2 beeldschermen op "ATI Radeon HD4650 Pro"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb zojuist mijn 2e beeldscherm aangesloten op ''ATI Radeon HD4650 Pro'' nu wil ik ze alleen zo configureren dat het echt 2 verschillende beeldschermen zijn waardoor ik als het ware kan switchen tussen de beeldschermen.

voorbeeld:
ik ben mijn game aan het spelen op mijn 1e scherm, maar dan zie ik op mijn 2e beeldscherm dat iemand tegen mij praat over msn. dan wil ik gewoon overschakelen op mijn 2e scherm zonder dat ik mijn game hoef af te sluiten op mijn 1e scherm. (en dan bedoel ik niet alt-tab)

alstublieft help mij ;( ,

groetjes jasper,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Kan voor zover ik weet niet. Ik heb zelf ook dualscreen, heb er mee leren leven dat ik moet alt-tabben voor een MSN gesprek. Ik heb er ook actief naar gezocht, maar de enige oplossing is een 2re PC eraan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Precies, enige is dat je je taakbalk kan verlengen.

Hoe had je het zelf ingeschat dan? Je muis zit toch altijd in game, en helemaal rechts in je spelletje, is dus helemaal links. Het zou toch nooit kunnen dat je dan INEENS naar je 2e beeldscherm schuift..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zonder te alt tabben zou alleen nog mogelijk zijn als je in een windows begint te gamen, maar tis niet erg praktisch tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fatal Mind schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:26:
Zonder te alt tabben zou alleen nog mogelijk zijn als je in een windows begint te gamen, maar tis niet erg praktisch tbh.
dat is inderdaad een goed idee, dat ga ik even uitzoeken, en hoe kan je je menu-balk dan verlengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Dat niet alt tabben slaat op dat je dat geen oplossing vindt neem ik aan.
Misschien kan het met een virtual machine 2 de set toetsen bord muis deze usb poorten laten overnemen en voila.
Echter kost dit veel resources voornamelijk geheugen en je moet een virtual xp of zo installen. en natuurlijk 2 tobo muisen etc

Hmm ja idd de focus blijft dan een probleem als het consistent werkt.

Ik weet nu eigenlijk niet meer of dat focus verhaal op mijn idee sloeg.

@TERW_DAN
Lol net getest het werkt :) :)
Sandbox virtual xp usbdevice assigned to virtualbox ik kon er niet meer op typen in vista alle input ging naar
de virtual XP ook uit focus.

[ Voor 40% gewijzigd door EnderQ op 25-05-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan nog lukt het niet. Windows is namelijk zo gebouwd dat de actieve applicatie focus wil hebben. Verliest een fullscreen app de focus, dan zal hij minimaliseren. Dingen windowed draaien lost dit op, al zullen niet alle games dat ondersteunen.

Taakbalk verlengen kan met Ultramon (al vind ik het zelf zwaar onhandig werken dat je in principe 2 taakbalken hebt en niet alle apps bij elkaar staan.

Of nog simpeler is gewoon de taakbalk op de 2e monitor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:31:
Dan nog lukt het niet. Windows is namelijk zo gebouwd dat de actieve applicatie focus wil hebben. Verliest een fullscreen app de focus, dan zal hij minimaliseren. Dingen windowed draaien lost dit op, al zullen niet alle games dat ondersteunen.

Taakbalk verlengen kan met Ultramon (al vind ik het zelf zwaar onhandig werken dat je in principe 2 taakbalken hebt en niet alle apps bij elkaar staan.

Of nog simpeler is gewoon de taakbalk op de 2e monitor zetten.
de game op me eerste scherm zetten (in een window) en taalbalk gewoon op me 2e scherm is inderdaad wel goed idee, maar dat ultramon, moet je dat downloaden of wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:23:
Ik heb er ook actief naar gezocht, maar de enige oplossing is een 2re PC eraan hangen...
Er is nog een soort van oplossing mogelijk die ik zelf een tijdje gebruikt heb: een PDA met de pc verbinden via Microsoft's ActiveSync zodat 'ie op internet kan, en daarop Messenger starten.
Je ziet/hoort dan op de PDA als iemand online komt danwel tegen je begint te kleppen.

Echt chatten gaat vanzelfsprekend niet zo fijn als met normaal toetsenbord, maar je kunt (als de persoon interessant genoeg is :+) er wel voor kiezen alsnog op je pc het gesprek voort te zetten (door te te alt-tabben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het wel doen door je spelletje ook in een window te spelen, en niet in full-screen. Zo kan je gemakkelijk van het 1e beeldscherm naar de 2e beeldscherm. Ik doe het ook zo met CS 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mensen, bedankt, ik heb wat ik wilde, ik heb mijn spel gewoon in een window gezet en de taalbalk gewoon in mijn 2e scherm gezet. mijn probleem is opgelost, dank jullie wel!!
Pagina: 1