: 1
Acties:

• AlphaGoob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-05 21:07
hallo,

ik heb gister heel wat onderdelen gekocht voor een nieuwe PC , hieronder de specs :
Processor :intel core2quad Q6600
Videokaart :EVGA Geforce GTS250
Moederbord :Asus P5QL Pro
Geheugen : A-Data 4gb kit DDR800
480 Watt voeding Codegen

ik draai op een originele windows home premium met service pack 1

nou heb ik inmiddels al 7 verschillende blauwe schermen die steeds terug komen. maar kom er niet achter wat het is. de schermen geven aan :
- APC_INDEX_MISMATCH
- BAD_POOL_HEADER
- HDAUDIO.SYS
- DATA_CRASH_DUMP
- NVDLM_CRASH
- NTFS_ERROR
- KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDELD

de schermen komen op allerlei momenten, de ene keer als ik een game opstart, of bij installaties, kopieren enz. enz.

nou heb ik een intel burn test gedaan, pc mark vantage test, lifeguard HDD test, memtest86 en deze geven allemaal geen problemen. wel zegt memtest dat er andere hardware fout zit.

windows zelf geeft aan dat het ram mogelijk fout zou zitten en heb het laten testen, daar geeftie fouten aan maar zegt niet wat er fout is.

later gaf windows aan dat ik het kon oplossen met de driver van intel INCH10 PCI-E en met de Cool 'n quit driver van asus. maar de schermen blijven komen.

weet iemand misschien wat dit kan zijn, is misschien het moederbord kapot ? of werkt er iets niet met elkaar ?

alvast bedankt,
gert-jan

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaGoob op 26-05-2009 14:57 ]

Verwijderd

Probeer je pc's een opnieuw te installeren, dan zijn een paar van de error's die jij genoemd hebt waarschijnlijk al weg. En neem dan gelijk SP2
Ik heb er dagelijks mee te maken bij gebruikers die klachten hebben.

kom je er niet uit Pm voor me @.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 15:02 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

windows zelf geeft aan dat het ram mogelijk fout zou zitten en heb het laten testen, daar geeftie fouten aan maar zegt niet wat er fout is.
Dat lijkt me dus niet echt goed. Het maakt niet uit wat er fout is: de enige oplossing is het kapotte reepje vervangen. Test het nog eens met memtest86 om zeker te weten dat er iets stuk is.

Heb je wel windows opnieuw geinstalleerd? Zomaar de hd van je oude pc erin hangen en de oude windows starten levert ook dit soort bsods op :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:35
Als één van je RAM repen fout is zou ik er één uithalen, en de andere in zijn eentje proberen. Geeft hij dan nog steeds fouten, wissel de repen om. Nog steeds fouten, switch dan van geheugenbank. Op die manier kan je in ieder geval uitsluiten of het aan de RAM ligt.

Edit: Niet geheel uitsluiten natuurlijk, maar het helpt in iedergeval

[ Voor 12% gewijzigd door Kazu op 26-05-2009 15:06 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

• AlphaGoob
ik heb meteen toen ik alles erin had gebouwd windows er opnieuw opgezet, toen is het dus begonnen en heb ik windows er opnieuw opgezet. dat had geen nut en heb het vandaag weer gedaan, alles geupdate. laatste drivers gedownload en geinstalleerd...

helaas bleven de schermen steeds met zelfde melding komen :O

• AlphaGoob
ook het ram heb ik geprobeerd, om en om erin te zetten en om ze niet in dual channel te draaien maar naast elkaar, heb in de bios dual channel aan en uit gezet maar ook dit heeft allemaal geen nut :(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je nog wat nauwkeuriger de volgende troubleshooter doorlopen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Overigens zou ik wat meer op je leestekens letten.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

AlphaGoob schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:08:
ook het ram heb ik geprobeerd, om en om erin te zetten en om ze niet in dual channel te draaien maar naast elkaar, heb in de bios dual channel aan en uit gezet maar ook dit heeft allemaal geen nut :(
Hoe heb je in die 5 minuten een solide memtest kunnen draaien?

Dat je nog steeds een BSOD krijgt is geen test, want je bestanden kunnen al beschadigd zijn door fouten in je geheugen.

Zorg dat er maar 1 reepje geheugen in je pc zit. Test die met memtest86 totdat je een fout krijgt (minimaal een paar uur):
Krijg je een fout, verplaatst het reepje naar een ander slot. Krijg je nog steeds een fout, dan is het reepje stuk.
Krijg je geen fout, dan haal je het reepje eruit en ga je het tweede reepje testen etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• AlphaGoob
het testen van ieder geheugen apart met memtest86 heb ik vanmorgen al gedaan.en inderdaag geen 5 minuten :P daar kwam niets uit op beide reepjes, alleen dat er andere hardware complicaties waren maar niet wat.

in de asus manual staat er niet in dat mijn geheugen compatible is, kan dat iets uitmaken ? word wel in de bios herkend enz. ik heb de zaak waar ik alles gekocht heb gebeld en hun dachten dat het moederbord niet goed was, en kon voor de zekerheid het mobo en het geheugen omruilen voor een ander merk.

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 08:35
wat ik zo zie op de site van asus:
Je geheugen staat niet bij de qualified lijst (in ieder geval niet de combi van 2* 2 gig reepjes)

Je zegt het eigenlijk al zelf, kijk misschien eens of je ergens bij iemand geheugen kan lenen en probeer dat eens.

De stappen:
http://www.elephantboycom...age2.html#Hardware_Tshoot

ah ik zie net dat je zelf ook al bezig bent ;) in ieder geval, dat een bios geheugen ziet wil niks zeggen. Ik had in een compaq laatst 2* 1 gig erin gezet en die pc bleef toen maar raar doen. oud geheugen erin, niks aan de hand. geheugen werd gewoon niet goed ondersteunt.

kleine tip, maar ik weet dat hij nu te laat is:
als je een pc zelf samensteld, controleer op internet welk geheugen compatible is met je mobo. Het kost je dan misschien maar 10 minuten ipv de tijd dat je er nu aan kwijt bent.

[ Voor 43% gewijzigd door lordloeder op 26-05-2009 15:22 . Reden: te laat, je hebt zelf al gepost ;) ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Als ik jou was zou ik gewoon even met je pc langs de zaak gaan waar je hem hebt gekocht. Ze geven zelf al aan dat je het kan omruilen. Ik zou dat gewoon even proberen om te kijken of dat het probleem oplost.

• AlphaGoob
ik heb ze net weer aan de telefoon gehad en ze hadden daar een up-to-date lijst van compatible geheugen. daar stond deze wel op. ik ga nu het moederbord omruilen en anders kan ik morgen naar een ander filiaal voor de TD , daar checken ze dan de volledige PC.

alvast bedankt :p en kom ik er niet uit dan laat ik het weten. mocht je nog ideeen hebben dan hoor ik het graag :)

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:28

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik dacht aan een x64 vs x32 probleem...
ondersteund het moederbord die cpu wel? En welke Windows staat er op?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• AlphaGoob
x64 vs x32 probleem ??

het moederbord ondersteund de cpu, en er draait windows vista home premium op.

Update : ik heb inmiddels mijn moederbord omgeruild en heb hem sinds 17:00 draaiend, en nog zonder blauwe schermen, maar dan heb ik alleen maar drivers geinstaleerd en windows geupdate.

heb de pc mee gehad naar de winkel en die heeft de CPU, het RAM en het nieuwe moederbord getest, deze 3 zijn in orde. het enige wat hun nog konden verzinnen was dat de videokaart kapot zou zijn.

de blauwe schermen die ik beschreef hoorden bij dat probleem. ik ga zo 3d mark vantage draaien en kijken of hij op blauw slaat, zo niet zou alles moeten werken zoals het hoort. zou dit wel het geval zijn dan moet ik morgen de videokaart ruilen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titeltypofixje :)

• AlphaGoob
zo daar was ik weer, ik heb inmiddels een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart.

maar de foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL blijft komen, hebben jullie nog ideeen ?? of weet iemand waar dit aan kan liggen. zie de post hierboven voor alles wat ik al geprobeerd heb (kwa testen enz.)

• Noork
  • Niet online
Nou aangezien je geheugen niet is vervangen.... :)

• AlphaGoob
weer terug geweest in de winkel ... geheugen getest en kwam niks uit, ga nu weer eens draaien met de dimms op slot A1 en A2 , ipv dual channel in A1 en B1, heb ook een kingston set mee naar huis gekregen,als de problemen zich voor blijven doen zet ik deze erin en kan ik dus ram uitsluiten of niet

kwamen er in de winkel ook achter dat de HDD fouten had en ook een HDDkill wou er niet overheen.. dus ook dit kan het probleem veroorzaken.. ga nu vanalles uitsluiten en een burnintest erover heen gooien ..

jullie horen het :) bedankt voor de reacties iniedergeval.

• AlphaGoob
ok, ik was ondertussen vista aan het instaleren.. weer een BSOF ... bad_pool_header in dit geval..ga het kingston erin gooien en kijken wat er gebeurt

• AlphaGoob
update : voor de laatste keer :) het is gelukt, het was dus het RAM wat fout ging. heb nu 2x2048mb van kingston erin en draait perfect :D heb net sinds 15:00 tot 17:30 BurnInTest gedraaid .. geen errors :) dus ik ben gelukkig..

tnx voor het helpen afgelopen 3 dagen :D

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vanaf het eerste moment krijg je een foutmelding m.b.t. geheugen en dan ga je je mobo en videokaart laten vervangen?

Blij voor je dat het is opgelost maar eh... 8)7

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1