Sinds mijn verhuizing heb ik last van een trage draadloze verbinding via mijn Sitecom WL-607. Wanneer ik mijn laptop met de kabel aan de Sitecom router hang is de snelheid ok.
Op veel fora is te lezen sommige sites niet bereikbaar zijn of heel langzaam, maar dat wanneer de site bereikt is de betreffende pagina weer snel gedownload wordt. Dit is dus bij mij niet het geval; mijn verbinding is constant, maar wel langzaam.
Situatie:
- Internet via Ziggo
- Snelheid laptop <--> UTP <--> modem: 500-600 kbs
- Snelheid laptop <--> UTP <--> Sitecom WL-607 <--> UTP <--> modem: 500-600 kbs
- Snelheid laptop <--> wireless <--> Sitecom WL-607 <--> UTP <--> modem: 40-50 kbs
Ondernomen acties:
- Laatste firmware geïnstalleerd (1.6 én 1.7)
- DHCP uitgezet volgens de instructies die op veel fora te vinden zijn
- Modem/router resets
- Router teruggezet naar default instellingen
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om een snelle draadloze verbinding te creeëren.
Iemand hier een mogelijke oplossing?
Op veel fora is te lezen sommige sites niet bereikbaar zijn of heel langzaam, maar dat wanneer de site bereikt is de betreffende pagina weer snel gedownload wordt. Dit is dus bij mij niet het geval; mijn verbinding is constant, maar wel langzaam.
Situatie:
- Internet via Ziggo
- Snelheid laptop <--> UTP <--> modem: 500-600 kbs
- Snelheid laptop <--> UTP <--> Sitecom WL-607 <--> UTP <--> modem: 500-600 kbs
- Snelheid laptop <--> wireless <--> Sitecom WL-607 <--> UTP <--> modem: 40-50 kbs
Ondernomen acties:
- Laatste firmware geïnstalleerd (1.6 én 1.7)
- DHCP uitgezet volgens de instructies die op veel fora te vinden zijn
- Modem/router resets
- Router teruggezet naar default instellingen
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om een snelle draadloze verbinding te creeëren.
Iemand hier een mogelijke oplossing?
Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM