Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even een vraagje aan de expert`s.
Ik heb na lange tijd probleemloos plezier te hebben gehad van mijn Dreambox nu een vervelend probleem.

Mijn box doet over rebooten ongeveer 10 minuten, in het gunstigste geval duurt die er 5 minuten over.
Box start op een blijft ik het blauw/gele TheGP Menu hangen voor een aantal minuten.
Welke knop er ook op de afstandsbediening word ingedrukt, hij reageert niet.
Aan de afstandsbediening kan het niet liggen, want ik heb ook een Logitech Harmony 1000, met deze afstandsbediening het zelfde.
Lampje op de Dreambox knippert dus geageerd wel gewoon.

Alle kabels losgekoppeld en opnieuw aangesloten heeft ook niets uitgehaald.

De box is gemount aan mijn Harddisc op de PC via CIFS,.
Wanneer ik MP3 bestanden via mijn Dreambox (Menu 3/Bestanden > Harddisc > Muziekmap) afspeel dan slaat die tijdens het zappen tussen verschillende MP3 nummers vast.
Nadat het liedje is afgelopen en na het volgende nummer gaat, dan kan ik weer contact krijgen met de afstandsbediening.
Rebooten werk niet, ik moet de stekker eruit halen en dan duurt het herstarten zoals eerder aangegeven een eeuw.

Tijdens het zappen van TV of Radiokanalen heb ik geen probleem, maar jammer genoeg wel wanneer ik bestanden van mijn PC afspeel.

Ik weet niet of het puur toeval is maar dit probleem is een paar dagen terug ontstaan nadat ik van Internetprovider ben veranderd.
Voorheen had ik Online met een modem uit de prehistorie waar maar 1 UTP aansluiting op zat (Speedtouch 510)
Nu is mijn router er tussenuit gehaald en direct verbonden met het modem / Experiabox (Thompson 787) van KPN.
Het lijkt me sterk dat het hierdoor komt aangezien ook het opstarten / doorstarten van de box tergend lang duurt.
Ik heb ook geprobeerd op te starten met de Cat5 kabel er tussenuit, en dit veranderd niets.
Dus ik ga er vanuit dat het niet hieraan ligt, maar ja je weet het nooit.

Wanner de box blijft hangen tijdens het zappen van MP3 bestanden en ik haal de stekker eruit.
Dan gaat die terug na een TV kanaal terwijl dit niet mijn laatste handeling was.
En trouwens hij ging een aantal keren terug na Film1.2 en dat terwijl mijn laatst bekeken kanaal RTL4 was.

Zou het een voedingsprobleem zijn, of lijkt het softwarematig ?
Ik hoop eerlijkgezegd op de voeding, want ik heb echt geen zin de box weer helemaal opnieuw te flashen en zo.

Ik gebruik de handmatig ingestelde IP settings en heb alles gecontroleerd, ziet er allemaal doed uit.
DCC werk gewoon goed dus daar kan het niet aan liggen.

Toch twijfel ik eigenlijk of het wel de voeding is aangezien de rotor gewoon probleemloos draait.

Even wat technische gegevens.

- Dreambox DM500S versie 3 met Alps tuner
- Gemini v4.5
- Ccam 2.0.10

Wie kan me helpen, want mijn kennis op dit gebied is waarschijnlijk niet groot genoeg.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Zelf heb ik dit nog nooit gehad... vervelend probleem.

Problemen met je internet aansluiting: probeer eens te booten zonder kabel?
Maar volgens mij staat dit los van dit probleem.

Kan ook dat je flash geheugen kapot is: staat de firmware op de Dreambox of op een USB stick?

Probeer eens opnieuw te flashen: wellicht eerst met de originele firmware en dan pas Gemini oid.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rebooten zonder kabel kabel geeft helaas het zelfde probleem.
Filmware staat in de Dreambox.

Ik denk ook dat opnieuw flashen de enige remedie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:11:

Ik denk ook dat opnieuw flashen de enige remedie is.
Ik zou wel met Dreamup flashen voor de zekerheid.
Een image als PLi draait bij mij al jaren (met de nodige updates) zonder problemen.
Dus ik denk helaas aan een hardware fout.

Probeer anders ook eens te zoeken/vragen op sat4all dot com, een NL site met veel Dreambox fans.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding van een kennis eraan gehangen, zonder succes.

Daarna onderstaande uitgeprobeerd, na advies van iemand op een ander forum en een medewerken van Cardwriter.

(Bedankt):D

Een Fabrieks reset uitgevoerd, files teruggezet, en ja hoor.
Dit was de oplossing, probleem opgelost en weer een goed lopende box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb wel eens gehad met een disk icm voedingsproblemen dat hij niet stabiel wou werken. :) maar goed dat het opgelost is. :) Alleen dat was niet bij een dm500 hoor, maar bij een dm7025

[ Voor 19% gewijzigd door mydogisgone op 27-05-2009 22:58 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Pagina: 1