NetGear WNR2000/WN111v2 300mbit connectie 44mbit inet (FttH)

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik ben een week geleden een nieuw appartement betrokken. Tot mijn grote geluk ligt daar 100mbit glasvezel!

Omdat ik geen zin had door het hele appartement kabels te gaan lopen trekken dacht ik 802.11n te gaan proberen. Heb ik bij de MediaMarkt een Netgear WNR2000 router en bijbehorende WN111v2 stick gehaald en aangesloten.

Enfin, na wat getweak met positioneren e.d., zegt de NetGear software op mijn laptop (minder dan een jaar oud, top-of-the-line bij aankoop, Vista, zeer recentelijk opnieuw geinstalleerd) dat 'ie daadwerkelijke 300mbps connectie heeft (soms terug vallend naar 270mbps). Ik slaag er echter niet in om de snelheid van mijn glasvezel lijn te halen. Over Wi-Fi haal ik maximaal 5500 kByte/s, terwijl ik makkelijk 12000 kByte/s haal als ik de laptop via een ethernet kabel in de router steek (getest met transfers van meerdere gBytes).

Heb TCP/IP receive window en dergelijke instellingen geoptimaliseerd, verschillende plekken in het huis gaan zitten met de laptop, etc. Ik kom nooit boven de 5500 kByte/s uit.

De USB stick op de computer van mijn vriendin aansluiten geeft me de waanzinnige snelheid van 800 kByte/s (auw!).

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik neem natuurlijk geen genoegen met een 5500 kByte/s draadloze verbinding als mijn internet 12000 kByte/s is. Achteraf had ik beter kabels kunnen leggen, was ik nu al lang klaar geweest en had ik die 150 euro aan wi-fi apparatuur niet hoeven betalen. Ik denk erover het allemaal terug te brengen, maar als er een mogelijk is het nog fatsoenlijk aan de praat te krijgen, doe ik dat liever.

Bedankt voor eventuele hulp :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoger haal je gewoonweg niet met N-wireless.

Zie bv. dion_b in "sneller draadloos netwerk (802.11n)"

[ Voor 49% gewijzigd door Noork op 25-05-2009 23:29 ]

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Auw.

Dat je met Wi-Fi nooit de 'geadverteerde' snelheid haalt daar was ik me terdegen van bewust, maar ik had wel gehoopt (en had gedacht dat het ook wel realistisch zou zijn met 90% signaal sterkte) dat ik in ieder geval 1/3 van de 300mbit (100mbit) zou kunnen halen.

Ik heb het altijd al gezegd tegen iedereen die het maar horen wilde dat wireless gewoon slecht is en je nooit degelijke snelheden haalt, maar mijn stiekeme hoop was dat dit met N beter zou zijn (vriendin houd ook niet van kabels). Maar goed, blijkt dus wel weer dat ik weer terug kan naar mijn oude motto :+ Kabels trekken! *zucht*

Tenzij iemand anders nog wat extras kan bieden?

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
BoomSmurf schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:36:
Auw.

Dat je met Wi-Fi nooit de 'geadverteerde' snelheid haalt daar was ik me terdegen van bewust, maar ik had wel gehoopt (en had gedacht dat het ook wel realistisch zou zijn met 90% signaal sterkte) dat ik in ieder geval 1/3 van de 300mbit (100mbit) zou kunnen halen.

Ik heb het altijd al gezegd tegen iedereen die het maar horen wilde dat wireless gewoon slecht is en je nooit degelijke snelheden haalt, maar mijn stiekeme hoop was dat dit met N beter zou zijn (vriendin houd ook niet van kabels). Maar goed, blijkt dus wel weer dat ik weer terug kan naar mijn oude motto :+ Kabels trekken! *zucht*

Tenzij iemand anders nog wat extras kan bieden?
Ik heb ergens gelezen dat met met Ethernet over Power bezig is met een ontwikkeling die straks 1Gbs over Power toe laat.