DVD-rom stations werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
beste tweakers, ik zit met een nogal vervelend probleem waar ik tot op heden nog steeds niet ben uitgekomen. Voordat ik het probleem voor ga leggen zal ik even mijn systeem opsommen:

Intel Q6600
gigabyte p35 DS4
Corsair 520 watt PSU
HD4770
4GB crucial ballistix

Draait momenteel op Windows XP Professional SP2
en de problemen beginnen bij de volgende twee drives:

NEC Optiarc AD-7173S
Samsung SH-D163C

Het probleem is het volgende: in eerste instantie had ik beide stations geïnstalleerd en werkte gewoon naar behoren. Na een tijdje vond ik de Samsung overbodig en heb die uit het systeem gehaald, waarna alleen de NEC nog zijn werk (gewoon goed) deed. Tot laatst, ik wilde een dvd'tje afspelen, het station gaat gewoon open ik doe de dvd erin en sluit het laadje maar vervolgens wil hij 'm niet laden. Vervolgens kijk ik bij deze computer, staat het station er ineens niet meer bij?

Ik heb toen een aantal dingen geprobeerd: firmware updaten maar iedere keer als ik firmware probeer te installeren zegt ie dat het desbetreffende station niet gevonden kan worden.

Sata kabels verwisselen of op andere connectoren aansluiten. Geeft ook geen resultaat.

Andere drive proberen (had de samsung nog liggen, deze zit er nu in maar geeft precies dezelfde problemen).

Windows update geeft aan dat er nieuwe hardware is gevonden en geeft ook het type nummer aan maar kan vervolgens de installatie niet voltooien. Het bios herkent de drive wel.

Heb SP3 er maar afgeflikkerd om te kijken of dat het probleem was maar dat werkt ook niet?

Ik zou graag een fresh install van het OS doen maar ik heb geen dvd station om de install mee uit te kunnen voeren :S

Hebben jullie nog geniale ingevingen? die dingen moeten toch op een of andere manier aan de praat te krijgen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Guumuus op 26-05-2009 10:26 ]

The number one enemy of progress is question

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je toevallig ook simulatie software draaien zoals bijvoorbeeld; DeamonTools of Alcohol 50% of 120%? Deinstalleer deze tooling eens, probeer daarna de DVDRW eens opnieuw toe te voegen. Dergelijke programmaatjes willen wel eens dwars liggen.

Overigens met een beetje zoek werk kun je wel meer vergelijkbare problemen met antwoorden vinden hier op GoT.

[ Voor 31% gewijzigd door _Dune_ op 26-05-2009 10:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Guumuus
  • Niet online
heb wel Deamon Tools erop staan ja, kan dat dan ook conflicten veroorzaken? zal het eens proberen, bedankt!

en heb wel degelijk gezocht maar aangezien ik al een hoop geprobeerd heb wist ik het even niet meer, had nog niet aan Deamon Tools gedacht eigenlijk, gonna give it a try...

• Guumuus
  • Niet online
Heb Daemon Tools eraf gegooid en opnieuw geprobeerd het station te installeren maar hij doet weer hetzelfde: kan de installatie niet voltooien....

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Guumuus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:21:

Ik zou graag een fresh install van het OS doen maar ik heb geen dvd station om de install mee uit te kunnen voeren :S
Probeer eens te booten vanaf een CD of DVD... misschien werkt dat wel gewoon.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Zit het probleem misschien bij de stationstoewijzing? Start > Instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > verwisselbare opslag. Daar kun je dan een letter toewijzen, misschien werkt het als je hem een andere letter geeft.

Verder eens proberen te booten vanaf een cd, bijv. windows-cd, of een live linux-cd, om te zien of het een hardwarematig probleem (moederbord/aansluiting) is. Als het softwarematig is, moet een fresh install geen probleem zijn. Maar, behalve als je dat echt wilt, is een fresh install een laatste toevlucht natuurlijk.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-02 13:29
Deze registersleutel

HKEY_LOCAL_Machine\System\currentcontrolset\contro l\class\ 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318

UpperLimit entry verwijderen, herstarten, en hij doet het.

Heb vorige week hetzelfde gehad in Vista.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Pagina: 1