Toon posts:

Problemen met Linksys WRT54G2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vandaag de sitecom 300n router teruggebracht omdat ik geen draadloze verbinding kon maken. Daarvoor in de plaats heb ik een Linksys WRT54G2 gehaald, en nu heb ik precies het zelfde probleem. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb mijn desktop via kabel met de router verbonden, en op deze manier heb ik wel gewoon internet. Maar als ik draadloos verbinding wil maken met mijn laptop dan lukt dit niet. Ik zie mijn netwerk staan en als ik verbinding wil maken krijg ik een foutmelding "Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer opnieuw een verbinding te maken". Ik krijg niet eerst het request om de WAP code in te voeren, alleen de foutmelding. En als ik verbinding wil maken met het netwerk van de buren krijg ik wel gewoon een WAP request. Ik dacht eerst dat het aan de router lag dus heb ik die sitecom ingeruild voor de linksys, maar nu heb ik precies het zelfde probleem. En volgens mij kan het ook niet aan Ziggo liggen omdat ik zonder problemen een kabelverbinding maak via de router en zo internet heb op mijn desktop. Het zou iets te maken kunnen hebben met de router instellingen.

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
Probeer eens via je desktop de beveiliging van je draadloze netwerk uit te schakelen en daarna met je laptop verbinding te maken.

het is WPA, niet WAP ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Mathieuh schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 07:51:
Probeer eens via je desktop de beveiliging van je draadloze netwerk uit te schakelen en daarna met je laptop verbinding te maken.

het is WPA, niet WAP ;)
Wat hij bedoelt is om eerst even met je laptop via een draad naar je router te verbinden, wat ook kan helpen (waardoor je wel weer een code (WPA of WEP) in moet kloppen;

Ga naar netwerkcentrum (Vista) --> Draadloze netwerken beheren --> Klik op de naam van je netwerk (selecteren) en daarna op Verwijderen --> Paar keer ok ok ok en dan kun je als het goed is verbinding maken met je netwerk en WEL een sleutel opgeven (indien nodig, maar een stock router heeft geen encryptie)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Indien je meerdere draadloze netwerken/routers kunt zien, kan dit probleem duiden op interferentie (storing van meerdere stralingen), probeer de router eens op een anders signaal/frequentie uit? Dit wil meestal nog wel eens helpen.