Enkele vragen over 300N

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Hoi tweakers. Ik ben net verhuisd en ben daardoor overgestapt op draadloos internet, maar ervaring is wisselend hierover. Ik heb een Netgear WN111 300n USB Adapter aangeschaft een een Linksys WRT160. Mijn problemen zijn als volgt:
  • Het beveiligen van de router
  • Signaal van de router
  • Streamen via de router
Het eerste probleem was nadat ik de router had geïnstalleerd, probeerde ik via 192.168.1.1 een wachtwoord in te stellen, maar ik ga nergens een optie vinden om er een wachtwoord op te zetten dus tot op heden verkeerd mijn netwerk in onbeveiligde staat.

Het tweede probleem ligt denk ik aan het feit dat het signaal door 2 betonnen vloeren moet (had zelf gedacht dat dat met 300n prima ging) en, omdat ik een USB adapter i.p.v. een inbouw kaartje heb gekozen. Hou gemiddeld tussen de 6 en 36mbps (10-25%) over. Plus dat bij online (PC) gaming ik vaak wegval (uit teamspeak word geknald) en een 10 sec. drop heb om de 5 minuten.

En het streamen. Ik probeer content via mijn router draadloos naar mn PS3 (ook boven) te sturen, maar het signaal kwaliteit is heel karig waardoor online gaming niet lagloos is en ik nauwlijks mp3'tjes kan streamen, laat staan 1080p content.

Ik hoop dat er oplossing hiervoor zijn. Ik zat zelf te denken aan een soort 300n-signaalversterker als zoiets bestaat. Ik kan zelf ook online niks vinden over het beveiligen van een WRT160 router. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Bvd, Chrono Trigger

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat er in de handleiding niks over beveiligen? Iets over wpa?

Verder kun je volgens mij niet zoveel doen aan het zwakke signaal. Misschien kun je een ingebouwde netwerkadaptor nemen, router op een ander kanaal zetten o.i.d. Hier kun je overigens wel een aantal topics over vinden. Zwakke signaal is natuurlijk de oorzaak van je 3e probleem.

bv:
[WiFi] op bovenverdieping? Hoe signaal versterken....
Netwerk versterken / range uitbreiden

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 10:15
Ik maak gebruik van het zelfde type router en heb vrijwel geen problemen. Ook door de muren..

Zou het niet kunnen dat je veel storing heb in de buurt?

Verder is het wachtwoord aan te passen bij Administration > management.

Probeer is andere frequenties het N signaal verliest ook sterkte als je hem combineert met B en G

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 11:51
- frequentie veranderen om interferentie en storingen te vermijden
- toestellen dichter bij elkaar zetten, soms zijn de muren/vloeren gewoon te dik om 2 verdiepen te overbruggen, probeer eens met 1 verdiep
- een andere netwerkkaart kan ook helpen, eentje die gevoeliger is, mijn ervaring is dat duurdere kaarten (intel chips) betere ontvangst hebben
- probeer B/G eens, N durft nogal eens instabiel te zijn an sich

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:42
Beveliging. Beste is WPA2 (icm MAC filter). Volgens je handleiding op pagina 12 moet je security mode van disabled (wat default is) afhalen en dan wpa2 selecteren.

Verbinding kwaliteit:
Op pagina 10 en 11 staat hoe je het channel kan wijzigen. Zo kan je andere frequenties gebruiken die misschien beter door je muur heen komen en minder last hebben van storing. Probeer ze alle 13 en kijk daarna wel kanaal het beste presteerd.
Probeer ook je antennes eens anders te richten. Beste signaal is loodrecht op de antenne. Kortom, richt beide antennes eens schuin weg van je apparaten boven.

Mijn ervaring is dat USB wifi slechter presteerd. De antenne is namelijk korter en de spanning op je USB poort zakt in bij het gebruik van veel USB apparaten. Probeer is zoveel mogelijk USB apparaten te verwijderen en kijk of dat helpt.

Streaming problemen houden denk ik wel op op het moment dat je signaal goed is.

[ Voor 44% gewijzigd door Terror op 26-05-2009 10:54 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Is het mogelijk om een kabel naar boven te trekken? Is meestal de inspanning meer dan waard. Al dan niet om de WiFi router boven te zetten. Of beter is met een UTP kabel permanent aansluiten op de router. Heb je helemaal geen gezeik van WiFi (wel WiFi dan uitzetten, als je die niet gebruikt).

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:42
En anders ethernet over power

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1