Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 20:34
Ik zit met een dilemma.

Aanstaande zaterdag moet ik naar een crematie, maar omdat het niet om een familielid gaat lijkt het me zo dat m'n baas me niet verplicht vrij moet geven.

Nu zit ik erover na te denken of ik me ziek moet melden om er sowieso heen te kunnen.

Wat denken jullie? Eerlijk zijn of een leugentje om bestwil?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Heb je het uberhaupt al gevraagd? En kan je niet alleen de tijd die je daarvoor nodig hebt vrij vragen?

Ik zeg eerlijk zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaspertje op 26-05-2009 11:45 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je kan niet gewoon vrij vragen? Een beetje werkgever doet daar niet moeilijk over lijkt me?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het iemand is die je goed kent geeft je baas je echt wel vrij. Het enige verschil is dat je het van je eigen uren betaald als het geen familie in een directe lijn is. Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik niet naar een crematie mocht. Lijkt me ook niet goed voor de sfeer als ze dat gaan verbieden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Bel je baas en zeg dat je zaterdag vrij bent om je reden. Lijkt me niet dat hij nee zegt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16
Een baas die je geen vrij geeft voor een begrafenis is geen goede baas. Simpel.

Als je baas zou weigeren zou ik naar een nieuwe baan zoeken in plaats van me ziek te melden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Aankomende zaterdag? Moest je werken dan? Of zoek je gewoon een manier om een extra vrije dag te claimen? In dat laatse geval schaam op jou. Ziekmelden wanneer je niet ziek bent? Ook schaam op jou!

Gewoon eerlijk zijn en de kans is supergroot dat je gewoon vrij krijgt, waarschijnlijk zelfs nog betaald verlof ook

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lijkt me stug dat je niet een dag verlof kunt nemen voor een crematie. ook een baas is menselijk he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon eerlijk zeggen, niet moeilijk over doen. Hoe sneller hoe beter natuurlijk.

Soms zitten mensen zichzelf op te vreten voor het vrijvragen als het dan eenmaal zover is valt het heel erg mee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wii4all op 26-05-2009 11:49 ]

Burp

• SD5k
Marzman schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:45:
Als het iemand is die je goed kent geeft je baas je echt wel vrij. Het enige verschil is dat je het van je eigen uren betaald als het geen familie in een directe lijn is. Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik niet naar een crematie mocht. Lijkt me ook niet goed voor de sfeer als ze dat gaan verbieden.
De sfeer is al slecht. Of ik die uren wel of niet betaald krijg maakt me ook niet uit eigenlijk
Dekaasboer schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:45:
Een baas die je geen vrij geeft voor een begrafenis is geen goede baas. Simpel.

Als je baas zou weigeren zou ik naar een nieuwe baan zoeken in plaats van me ziek te melden.
Over dat eerste ga ik me hier maar niet uitweiden. Ben buiten dit om al bezig met zoeken.
hufkes schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:46:
Aankomende zaterdag? Moest je werken dan? Of zoek je gewoon een manier om een extra vrije dag te claimen? In dat laatse geval schaam op jou. Ziekmelden wanneer je niet ziek bent? Ook schaam op jou!

Gewoon eerlijk zijn en de kans is supergroot dat je gewoon vrij krijgt, waarschijnlijk zelfs nog betaald verlof ook
Ik werk zo goed als elke zaterdag ja, ik ga echt niet proberen wat uren betaald te krijgen die ik niet moet werken over de rug van een overledene.
Wii4all schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:48:
Gewoon eerlijk zeggen, niet moeilijk over doen. Hoe sneller hoe beter natuurlijk.

Soms zitten mensen zichzelf op te vreten voor het vrijvragen als het dan eenmaal zover is valt het heel erg mee ;)
Dat laatste is op mij wel van toepassing, ik ga straks m'n baas maar bellen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SD5k schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:52:
Dat laatste is op mij wel van toepassing, ik ga straks m'n baas maar bellen.
Een uitvaart is niet te plannen dus dat weet je ook nooit ver van te voren, dat moet elke werkgever ook weten. Zeg dan ook dat je zaterdag niet komt werken omdat je naar een uitvaart moet.Vragen is naar mijn mening ook niet aan de orde, gewoon melden.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
En wat als dan terug wordt gemeld dat dat zomaar niet gaat?

• disjfa
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

begintmeta schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:06:
Dan zeg je dat je niet zomaar voor zo`n persoon kan werken :D

Zomer begint dus er zal zat werk aankomen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

begintmeta schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:06:
Dan meld je je ziek omdat je zo verdrietig bent dat je niet naar de crematie kan...

Over het algemeen zal echt geen enkele baas hier een probleem van maken, tenzij het echt gigantische hufters zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ZIjn probleem van maken, niet het jouwe.

Het lijkt me niet onredelijk om daar naartoe te gaan, tenzij het elke week oid zo is dat je een crematie hebt.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

On a sidenote:

ik had vorige week ook ineens een begrafenis, ging ook niet om familie, hence dat kost je een vakantiedag (geen probleem heb er zat, maar toch).
Waarom zijn de regels zo suf dat je alleen vrij krijgt bij begrafenis van een familielid en niet van een goede vriend oid? Vind ik eigenlijk nergens op slaan, hoewel ik ook wel begrijp dat er dan altijd mensen zijn die ineens HEEL VEEL vrienden hebben, maar lijkt me dat dat heus wel beetje te reguleren is....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Crematie/begrafenis is niet heel erg vantevoren te plannen ('hee baas, halverwege december ben ik een dagje weg voor een begrafenis'). Gewoon vragen, ik heb nog nooit gehoord dat dit een probleem was.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SinergyX
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kamstra schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10:
Waarom zijn de regels zo suf dat je alleen vrij krijgt bij begrafenis van een familielid en niet van een goede vriend oid? Vind ik eigenlijk nergens op slaan, hoewel ik ook wel begrijp dat er dan altijd mensen zijn die ineens HEEL VEEL vrienden hebben, maar lijkt me dat dat heus wel beetje te reguleren is....
Dat heet een grens trekken, wie bepaald (wettelijk) wie een hele goeie vriend is, of wie er helemaal kapot van is dat zijn buurman is overleden? Wat het over het algemeen met 1ste en 2de graads familie relatief makkelijk is :) Alles buiten familie is stukje redelijkheid van de baas :P

Qua regeltjes is het voor de baas niets anders dan iemand die gewoon vrij vraagt, enkel stukje sociaal aspect weegt mee dat jij 'voorrang' zou krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 11:21
kamstra schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10:
Dan wordt het natuurlijk een glijdend vlak. Waar leg je vervolgens de grens? hoe bepaal je of iemand een goede vriend is? etc. Een famililid valt aan te tonen.

Maar (ook @topicstarter) ik kan me niet voorstellen dat je hiervoor geen vrij krijgt. Ik heb het nog nooit meegemaakt (ondanks wat voor drukte/stress/project-deadlines dan ook) dat zo een dag niet werd goedgekeurd.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar om wat voor een soort werk gaat het? :P

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb wel meegemaakt dat het slechts wordt goedgekeurd op voorwaarde dat met een collega vervanging kan worden geregeld. Maar wat voor soort werk het is maakt daarvoor zeker uit.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 26-05-2009 12:22 ]

Verwijderd

zonder tegen reden mag een baas je een vrij dag niet misgunnen, een goede reden om te weigeren is bv bezetting.

aangezien het niet om een direct famililid gaat gaat deze dag dus van je saldo vrije dagen af.

• SD5k
Ze hebben nu een probleem met de bezetting, maar ik heb desondanks de dag gelukkig vrij gekregen.
Geen idee of dat me een vrije dag kost of dat ik gewoon niet betaald word, maar dat maakt me helemaal niks uit in dit geval.

Bedankt voor de reacties, het beste bleek inderdaad zijn om gewoon te zeggen dat ik er niet ben en om welke rede.

[ Voor 20% gewijzigd door SD5k op 26-05-2009 15:14 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Gecondoleerd.

Ik denk dat er maar weinig situaties zijn waarin een werkgever jouw onbetaald verlof geeft voor een begrafenis of crematie. Ik zou alleen nooit liegen over de reden of mezelf ziek melden, gewoon eerlijk zijn dat is het makkelijkste en ook al heb je een vervelende manager, iedereen zou hier begrip voor moeten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 26-05-2009 15:27 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fijn dat je gewoon kunt gaan zonder gedoe.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
Eerlijk vragen, en wellicht alvast een enkele collega vragen voor een dienst te ruilen.
Kom je ook pro-actief/meedenkend naar de baas toe over! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 16:01

AMDFreak

Intel is zo..

Bij ons wordt daar nooit zo moeilijk over gedaan.
Als het bv een vader van een goeie vriend is.. mogen wij in die periode dat de crematie plaats vind gewoon weg. Wel wordt verwacht dat je terug komt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Pagina: 1