Asus WL-330gE geen DHCP op LAN port

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb hier een Asus WL-330gE welke is ingesteld op EA (Ethernet Adapter) mode. Wat dus betekend dat ik dit kastje via een UTP kabel aan een ethernet port hang, om vervolgens wireless verder te gaan.
Oftewel, een bedraad apparaat draadloos maken.
Mijn huidige WLAN word keurig gevonden, en daar kom ik ook netjes op terecht. Er word echter gesteld dat ik de bedrade client op DHCP moet zetten.
Wanneer ik dat doe, krijg ik een APIPA adres, in plaats van een adres van mijn AP danwel 330gE.
De 330gE zou een ingeboude DHCP moeten hebben, om daarmee een IP aan de bedrade kant uit te delen.
Wanneer je 'm in EA mode configged, krijg je ook meteen een popup dat je de bedrade kant op DHCP moet zetten. Maar dat werkt dus niet.

Ik heb de 330gE zelf al van static naar DHCP gezet, met als gevolg dat de WLAN van het apparaat netjes een IP van mijn AP krijgt.
Ik krijg echter dan nog steeds geen IP op de LAN zijde.
Wanneer ik de bedrade client van DHCP naar een vast IP zet, in de range van mijn wireless netwerk, werkt het allemaal prima en kan ik gewoon bij de rest van mijn LAN en internet bereiken.

An sich werkt het dus wel, maar hij zou ook op DHCP moeten werken. De summiere handleiding bevestigd dit ook, maar het werkt dus niet.
Als ik advanced settings doe, krijg je een webbased config zoals de meeste Asus AP's hebben. Ik kan daar wel van static naar DHCP zetten, maar dat heeft alleen als gevolg dat de LAN zijde van het kastje zelf een IP van mijn AP krijgt.

Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd ?

Tijd voor een nieuwe sig..