Laptop reageert niet meer (geen lampjes, nix)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hoi,

Ik heb een Dell Latitude D505. Deze reageert helemaal NIET meer.
Dat wil zeggen:
1 - Wanneer de laptop via de adapter is aangesloten op het stroomnet gaan er geen lampjes branden
2 - De accu is compleet leeg
3 - Het drukken op de aan/uit knop geeft geen enkel resultaat.
4 - De adapter is NIET stuk want daar kan ik een andere laptop wel mee 'voeden' EN het groene lampje op de adapter gaat aan wanneer deze op het stroomnet is aangesloten.

Maw:
De laptop geeft dus op geen enkele manier bliepjes, biepjes, beeps, lampjes, leds etc. Helemaal gene ene nix meer.

Mijn vraag: Hoe kan ik nu controleren wat er mis mee is?
Probleem is dat ik geen enkel reserve onderdeel heb.

Thnx!

PS: waarschijnlijk kunnen jullie hier weinig anders mee dan: gooi maar op de schroothoop....maar ik hoop op een lucky tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Doe eens het volgende:
Accu eruit halen. Laptop aan de lader.
Laptop aanzetten. Als de laptop aanwil, accu erinklikken terwijl de laptop aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Contact opnemen met Dell ?
Ergens eenzelfde laptop met defect scherm scoren ?
Nieuwe kopen (inderdaad) ?

Kan er inderdaad erg weinig mee, maar misschien zijn er anderen...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

Duinkonijn

Huh?

- komt de vereisten van de laptop overeen met de adapter qua voltage?

- haal de accu er eens uit en sluit hem direct op de adapter aan..

- druk de aan/uit knop 10 sec in en kijk of hij dan start.

succes :)

doh spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 25-05-2009 20:46 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Hee,

bedankt voor de snelle reactie!!
Helaas. Dat werkt ook niet. Hij reageert helemaal niet.

PS: Zou ik hem wellicht aan de praat krijgen via een docking station op het werk? Aangezien je tip niet werkte ga ik hier niet van uit
PS2: Zou de aan/uit knop kapot zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
species2175 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:42:
PS: waarschijnlijk kunnen jullie hier weinig anders mee dan: gooi maar op de schroothoop....maar ik hoop op een lucky tip!
Klopt. Specificaties en eventuele garantie zou fijn zijn om te weten. Net als de datum van aanschaf voor enkele fijne Europese regelingen.

Kortom: geef zoveel mogelijk informatie, hoe meer hoe beter.

Begin verder ook eens met het openhalen als bovenstaande niet wil. Soweiso de accu er een tijdje uithouden en ook zonder te starten, ik zou hem er niet inpluggen terwijl de laptop aanstaat overigens. Maar verder, openhalen dus en haal eens oa het geheugen en de harde schijf er uit en zet deze daarna weet terug. Let wel op dat je dit doet ZONDER de accu en eerst natuurlijk even ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 09:17
Een docking is zeker het proberen waard.

Het kan natuurlijk zijn dat het contact waar je voeding in de laptop gaat niet meer werkt..
Werkt je laptop wel met een volle accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
species2175 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:47:
Hee,

bedankt voor de snelle reactie!!
Helaas. Dat werkt ook niet. Hij reageert helemaal niet.

PS: Zou ik hem wellicht aan de praat krijgen via een docking station op het werk? Aangezien je tip niet werkte ga ik hier niet van uit
PS2: Zou de aan/uit knop kapot zijn ;-)
Als de batterij oplaad led niet gaat branden als je hem aan de lading hebt is de aan uit knop niet kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

ja dat zou kunnen... als dat werkt is waarschijnlijk de stroom connector van je laptop stuk

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Helaas ook de tip van Duinkonijn (10sec) hielp niet. Het is net een ambtenaar...hij reageert nergens op :-(

Contact opnemen met Dell kan ik ook eens proberen....heb nog een ander laptop met Gold Support...uiteraard via het werk maar dat mag de pret niet drukken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
species2175 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:50:
Helaas ook de tip van Duinkonijn (10sec) hielp niet. Het is net een ambtenaar...hij reageert nergens op :-(

Contact opnemen met Dell kan ik ook eens proberen....heb nog een ander laptop met Gold Support...uiteraard via het werk maar dat mag de pret niet drukken :-)
Maar heb je nu garantie op deze ?
Check anders gewoon ff via support.euro.dell.com.
Je service taq intikken en klaar.
Weet je gelijk de garantiestatus e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Hoyden schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:49:
Een docking is zeker het proberen waard.

Het kan natuurlijk zijn dat het contact waar je voeding in de laptop gaat niet meer werkt..
Werkt je laptop wel met een volle accu ?
Of mijn laptop wel werkt met een volle accu weet ik niet want ik krijg het ding niet opgeladen ;-) Maar dat zou ik inderdaad ook wel willen weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Hoyden schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:51:
[...]

Maar heb je nu garantie op deze ?
Check anders gewoon ff via support.euro.dell.com.
Je service taq intikken en klaar.
Weet je gelijk de garantiestatus e.d.
Thnx voor de tip maar ik kan de service tag niet meer lezen... maar hier zit echt geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
species2175 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:57:
[...]

Thnx voor de tip maar ik kan de service tag niet meer lezen... maar hier zit echt geen garantie meer op.
Service taq staat ook in het BIOS..
Maar ja, daar heb je weinig aan :P

Openmaken dat ding dus en kijken of je iets kan zien bij de connector van power > mobo.
Service manuals zijn ook bij de Dell site te verkrijgen zodat je weet hoe het 1 en ander los moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Hoi allemaal,

Allereerst: wat een ongelofelijke hoeveelheid tips!!! Fantastisch!!
Helaas heeft het allemaal niet mogen baten. Ik heb het volgende gedaan:
- Laptop met adapter aangesloten proberen op te starten;
- Laptop ZONDER accu met adapter aangesloten proberen op te starten;
- Laptop ZONDER accu met adapter aangesloten proberen op te starten met de knop 10 seconden ingedrukt te houden;
- Geheugen en harde schijf eruit gehaadl.

Wat ik nu nog kan proberen is de laptop aansluiten op een docking station.

Mocht dat ook niet werken weet dan iemand wat voor kabel ik moet hebben om de harde schijf die erin zit aan te sluiten op een andere laptop/pc zodat ik de data kan overzetten? Ik gebruikte deze laptop nl voor:
backups te bewaren!!!!! Whoehahahah hoe ironisch kan het zijn.

Gegevens van de harde schijf:
Toshiba
Disk drive MK6026GAX
HDD2194 D ZK01 T
DC+5V 1.0a

(ik heb gewoon opgeschreven wat er op de sticker stond...geen idee wat het betekend)....maar aldoende leert men en dus ff gegoogled:
http://sdd.toshiba.com/techdocs/MK6026GAXUserGuide.pdf

Hier is een userguide van het type...echter op pagina 10 staat een aansluiting en die komt niet overeen.
De aansluiting die ik op de HDD zie heeft zeg maar een opstaand randje (beetje te vergelijken met intern geheugen maar dan dikker) en heeft 22 koper kleurige plaatjes erop.
Op het zwarte omhulsel staat FOXCONN....

en nog even zoeken:
http://cgi.ebay.com/TOSHI...06r21122#ebayphotohosting
dit kon hem wel eens zijn.

En alweer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Mediamarkt verkoopt ide2usb adapters... dan kan je die hardeschijf direct op een andere pc/laptop aansluiten

Afbeeldingslocatie: http://humaxdisk.wikispaces.com/file/view/ide2usb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Duinkonijn op 25-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:41
laatst ook een laptop met een soort gelijk probleem en werk er nu met alle plezier op
hij gaf een tik (HDD) en viel uit, wou niet meer aan en we dachten dat die dood was
ik hbe hem helemaal uitelkaar gehaald
een vriend had een soort gelijke laptop gekregen maar oplader was stuk (aansluit stuk op laptop) en toen wou hij het mobo terug om de accu te kunnen opladen
en toen deed het mobo het weer
helaas is die "nieuwe" laptop ook weer overleden en heb ik alles weer terug
en heb hem inelkaar gezet omdat het lampje weer brande enik dacht van als hij weer brand moet die laptop het ook weer doen
en idd hij doet het en nu heb ik een leuke dell laptop om op de msn en internetten
Dus meschien helpt uitelkaar halen denk het niet maar bij mij heeft het geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Het kan ook de powercircuit zijn. Je zou kunnen proberen om een volle accu in de laptop stoppen en kijken of hij dan wel aangaat. Zo ja, dan is het de powercircuit, die de power regelt. Anders vermoed ik de mobo.

Zit er nog garantie op?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
species2175 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:20:
Mocht dat ook niet werken weet dan iemand wat voor kabel ik moet hebben om de harde schijf die erin zit aan te sluiten op een andere laptop/pc zodat ik de data kan overzetten? Ik gebruikte deze laptop nl voor:
backups te bewaren!!!!! Whoehahahah hoe ironisch kan het zijn.
Dus, wat is het probleem? Als je de laptop voor je backups gebruikt dan neem ik aan dat de bestanden ook op een andere computer staan? Anders heb je geen backups gemaakt en ben je de zoveelste die denkt "een crash overkomt mij nooit".

Laat het hoe dan ook een wijze les zijn en koop gelijk een externe schijf en maak daar echte backups op.

Iets met dovemansoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
GENETX schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:48:
[...]

Dus, wat is het probleem? Als je de laptop voor je backups gebruikt dan neem ik aan dat de bestanden ook op een andere computer staan? Anders heb je geen backups gemaakt en ben je de zoveelste die denkt "een crash overkomt mij nooit".

Laat het hoe dan ook een wijze les zijn en koop gelijk een externe schijf en maak daar echte backups op.

Iets met dovemansoren....
Bedankt voor je bijdrage.
Helpt deze echter bij een oplossing? Nee
'een crash overkomt me nooit'? Nee
Koop een externe harde schijf? Wordt morgen geleverd
Backups staan ook op een andere computer? Nee. Backups kunnen ook van andere media komen.
Had ik de data moeten branden/tapen? Zekers!

Je hebt dus deels gelijk maar constructief is het niet.
Iets met open deuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik had je al wat tips gegeven ;) GENETX in "Laptop reageert niet meer (geen lampjes,..."

Maar wat ik wil zeggen: Een backup is altijd een kopie, hence de naam backup. Als je Backup kapot gaat (wat volgens jou het geval is) dan is er niets aan de hand want het origineel is toch nog ergens? Blijkbaar is het dus geen backup omdat je je data er af wil halen ;) . Een backuplocatie is per definitie een locatie waarbij het niet erg is dat deze kapot kan gaan. Het dient er voor dat je data terug kan halen als je primaire opslagplaats kapot gaat.

Als mijn externe harde schijf (backup) nu zou overlijden zou het me een worst zijn, het is namelijk enkel een backupschijf. Nieuwe halen en de data van mn PC er op gooien en ik heb een nieuwe backup.

Het is niet enkel aan jou gericht hoor, maar een algemene opmerking. Ik zie zoveel mensen geen goede backups maken en ik kan het tegen veel mensen 100 keer zeggen. Mensen krijgen doorgaans pas door hoe essentieel een backup is wanneer het te laat is en hun foto's en belangrijke documenten voor eeuwig kwijt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 26-05-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
GENETX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:02:
Ik had je al wat tips gegeven ;) GENETX in "Laptop reageert niet meer (geen lampjes,..."

Maar wat ik wil zeggen: Een backup is altijd een kopie, hence de naam backup. Als je Backup kapot gaat (wat volgens jou het geval is) dan is er niets aan de hand want het origineel is toch nog ergens? Blijkbaar is het dus geen backup omdat je je data er af wil halen ;) . Een backuplocatie is per definitie een locatie waarbij het niet erg is dat deze kapot kan gaan. Het dient er voor dat je data terug kan halen als je primaire opslagplaats kapot gaat.

Als mijn externe harde schijf (backup) nu zou overlijden zou het me een worst zijn, het is namelijk enkel een backupschijf. Nieuwe halen en de data van mn PC er op gooien en ik heb een nieuwe backup.

Het is niet enkel aan jou gericht hoor, maar een algemene opmerking. Ik zie zoveel mensen geen goede backups maken en ik kan het tegen veel mensen 100 keer zeggen. Mensen krijgen doorgaans pas door hoe essentieel een backup is wanneer het te laat is en hun foto's en belangrijke documenten voor eeuwig kwijt zijn.
In de basis heb je helemaal gelijk....maar je kunt het nog 1000 keer tegen mensen zeggen...ze doen het toch niet. 8)7
IT is trouwens mijn vak (software...geen hardware) dus ik zou het eigenlijk helemaal moeten weten 8) ma ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik heb niet elke post gelezen, maar ik weet dat bij HP je een laptop kan 'resetten' door op de power knop te drukken zonder accu en zonder adapter (dus zonder stroombron). Dit heeft voor mijn werklaptop (Dell Vostro) ook al een paar keer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
AvanCade schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 08:20:
Ik heb niet elke post gelezen, maar ik weet dat bij HP je een laptop kan 'resetten' door op de power knop te drukken zonder accu en zonder adapter (dus zonder stroombron). Dit heeft voor mijn werklaptop (Dell Vostro) ook al een paar keer geholpen.
Sjammer...heeft ook niet gewerkt. Ben er onderhand toch bang voor dat de stroomtoevoer (waar je de adapter inplugt) naar het moederbord kaduuk is.
Zal morgen eens proberen of een docking station helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

species2175 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:15:
[...]

Sjammer...heeft ook niet gewerkt. Ben er onderhand toch bang voor dat de stroomtoevoer (waar je de adapter inplugt) naar het moederbord kaduuk is.
Zal morgen eens proberen of een docking station helpt.
Of de power controller van de laptop; Probeer eens een volle accu erin te stoppen en of de laptop dan wel aan gaat.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
HOERA HOERA HOERA!!
Heb de laptop op een docking station aangesloten en nu doet hij het wel!!!!!

Vraag die me rest is:
Wat heb ik nu bewezen?
Wat werkt er nu/ is er nu defect?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300550

species2175 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:14:
HOERA HOERA HOERA!!
Heb de laptop op een docking station aangesloten en nu doet hij het wel!!!!!

Vraag die me rest is:
Wat heb ik nu bewezen? je heb bewezen dat hij het toch nog doet
Wat werkt er nu/ is er nu defect? je laptop werkt weer nu kan je veilig je backup backuppen en eventueel nalaten kijken wat er aan de hand is

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Heeft die docking station zijn eigen power-voorziening, of gaat dit ook via de adapter?

Hoe dan ook: je zegt dat de LED van de adapter brandt, maar staat op de plug wel degelijk ook de gewenste spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Docking station heeft zijn eigen power
Ik weet eerlijk gezegd niet of de plug wel de gewenste spanning heeft. Deze adapter is erbij geleverd en heeft er altijd op gewerkt...jaar of 4-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon eens simpelweg uitmeten op de plug, dan kan je de adapter al dan niet volledig uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:35:
Gewoon eens simpelweg uitmeten op de plug, dan kan je de adapter al dan niet volledig uitsluiten.
_/-\o_ Ahum euh...hmmm tja...zal ik dat met mijn ene linkerhand doen of met mijn andere _/-\o_
Maw: als jij dat 'simpelweg zou uitmeten op de plug' hoe zou je dat doen?

Als ik daar 1 of ander gereedschap voor nodig heb dan gaat het over want het enige wat ik heb is wat plastic Bob-de-Bouwer gereedschap en dan moet ik dan ff checken bij mijn dochtertje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met bv. een multimeter:

Afbeeldingslocatie: http://blog.rotundu.eu/wp-content/uploads/2008/04/digital-multimeter-06.jpg

De meetpennen in de multimeter inpluggen zoals op de foto (niet in de 10A bus). Je draait de knop naar linksboven waar 20 staat (20 V DC) en houdt 1 van de 2 meetpennen tegen de metalen buitenkant van de adapterplug en de andere meetpen tegen de binnenkant van de adapterplug. Zorgen dat je met de meetpennen de buiten en binnenkant niet tegelijk raakt en dat de 2 meetpennen niet tegen elkaar komen als je ze tegen de plug houdt. Als alles goed is zou hij dan iets in de range 18V -> 20V moeten geven.

Als je dit zelf niet hebt is er zeker wel iemand in je familie, vriendenkring of op het werk die een multimeter heeft of je kan er een kopen in de Aldi voor 7 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 27-05-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:22
Wat je zeker eens moet controleren is of 't niet gewoon het pinnetje van de voedingsplug in je laptop is dat is afgebroken. Deze breken wel eens af. Een nieuwe connector kopen in de dichtsbijzijnde elektronicawinkel en solderen is dan de oplossing (of een nieuw mobo, maar da's duurder ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
species2175 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:31:
Docking station heeft zijn eigen power
Ik weet eerlijk gezegd niet of de plug wel de gewenste spanning heeft. Deze adapter is erbij geleverd en heeft er altijd op gewerkt...jaar of 4-5
De adapter van je docking kun je toch even los op je laptop aansluiten ?
Ik denk toch echt dat er iets defect is bij de connectie moederbord richting adapter.
jeroenikke schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:51:
Wat je zeker eens moet controleren is of 't niet gewoon het pinnetje van de voedingsplug in je laptop is dat is afgebroken. Deze breken wel eens af. Een nieuwe connector kopen in de dichtsbijzijnde elektronicawinkel en solderen is dan de oplossing (of een nieuw mobo, maar da's duurder ;-) )
Dat bedoel ik dus ook ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hoyden op 27-05-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:27
Hoe zet je de laptop aan op het docking station?
Als dit niet met je "gewone" aan/uit knop is zou die best stuk kunnen zijn. Of het printplaatje waar die op zit maakt geen goed kontakt. Ik heb ook een laptop waarvan de aan/uit knop het niet meer doet, die heb ik er toen afgetrokken en hij doet het nu al een jaar met een zelfgefabriceerd alufolieknopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Woudtwe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:56:
Hoe zet je de laptop aan op het docking station?
Als dit niet met je "gewone" aan/uit knop is zou die best stuk kunnen zijn. Of het printplaatje waar die op zit maakt geen goed kontakt. Ik heb ook een laptop waarvan de aan/uit knop het niet meer doet, die heb ik er toen afgetrokken en hij doet het nu al een jaar met een zelfgefabriceerd alufolieknopje
Op de DELL dockings zit een aparte aan/uit knop.
Je gebruikt dus niet degene van de Laptop.

Dit kan wel, maar dan moet je het scherm open klappen..
Wellicht iets om te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarschijnlijk is je adapter niet meer goed dan. Dell heeft een speciale stekker waardoor niet iedere lader werkt omdat het een signaal doorgeeft. Wellicht dat dat signaal bij jou adapter niet meer doorkomt en daardoor niet werkt terwijl die van je dockingstation wel goed is. Kijk dus of je eens een adapter kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
Nou alweer hartelijk dank voor alle tips.
Ik heb dus de laptop aangesloten op een docking station. Dit is een docking station (DS) zonder monitor wat dus weer betekend dat de laptop is open geklapt.
Als de laptop is aangesloten op het DS laadt de accu dus wel op.
Ik heb daarna de laptop ontkoppeld en de adapter van het DS rechtstreeks aangesloten op de laptop. Ook dit werkte niet.
Ik heb ook andere (in totaal 3) adapters aangesloten op de laptop...zonder succes. Ik heb de laptop ook op 3 andere DS'en aangesloten. Ook hier werd de accu opgeladen.

Ik denk dus dat de enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat de connector op het moederbord de zgn geest heeft gegeven...
Dit baseer ik op het feit dat de accu na gekoppeld te zijn aan een DS dus WEL is opgeladen. Dat betekend dan weer dat de pinnetjes / aansluiting van de accu ook goed zijn/is.
Ook op het feit dat als ik een adapter aansluit op de laptop deze niet oplaad. Ik heb zelfs 2 adapters door laten meten. Beide waren ze ok.

Kortom: BIG BUMMER. Ma ja.
PS: en het goede niews is dat ik alle data heb gebackuped die op de laptop staat!
PS2: Binnenkort kom ik waarschijnlijk in het nieuws aangezien ik 1 van de USB sticks (16GB) verloren ben....DOH :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Als je de accu oplaad als je de lt op dock hebt staan, start de lt dan via de accu wel of niet? (zonder adapter)
Hier heb je nog geen antwoord op gegeven.

Maar ik ga uit van een defect op het mobo waar de stekker van de adapter in gaat.
Kort door de bocht,....mobo vervangen lost het probleem op.

Waag eens een belletje naar Dell zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• species2175
MarElo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:50:
Als je de accu oplaad als je de lt op dock hebt staan, start de lt dan via de accu wel of niet? (zonder adapter)

Maar ik ga uit van een defect op het mobo waar de stekker van de adapter in gaat.

Verdorie...nog een onbeantwoorde vraag...sorry.

Ja, als ik de laptop (nadat de accu is opgeladen) zonder DS of adapter op wil starten dan lukt.
Ook daaruit concludeer ik dat het MOBO kaduuk is.

Maja...zo'n ding kost toch ook al snel 200+ eurootjes....en dat voor een Dell latitude D505....hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:27
MarElo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:50:

Nou, als het geen garantie meer is word de reparatie waarschijnlijk onredelijk duur. Er zijn best wel reparatiebedrijfjes die dit aannemen. Of als je zelf handig ben met de soldeerbout zou ik iig een een poging wagen. Meestal is de connector gewoon een beetje los van het moederbord geraakt. Of de kontakten van binnen zijn vies/geoxideert. Het is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk
Pagina: 1