• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-01 12:33
Hallo,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb al een tijdje de hd4870 met retail blow fan koeler. nou was mijn vraag:

is er een koeling beschikbaar voor deze kaart die ook meteen de hete/warme lucht afvoert naar buiten zoals deze retail koeler ook al doet. ik heb net even wat gegoogled maar kan niet veel soeps vinden voor deze kaart.

anders misschien een waterkoeling erop? het moet niet meer worden dan ong. 100 euro. (ik denk niet dat je daar een goede waterkoeling voor kan vinden maargoed)

alvast bedankt.

Edit: was even vergeten de oorzaak te zeggen. ik heb mijn kaart misschien 3% oced en word daardoor al te heet. ik krijg als ik lang game rare arties en ik zie dan ook dat de kaart tegen de 100 graden aanloopt. airflow is er genoeg en ik ga de fanspeeds niet aanpassen want dan schuif je het probleem alleen maar op.

[ Voor 23% gewijzigd door _FrostBite_ op 26-05-2009 13:36 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

euh, en de standaard fanspeed is 25% ofzo, ik zou eerst de fansped n beetej opkrikken voordat je andere koelers gaat zoeken..
en voor 100e heb je waarschijnlijk geen goed waterkoelsetje nee..

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
http://www.highflow.nl/gp...exx-neo-ak-vc03-bluv.html

Zoiets misschien? Check ook de rest van de Highflow site even, ik denk dat je daar wel slaagt. Maar inderdaad iets meer herrie tijdens het gamen zou toch geen probleem moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Denniz69 op 26-05-2009 20:25 ]

• _FrostBite_
de standaard fanspeed word aangepast door de temp.

maar aangezien ik windows 7 gebruik en programmas zoals rivatuner nog niet goed ondersteund worden, word het lastig om de fanspeed aan te passen.

maar dat klopt iets meer herrie maakt mij ook niet zoveel uit, maar het moet wel leuk blijven. mijn pc is nu redelijk stil en de fan van de GPU maakt echt een super irritant geluid (vind ik) als hij boven de rest uitkomt.

toch raar dat de erkende koeler makers weinig ontwikkeling doen in het maken van koelers die de lucht uit de kast blazen. Ik zie alleen gigantische koelblokken.

wel vind ik de ICE-Q koeler van HIS handig, al weet ik niet of deze beter is dan de retail koeler.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
volgens mij kan je in de catalist control de fanspeed ook aanpassen (met profielen?)
ik heb thuis in iedergeval zo een balkje wat ik kan verschuiven zodat mijn videokaart een wervelstorm (en een teringlawaai) creëert

• _FrostBite_
klopt maar dan blijft hij op 1 snelheid staan en gaat hij niet meer mee met de temp van de GPU.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
ik weet niet of je daar profielen in kan stellen?
je kan natuurlijk ook voor het gamen de fan harder zetten en na het gamen de fan weer zachtjes.

beetje primitief.. maar misschien een tijdelijke oplossing

• _FrostBite_
ja klopt tijdelijk kan het ook wel. maar is wel erg omslachtig.

Profielen heb ik wel wat over gelezen. maar daar kan ik niet uit opmaken dat het wel voor 2D of 3D kan instellen.

Ik denk dat ik dan tog maar een musashi of true rad2 ga kopen. want een echt andere goede koeler kan ik niet vinden. alleen is het wel jammer dat dan de warme lucht blijft hangen bij de videokaarten.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 22:40
Ik ken je probleem, ik heb zelf de versie van asus met eigen koelers. Ik wist niet hoe snel ik er waterkoeling op moest zetten. Wat een lawaai en wat een warmte in de kast...

twee van de volgende blokjes zitten nu op beide kaarten en op het geheugen de plak koelribben. GPU 26 idle en 35 load.
http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=174

Maar dat werkt alleen als je al een bestaande waterkoelset hebt. Anders wordt het wel duur.

• _FrostBite_
dat zijn nette blokjes. ik heb nog een LCS systeem liggen van een Thermaltake Armor LCS. alleen heeft deze wat corosie, maar daar is wel af te komen. Het probleem waar ik wel een beetje mee zit als ik er een WC systeem van maak dat ik niet weet wat de specs zijn van mijn LCS systeem. hier word nogal mysterieus over gedaan. als ik dus de GPU in de loop hang ben ik bang dat mijn pomp(je) het niet meer aankan. Ik heb gehoord ergens dat de pomp niet echt sterk blijkt te zijn. Probleem waar ik dan weer op zit is de prijs van het totaal plaatje.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb het ook gehad met standaard koelers :P ik had ook ellende met de koeling van mijn 9800GTX en heb toen deze koeler er op gezet, de warmte word wel in de case geblazen maar als je genoeg airfow hebt is dat geen probleem.

Signature

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
_FrostBite_ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:05:
toch raar dat de erkende koeler makers weinig ontwikkeling doen in het maken van koelers die de lucht uit de kast blazen. Ik zie alleen gigantische koelblokken.
Die Akasa jetser die ik linkte blaast de lucht de kast uit en is bovendien geschikt voor jouw kaart. Van de Highflow site:
Dankzij de slimme airflow presteert de Vortexx Neo zeer goed, zonder lawaai! De 80mm low-noise Akasa fan blaast de warme lucht uit de kast, in tegenstelling tot vele andere videokaart coolers.
Of vond je dit niks?

• _FrostBite_
ja die koeler heb ik ook gezien. maar deze is breder dan de pcb van de kaart. en dat vind ik lelijk. hij moet er wel redelijk netjes uitzien dus ook egt in de lijnen van de kaart zelf blijven. zoals de musashi doet.

een tijdje geleden heb ik een arctic silencer op mijn oude X850XT gezet. erg nette koeler moet ik zeggen. ik was meteen van mijn warmte problemen af. ik snap niet waarom ze die lijn niet gewoon doorzetten en dan een bredere schacht voor meer lucht doorstroom. maargoed wie ben ik :P

edit:
@Denniz69 ik heb die koeler ook even bekeken. maar akasa staat niet echt bekend om zijn kwalitatief goede koelers. ik heb ervaring met deze koelers op de CPU maar vaak was dat echt om te janken. wel mooi dat hij compatible is voor mijn kaart. jammer dat hij van akasa is.

[ Voor 22% gewijzigd door _FrostBite_ op 27-05-2009 11:06 ]

Pagina: 1