Beste Tweakers, enkele maanden ben ik op zoek geweest naar een vervangende accu voor mij laptop. Onlangs heb ik op eBay een volledig nieuw exemplaar gevonden, besteld en ontvangen.Helaas echter, laadt hij met geen mogelijkheid op. Ik heb gecheckt of de elektronica in de nieuwe accu wellicht veranderd was (ten opzichte van de oude) door de cellen uit de nieuwe op de elektronica van de oude aan te sluiten; geen effect. Nu de nieuwe accu in originele staat hersteld en softwarematig aan de slag gegaan. Nog steeds geen resultaat. Wie heeft hier ervaring mee en helpt mij van mijn netsnoer af?
Is het laad mechanisme in je notebook dan nog wel goed? Want wat ik begrijp is dat je oude accu het niet meer goed doet, geeft die hetzelfde probleem.
Het laadmechanisme werkt nog, voor zover ik weet. De oude batterij laadde namelijk nog wel, maar was zo'n drie jaar oud dus had nog maar een capaciteit van ongeveer een kwartier. Ik heb ook al verschillende laders (wel zelfde type) geprobeerd, dus ook daar lijkt het niet aan liggen.
De batterij wordt overigens wel door Windows herkend, want bij de 'Energiemeter' zijn alle gedetailleerde gegevens over de batterij beschikbaar.
Kan het iets te maken hebben met de charging current? Op de originele batterij staat daarvan 2.5A vermeld en op de vervangende helemaal niets.
Er is één vermeld verschil tussen de oude en de nieuwe accu; de capaciteit is toegenomen van 3900mAh naar 4400 mAh, maar dat moet volgens mij niets uitmaken.
De batterij wordt overigens wel door Windows herkend, want bij de 'Energiemeter' zijn alle gedetailleerde gegevens over de batterij beschikbaar.
Kan het iets te maken hebben met de charging current? Op de originele batterij staat daarvan 2.5A vermeld en op de vervangende helemaal niets.
Er is één vermeld verschil tussen de oude en de nieuwe accu; de capaciteit is toegenomen van 3900mAh naar 4400 mAh, maar dat moet volgens mij niets uitmaken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:26 . Reden: toevoeging ]