Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

record binnen access koppelen aan word

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
Beste mede tweakers,

Ik moet voor een klant en relatie beheer pakket maken op zich was dit makkelijk te doen binnen access 2003. Maar nu komt het volgende: De klant heeft een paar standaard brieven o.a. aanmaning en wil het volgende als hij binnen access naar het bijv formulier klanten toegaat de klant opzoekt dan klikt op de knop bijv aanmaning er dan automatisch een word document word geopend met de gegevens van de klant er in. en dat dit dan gekoppeld is aan de klant zodat hij kan zien of die klant al een aanmaning heeft gekregen. De relaties binnen de tabel klanten hebben een uniek id .IK had al gekeken via afduk samenvoegen binnen word maar dan is het niet te koppelen aan de klant.Voor bijv dossieropbouw. Ik heb er diverse boeken op nagelagen heb me suf gezocht op het internet daar word aangestuurd op visual basic maar daar heb ik weinig kennis van.En binnen Got kom ik niet tegen wat ik zoek. misschien dat imand van jullie een idee heeft waar ik het kan vinden of een boek of iets dergelijks.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Mv VBA kun je een word document aanmaken, dit doe je op basis van een template zodat de standaardopmaak van de aanmaning er in staat. Vervolgens kun je vanuit access gewoon het word-document besturen, cursor naar de juiste plek verplaatsen en tabelinhoud er naartoe schrijven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub OpenWordDoc(strDocName As String)
    Dim objApp As Object

'Opens the document

Set objApp = CreateObject("Word.Application")
    objApp.Visible = True
    objApp.Documents.Open strDocName
End Sub

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Je maakt in Access een rapport aan waarin je een .doc bestand koppelt/invoegt. nadeel is dat velden IN de tekst plaatsen lastig is, boven en onder de tekst geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door MEN-O op 26-05-2009 09:05 ]

• benprint
Dit is gelukt alleen is de brief nog niet gerelateerd aan de klant zodat ik binnen access op een knopje kan klikken en dan kom bij de corespondentie die er met de klant is geweest. Zodat de klant niet moet zoeken binnen de pc.bijvoorbeeld een mapje waarin alles van de record staat die ik gekozen heb.en als ik dan een andere record kies ik in een andermapje terecht kom.

[ Voor 24% gewijzigd door benprint op 01-06-2009 22:01 ]

• benprint
Dit is ook gedeeltelijk gelukt middels

strFolder = strFolder & "d:\klanten\" & Id
maar als een folder niet aanwezig is moet hij gemaakt worden en ik dacht het te hebben maar helaas
ik gebruik deze code
strFolder = strFolder & "d:\klanten\" & Id
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not filesys.FolderExists(strFolder) Then
MkDir "d:\klanten\" & Id
End if

Nu word een Folder wel gemaakt die er niet is met als naam het id maar, dit mapje word daarna niet vanzelf geopend .