Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

F.E.A.R. performance vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo

Zo nu en dan speel ik graag Fear, de originele welteverstaan. Nou heb ik diverse tests gezien en benchmarks van een 8800GTX toendertijd dat ie nog niet EOL was en daarin scoorde hij aardig hoog met shadows enabled en ook nog de beruchte ''soft shadows'' optie hielden die kaarten zich goed staande.

Nou draai ik het spel met een

4850 512 mb
e5200 @ 4 ghz
2 gb 800 mhz GEIL
Windows XP pro

op een resolutie van 1920x1200 (wat mijn kaart met 512 mb aardig kan bijbenen) het spel goed
met alle opties maximum. Zelfs als ik in CCC maxed out heb alle opies ( behalve edge detect) loopt ie goed.
Nou wil ik graag spelen met shadows enabled maar als ik dat kies dan vertraagd het spel enorm. Slecht tot bijna niet speelbaar. En dan heb ik nog niet eens soft shadows aanstaan.
Ook als ik CCC afsluit zijn de prestaties met shadows enabled belabberd slecht, gewoon tot onder de 30 fps constant. Weet iemand hoe dit kan komen? Mijn 4850 zou toch wel een 800gtx moeten kunnen evenaren zoniet overtreffen.
Komt het omdat FEAR Nvidia optimized is?

Ik weet ook niet waar deze optie zijn resources vandaan haalt, GPU of CPU?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat de 512MB het probleem wordt als je extra opties gaat aanzetten. Op zich zijn die opties het probleem niet, maar wel met zo'n hoge res. Ik denk dus dat met alle opties aan 512MB niet meer voldoende is.

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb net alles op minimum gezet, alle effecten daarna de resolutie naar 1280x1024 verlaagd. Shadows en soft shadows enabled op max. Nu ging die wel goed met amper framedrops. Maar alle andere effecten staan dan echt op laagst behalve AF enz.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/15/0,1425,i=154604,00.jpg
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2053788,00.asp ik weet niet of ze hier shadows hebben enabled of niet maar soft shadows staat iig uit. Test systeem is ongv vergelijkbaar.
Die GTX draait hier dik 60 fps gemiddeld :o

zal ik veel fps terug kunnen pakken als ik een GTX285 1GB in m'n systeem prik? Klinkt misschien dom dit allemaal voor een spel van 5 jaar oud maar ik wil die optie tich niet onderschatten.

[ Voor 3% gewijzigd door Omnyakom1 op 25-05-2009 20:26 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zal ik veel fps terug kunnen pakken als ik een GTX285 1GB in m'n systeem prik? Klinkt misschien dom dit allemaal voor een spel van 5 jaar oud maar ik wil die optie tich niet onderschatten.
Het is zeker dat de framerate een stuk hoger zal zijn met die GTX285 1GB. Of het ook het geld waard is moet je zelf beslissen.

Het is maar goed dat je de CPU zo flink hebt overgeklokt. Anders zou ik je niet aanraden die GTX285 te kopen omdat je CPU dan de bottleneck zou zijn.

Je kan de 8800GTX trouwens niet vergelijken met jouw HD4850. De architectuur van de 8800GTX is compleet anders. Oa heeft ie meer geheugen, maar ook de bandbreedte ligt een stuk hoger. Je vergelijkt een nieuwe mid-end kaart, met een oude high-end kaart. De 8800GTX mag misschien wel oud zijn, maar het is nog steeds een super kaart. Vandaar dat ie toen ie uitkwam hij ook dik 700 euro was.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2009 20:35 ]