WRT54GL antennae passen niet :(

Pagina: 1
Acties:

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 21:34
Beste Tweakers,

Heb laatst uit Hong Kong een paar antennae voor de Linksys WRT54GL mee genomen.

Maar wat blijkt helaas: Er is een klein verloopstekkertje nodig om de dingen passend te maken.

Ik heb hoog en laag gezocht, maar wellicht ook omdat ik nogal een leek ben op antenne gebied, heb ik helaas niets kunnen vinden.

Weten jullie een verloopstekkertje om de nieuwe antenne (rechts) te laten passen op de router (onder)?

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/9202/p5251867.jpg

ps. sorry voor het belachelijk grote plaatje, is om het verschil goed te laten zien

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Je hebt antennes met TNC aansluiting gekocht in plaats van de benodigde RP-TNC aansluiting. Ik denk niet dat er (goedkope) verloopstekkers zijn. Je kan het beste nieuwe antennes kopen.

As je niet vies bent van solderen kan je evt ook TNC connectoren in de WRT solderen. Kabels met TNC connector kosten op ebay ongeveer 5-10 euro/stuk.

[ Voor 29% gewijzigd door FatalError op 25-05-2009 23:04 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 21:34
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Helaas ben ik geen ster in solderen, ik breek vanwege de garantie het ding ook liever niet open.

Ben ook op ebay aan het zoeken geweest, maar volgensmij bestaan er geen snoeren van TNC naar RP-TNC.

Bestaan er eigenlijk wel routers met TNC?

(wrt kan ik nog terugbrengen, antenne niet :| )

[ Voor 8% gewijzigd door donotwant op 26-05-2009 01:06 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Ik ken geen routers met TNC aansluiting helaas.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y