DGL-4300: LAN poort als WAN poort gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Gisteren was er een flinke onweerstorm hier in mijn regio, desondanks dat ik verscheidene overspannings beveiligingen heb aangebracht, constateerde en bevestigde ik vandaag dat de WAN poort van mijn router stuk is.
Het betreft een D-Link DGL-4300, 4xgigabit 1x WAN en Wi-Fi. met daarvoor een Zyxel prestige ADSL 2 modem die maar 1 LAN poort heeft (maar correct werkt als ik de laptop erop aansluit)

Ik weet dat het voor de WRT-54 series van Linksys mogelik is om een LAN poort om te zetten naar een WAN poort, echter kan ik zo'n dergelijke methode voor mijn router niet vinden.
Heb al op Google gekeken, maar na een uur gaf ik het toch echt op.

Weet iemand hier de oplossing voor ?
Het is een erg fijne router dat een goede troughput heeft op zijn gigabit switch dus wil ik hem daarvoor nog
niet vervangen tenzij het echt nodig is.

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-03 13:06
Ik heb dezelfde router en volgens mij kan het niet !!

Maar weet je zeker dat de WAN poort defect is, ik heb namelijk laatst ook eens een vreemd probleem gehad dat ik geen verbinding meer kreeg. De oplossing was toen gewoon een reset (reset-switch dus) en daarna geen problemen meer gehad.

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Helaas, was ik al bang voor dat het niet kon bij deze router.

Als ik de stekker in 1 van de LAN poorten stop, dan brand het 10/100 mbit lampje groen op de modem.
Doe ik de stekker in de WAN poort v.d router dan brand het lampje op de modem niet.
Haal ik alle stekkers uit de router, staat er onder het WAN tabje bij cable status " CONNECTED "

Stop ik weer alle 3 de stekkers terug van m'n apperatuur kunnen ze onderling wel met elkaar communiceren.
Heb hem gereset, 1 uur van de spanning gehaalt en ook de reset switch achterop gedaan voor de factory reset. Ben bang dat het een nieuwe router word dus.

Je zou ook kunnen beredeneren dat ik de routering door mijn Zyxel modem laat doen en de router puur als extensie gebruikt maar helaas is de Zyxel zo crappy dat er weinig degelijks valt in te stellen voor zo'n setup.
Dat word een nieuwe router w.s