Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IE6] Steeds meer vastlopers (CPU load 99% etc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje steeds vaker last van het feit dat m'n browser er tijdelijk of helemaal mee stopt. Dit kan zijn bij sites met filmpjes zoals dumpert.nl, youtube, maar ook een site als hyves.nl kan voor problemen zorgen. Verder kan het gaan om java applicaties, maar ook plain tekst pagina's (wel verschillende vensters). CPU load is dan erg hoog soms zelfs 99% en dat leidt dan tot bevriezing van het systeem.

Ik gebruik dus IE6 met IE7Pro add-on op een systeem met Windows XP SP2 en heb in het verleden nog niet van zulke problemen gehad. Ik heb ook alle mogelijke updates (als die überhaupt nog zijn uitgebracht in de laatste jaren) geïnstalleerd.

Enig idee wat ik hier aan kan veranderen?

Ik heb dus legale Windows versie :). Verder de programma's: AV: Avira, FW: PC Tools, Windows Defender actief, CCleaner dagelijks, Spybot S&D passieve bescherming aan en scan regelmatig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 02:41 ]

Verwijderd

Waarom niet gewoon een moderne browser gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:19:
Omdat mijn pc ook niet moderner is geworden :), voor de rest ben ik tevreden over deze browser.

IE7 heb ik al eens gehad en die vond ik te traag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:19:
Gekraakte versie misschien. SP3 zou ook geen kwaad kunnen.

Magoed, hoe dan ook zou IE6 moeten kunnen draaien zonder problemen. Probeer eerst eens alle plugins en addons na te lopen. (via bv. hijackthis). Ook eventuele virusscanners/security pakketten kunnen problemen geven.

[edit]Volgens mij is IE7 zelfs sneller met renderen, anyhow, we zijn al bij IE8 ondertussen. Maar probeer ook eens één van de andere jongens zoals Firefox, Opera of Chrome als je het probleem niet krijgt opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 02:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:23:
[...]

Gekraakte versie misschien. SP3 zou ook geen kwaat kunnen.
Er is geen enkele browser die op validiteit van Windows checked, dus dat kan het probleem niet zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:22:
IE7 heb ik al eens gehad en die vond ik te traag.
Probeer Chrome eens anders. Versie 2 is net stable verklaard en die is echt veel sneller dan IE6 + een heleboel andere voordelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:27:
[...]

Er is geen enkele browser die op validiteit van Windows checked, dus dat kan het probleem niet zijn.
IE7 deed dat toch echt de laatste keer dat ik hem installeerde. (en er op lette voordat ik next next next klikte).

Maar kan zijn dat ze de WGA check er uit hebben gesloopt.

Verwijderd

Ja is er al een tijdje uitgesloopt.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

flash upgraden mischien ?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 15:53
IE6 en vooral Firefox zijn op zich niet bijzonder instabiel, dus het probleem ligt waarschijnlijk in je pc. Als je al jaren draait op dezelfde windows-installatie, laat dat zeker zijn sporen na, wat kan zorgen voor vertraging en instabiliteit. Bijvoorbeeld resten van verwijderde programma's, slecht werkende achtergrond-processen, spyware, enzovoort. Een volledige formattering van de hardeschijf en herinstallatie van Windows kan veel oplossen. Daarna dan alleen het noodzakelijke installeren, en als browser bijvoorbeeld IE7, IE8, Firefox, Safari, Opera of Chrome gebruiken. Alles beter dan IE6 :D

Of de pc upgraden natuurlijk. Een leuk nieuw pc-tje met windows erbij hoeft niet meer te kosten dan 400-500 euro als je verder geen buitensporige eisen hebt. Dan heb je niet alleen een stabiele pc, maar ook nog eens een snellere.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:50
@Geert: goeie browsers die je noemt(alhoewel....ie7?), maar Safari on Win? Doe maar niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 31-05-2009 21:46 ]

Pagina: 1