Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Startpagina IE6 veranderd in dufpy.com ?

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik gebruik op een oudere laptop met Windows ME nog IE6, samen met Firefox 2.0.0.20.
Alle nieuwste updates, geen programma's geïnstalleerd, buiten CCleaner, Firefox, IE6, en alle drivers voor mijn laptop.

En ook illegale Widdcom software van een of andere vage BitTorrent site, omdat ik anders mijn Bluetooth stick niet kan gebruiken.

Nu start ik IE6 nog eens op, gebruik eigenlijk alleen Firefox, en mijn startpagina is opeens veranderd naar:
code:
1
Startpagina: http://dufpy.com

Ik heb onmiddelijk internet afgesloten, want ik dacht onmiddelijk aan malware.
Startpagina staat normaal op Google (http://www.google.be/).

Zou het kunnen komen door die vage Bluetooth software ?

Het gekke is echter dat dufpy.com gewoon een Google zoekmachine-link lijkt, en na flink wat zoeken op Google heb ik steeds het resultaat dat ze het niet weten...

Ik zou graag legale software gebruiken, maar de BlueSoleil drivers bij m'n USB stick werken niet op Windows ME, en als ik een BlueSoleil driver wil kopen bij BlueSoleil zelf, zeggen ze dat Windows ME niet meer wordt ondersteund...

En Widdcom is van Broadcom nu...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik mis een virusscanner... Ga eens scannen, kijk eens met hijack this.
En begin maar vast met het twijfelen aan de kwaliteit van je bluetooth thingy ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Petervanakelyen
Jester.NL schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:01:
Ik mis een virusscanner... Ga eens scannen, kijk eens met hijack this.
En begin maar vast met het twijfelen aan de kwaliteit van je bluetooth thingy ;)
Ik gebruik op geen enkele PC een virusscanner, enkel Spybot S&D met de laatste updates, een aangepaste HOSTS file, en Firefox met NoScript en Adblock Plus.

Ik heb echter geen zin om Spybot S&D een hele nacht te laten scannen, het ding heeft maar een AMD K6-2 366MHz CPU, en 256MB RAM, dus dat duurt echt uren... :P

Verder heb ik al HijackThis 2.0.2 (de laatste van TrendMicro) gerund, en de log is mooi proper, geen enkele BHO, de Run spullen van Msconfig zijn uitgeschakeld.

Verder nog eens alle cookies etc. verwijderd, eerst handmatig, en dan met CCleaner.

Een 'echte' virusscanner werkt hier niet meer op, AVG niet, en MBAM ook niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Petervanakelyen schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:09:
[...]

Ik gebruik op geen enkele PC een virusscanner, enkel Spybot S&D met de laatste updates, een aangepaste HOSTS file, en Firefox met NoScript en Adblock Plus.

Ik heb echter geen zin om Spybot S&D een hele nacht te laten scannen, het ding heeft maar een AMD K6-2 366MHz CPU, en 256MB RAM, dus dat duurt echt uren... :P

Verder heb ik al HijackThis 2.0.2 (de laatste van TrendMicro) gerund, en de log is mooi proper, geen enkele BHO, de Run spullen van Msconfig zijn uitgeschakeld.

Verder nog eens alle cookies etc. verwijderd, eerst handmatig, en dan met CCleaner.

Een 'echte' virusscanner werkt hier niet meer op, AVG niet, en MBAM ook niet.
Draai dan een scan van trendmicro. Werkt gewoon via de website van Trendmicro :)
Wanneer je de opstartpagina gaat veranderen, krijg je dan die dufpy.com terug?

Meer info over dufpy: http://www.google.nl/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 26-05-2009 00:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Petervanakelyen
Outerspace schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:21:
[...]

Draai dan een scan van trendmicro. Werkt gewoon via de website van Trendmicro :)
Wanneer je de opstartpagina gaat veranderen, krijg je dan die dufpy.com terug?

Meer info over dufpy: http://www.google.nl/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=
Zal eens een scan uitvoeren van TrendMicro Housecall, en Kaspersky online.
Google had ik al afgezocht, maar geen nuttige resultaten gevonden.

Startpagina blijft trouwens gewoon Google, dufpy.com zie ik niet meer terug.