Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik mag mijn auto niet all risk verzekeren???

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb nu inmiddels 2,5 jaar mijn rijbewijs en anderhalf jaar geleden had ik een opel corsa b gsi gekocht uit 1998 en die toen alrisk verzekerd. Eigenlijk mochten ze een auto boven de 70kw (de corsa is 78KW, 106PK) niet aan mij allrisk verzekeren maar toen ik hem daadwerkelijk had gekocht was het gewoon goed.

Nu heb ik een 5-deurs opel astra sport uit 2003 op het oog en wil deze dus ook gewoon allrisk verzekeren. Vandaag belde ik mijn verzekeringsmaatschappij op(ZLM) met de vraag hoe hoog de premie zou zijn. Tot mijn verbazing kreeg ik weer de melding dat ik hem niet allrisk mag verzekeren.

dit zijn de specs ongeveer van de auto's:
de corsa:
1.6
955KG
106PK
78KW

de astra:
1.8
1135KG
125PK
92KW

Even mijn auto/Rijbewijs geschiedenis op een rijtje:
2.5 jaar mijn rijbewijs
1,5 jaar een eigen auto (daarvoor +/- 10k gereden in auto's van anderen)
Ik heb nog geen enkele boete gehad (afkloppen).
ik heb geen ongeluk veroorzaakt (er is alleen iemand op een parkeerplaats tegen mijn stilstaande auto gereden wat dus ook binnen 2 weken was afgehandeld).

Kwa snelheid zijn ze eigenlijk exact gelijk vanwege het gewichtsverschil. Het gaat me er bij de astra eigenlijk alleen om dat ik er af en toe fatsoenlijk een aanhangwagen achter kan hangen en dat het een 5 deurs is.

de vraag:
Weet iemand welke verzekeringsmaatschappij de auto wel gewoon verzekerd die ongeveer even duur is als ZLM.

Verwijderd

ZLM is aardig goedkoop.

Is het niet dat ze die nieuwere wagen niet all-risk willen verzekeren vanwege de hogere waarde?

Wacht nog een jaartje. Dan ben je uit de risico-groep.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 19:25 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

even een paar tellen op independer kijken en je weet het. Ik kan het ook wel voor je uitrekenen (kan alle maatschappijen toetsen) maar dan moet je even meer gegevens in een dm zetten.

welke reden geeft zlm trouwens zelf voor hun afwijzing ?

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 25-05-2009 19:27 ]

• Avvd
  • Niet online
mja het gaat me er eigenlijk meer om welke verzekeringsmaatschappijen de auto wel gewoon willen verzekeren. En dat ze ongeveer even duur zijn. Het mag uiteraard wel wat duurder zijn maar bijvoorbeeld geen centraal beheer. Maar in eerste instantie gaat het me erom welke het uberhaupt toelaat.

Ze geen als reden op dat ze een auto met meer dan 70KW niet alrisk willen verzekeren vanwege mijn leeftijd. (ben nu 20, over een maandje 21).

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 25-05-2009 19:29 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Waarom heb je in godsnaam zo'n sloeberbak als een opel corsa all-risk verzekerd? Woon je in zo'n rampenwijk?

Facts don't care about your feelings

• Avvd
  • Niet online
mwa een zilver-grijs corsa gsi met 83.000k op te teller met alles erop en eraan was opzich wel wat waard toen. Nu is hij als inruil bij een garage nog zeker 3500 waard. En ik vind persoonlijk ook gewoon een fijner idee.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan betaal je dus nog meer dan 100 % omdat je in de risicogroep valt? Ik weet niet of ik een auto dan all-risk zou verzekeren. Bij je vorige/huidige auto had ik het al helemaal niet gedaan, die was al bijna 10 jaar oud toen je hem kocht.

Maar probeer gewoon wat verzekeringen. Kijk wat je betaald bij je bank of op hema.nl (die hebben ook verzekeringen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Avvd
  • Niet online
mja de oude auto is nu toch bijna verleden tijd ;)

maar ik zit gewoon op 15% korting (dus op 85% van het totaal). ik ben gewoon op 100% begonnen en inmiddels is er al 15% vanaf vanwege een jaar noclaim. Er is gewoon niet speciaals gebeurd in die periode ofzo.

• YoshiBignose
Blueone schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:35:
mwa een zilver-grijs corsa gsi met 83.000k op te teller met alles erop en eraan was opzich wel wat waard toen. Nu is hij als inruil bij een garage nog zeker 3500 waard. En ik vind persoonlijk ook gewoon een fijner idee.
Ja DAG. Eerste de beste hit op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/249901369

2250 voor zo'n ding met 160.000 km. Met 80.000 km 1,5 jaar geleden was dat ding echt niet veel meer waard. Ik zou dat gewoon WA of desnoods dan WA+ doen, maar all-risk 8)7 Hoeveel was je kwijt per jaar als ik vragen mag?

• Avvd
  • Niet online
Tja ik je niets anders zeggen dat ik dat bod had gehad. Maar het gaat hier om de nieuwe auto en het gaat er niet over de waarde van de oude en of ik die wel of niet all-risk had moeten verzekeren. Nu betaal ik overigens 83 euro per maand.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
YoshiBignose schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:30:
Waarom heb je in godsnaam zo'n sloeberbak als een opel corsa all-risk verzekerd? Woon je in zo'n rampenwijk?
Ik heb een Alfa Romeo 155 uit 1994 Allrisk verzekerd, wel tegen leuke taxatiewaarde overigens ;)

XXXVI

• YoshiBignose
Die zou ik ook eerder stelen dan die corsa ;)

83,- valt nog wel mee dan idd, ben ik ook kwijt voor WA+.

[ Voor 40% gewijzigd door YoshiBignose op 25-05-2009 20:57 ]

• Victor
  • Niet online
Probeer het eens bij Unive. Die doen niet zo moeilijk is mijn ervaring.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Blueone schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:45:
Tja ik je niets anders zeggen dat ik dat bod had gehad. Maar het gaat hier om de nieuwe auto en het gaat er niet over de waarde van de oude en of ik die wel of niet all-risk had moeten verzekeren. Nu betaal ik overigens 83 euro per maand.
83 per maand? uche uche.. Je kan ook WA+ doen en het verschil sparen? heb je schade, dan heb je er voor gespaard.. heb je geen schade, dan heb je een berg knaken over een paar jaar.

* teacher betaald eh.... 150 euro per jaar (ofzo) voor zijn volvotje..

Wise enough to play the fool

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10

DropjesLover

Dit dus ->

of de jongerenverzekering van polisdirect. goedkoop en doen ook niet zo moeilijk is mijn ervaring.
probleem is inderdaad dat je nog geen 23 bent, dus een "risicogroep". ik kan mijn auto als ik 23 ben ook ineens wel WA+ etc verzekeren (nissan 100nx gti (staat niet te boek als "een GTI" in het systeem, dus hogere premie) uit 1992 1130kg met 143pk). WA voor 34, kan WA+ voor 43 en allrisk voor ~80 dacht ik, 4 jaar rijbewijs en 2,5 jaar eigen auto, geen schades veroorzaakt.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Avvd
  • Niet online
ik ga hem nu bij ing verzekeren. Ze hadden er geen problemen mee en de premie was wordt nu 93 euro per maand.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
Zelf heb ik vorig jaar (toen 22) een megane 1.9 dci gekocht. 120 pk. Verzekeren was geen enkel probleem, alleen moest ik voor all-risk 125 euro per maand betalen.

Nu staat die auto op m'n moeders naam en heb ik de twingo van m'n moeder op naam staan, kost de verzekering maar 50 euro all-risk.

Maar of de TS wel of niet all-risk moet verzekeren of moet sparen + een WA (+) is hier ook niet aan de orde 8)7

• Avvd
  • Niet online
mja ik kreeg gisteren een telefoontje dat de auto al was verkocht dus heel het verhaal gaat niet door helaas.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

(ondanks dat je deze verkocht hebt:)
Het ligt er ook aan waar je woont:
In Amsterdam is het praktisch onmogelijk om een cabrio met stoffen kap all risk te verzekeren.
En bepaalde auto's bij bepaalde leeftijden kan je niet allrisk of WA+ verzekeren.
Het is gewoon een checklist met historische gegevens die ze gebruiken.

Bij mijn werkgever - een grote verzekeraar - hebben heel veel moeders die een Panda/clio/andere boodschappen wagen op hun naam hebben staan, ook een GTI / 2.0 liter / 100 PK+ auto op hun naam staan >:)

• Ray

Ray

weeraanmelden schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:27:

Bij mijn werkgever - een grote verzekeraar - hebben heel veel moeders die een Panda/clio/andere boodschappen wagen op hun naam hebben staan, ook een GTI / 2.0 liter / 100 PK+ auto op hun naam staan >:)
en jullie staan dat bewust toe zonder op de gevolgen te wijzen ? Bij ons is dat not done. Wij werken hier dus absoluut niet meer aan mee. Ten eerste help je de klant echt niet want zoals je weet zijn onderzoeken na een schade tegenwoordig heel normaal. Ten tweede is het bewust meewerken aan fraude en kan het je gewoon je vergunning kosten.

zie trouwens ook de bijna tientallen topics hierover op got voordat we hier over in discussie gaan! (of lees gewoon de vakpers)

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 28-05-2009 10:13 ]

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Wat kreeg je als reden dat ze hem niet wilde verzekeren? Zie dat niet staan ( of lees eroverheen)

Toen ik 23 was heb ik mijn huidige Toyota Corolla 1.6 (110pk) uit 2002 gekocht. nog ruim 10k euro's waard toen en ook all risk verzekerd bij ZLM.

Enkel had ik daarvoor al wel 3 jaar mijn oude hyundai lantra uit '97 bij hun verzekerd gehad (WA niet all risk) misschien telde dat mee. Heb daar nooit schade aan gereden.. En heb de Corolla gekocht 3 maand voor ik me rijbewijs 5 jaar had (nu bijna 6 jaar)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

YoshiBignose schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:56:
Die zou ik ook eerder stelen dan die corsa ;)

83,- valt nog wel mee dan idd, ben ik ook kwijt voor WA+.
Dus omdat er liefhebbers zijn waarvoor een auto dierbaar is, is hij gek? Als het kon zou ik mijn Corsa GSi ook all-risk verzekeren, gewoon om het feit dat ik helemaal gek op die auto ben.

• beany
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Ray schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:11:
[...]

en jullie staan dat bewust toe zonder op de gevolgen te wijzen ? Bij ons is dat not done. Wij werken hier dus absoluut niet meer aan mee. Ten eerste help je de klant echt niet want zoals je weet zijn onderzoeken na een schade tegenwoordig heel normaal. Ten tweede is het bewust meewerken aan fraude en kan het je gewoon je vergunning kosten.

zie trouwens ook de bijna tientallen topics hierover op got voordat we hier over in discussie gaan! (of lees gewoon de vakpers)
Wat is er mis mee dat iemand anders de auto op zijn/haar naam heeft staan(verzekering bedoel ik) terwijl er iemand anders soms/vaak/altijd in rijdt? Als dat dan niet mag, mag je dan nooit iemand anders in je auto laten rijden? Of zit daar een grens aan? 1x per week? 1x per maand?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

beany schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Wat is er mis mee dat iemand anders de auto op zijn/haar naam heeft staan(verzekering bedoel ik) terwijl er iemand anders soms/vaak/altijd in rijdt? Als dat dan niet mag, mag je dan nooit iemand anders in je auto laten rijden? Of zit daar een grens aan? 1x per week? 1x per maand?
"regelmatig bestuurder"

• Ray

Ray

beany schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Zie het antwoord van Frank hierboven. het sleutelwoord is inderdaad regelmatige bestuurder. Op basis daarvan vindt de risicoinschatting en premiebepaling plaats. Dus moeder die de GTI van zoon 18 verzekerd........(gebruik anders de search even, er staan hier topic vol mee)

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 28-05-2009 15:58 ]

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Verzekeraars doen altijd heel moeilijk. Vrij jonge leeftijd / nog maar een aantal jaren rijbewijs en een auto met een redelijk vermogen (>125pk) is al een probleem.

• weeraanmelden
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

voor de voorgaande reacties:
Je bent zelf als verzekerde verantwoordelijk voor het volgen van alle regels/voorwaarden.
Zo is met drank op rijden niet toegestaan, en hele volksstammen doen dit.
Je verklaart ook dat je alle gegevens naar waarheid ingevuld hebt.

Zo was het voor mij alleen mogelijk om mijn 206CC (cabrio) met 136 PK via mijn werkgever te verzekeren.
Randstad, <30 jaar, en voorheen een lease auto, dus geen schadevrije jaren.
Andere verzekeraars gingen niet verder dan WA.

WA mogen ze niet weigeren, ALL Risk wel, want dat is niet wettelijk verplicht .

• Ray

Ray

weeraanmelden schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:26:

WA mogen ze niet weigeren, ALL Risk wel, want dat is niet wettelijk verplicht .
Ook WA mogen ze weigeren. Geen enkele WAM verzekeraar heeft acceptatieplicht. Het is niet zoals met ons zorgstelsel zeg maar.

Overigens is de WAM dekking wel verplicht op het moment dat je een auto op naam hebt staan. Het kan dus maar zo zijn dat je als 18 jarige je nieuwe ferrari wil verzekeren en gewoon nergens geaccepteerd wordt.

• Avvd
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:48:
Wat kreeg je als reden dat ze hem niet wilde verzekeren? Zie dat niet staan ( of lees eroverheen)

Toen ik 23 was heb ik mijn huidige Toyota Corolla 1.6 (110pk) uit 2002 gekocht. nog ruim 10k euro's waard toen en ook all risk verzekerd bij ZLM.

Enkel had ik daarvoor al wel 3 jaar mijn oude hyundai lantra uit '97 bij hun verzekerd gehad (WA niet all risk) misschien telde dat mee. Heb daar nooit schade aan gereden.. En heb de Corolla gekocht 3 maand voor ik me rijbewijs 5 jaar had (nu bijna 6 jaar)
Ze gaven als reden op dat hij gewoon teveel vermogen zou hebben. De corsa was op het begin ook een probleem maar uiteindelijk deden ze het toch wel (die corsa is 106PK).

Maar als je op zijn tijd een aanhangwagen erachter wilt zetten is 125pk echt niet veel, eerder nog te weinig eigenlijk.

Ik woon zelf overigens in zuid-oost branbant in een dorp, dat is over het algemeen wel gunstig kwa verzekeringen.

Als je 23 jaar bent heb je over het algemeen wel 4schade vrije jaren en dan zullen ze dus ook inderdaad wel makkelijker daarin zijn.

@Icefreak: Jij zit ook op het opelforum onder dezelfde naam of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 28-05-2009 21:35 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Blueone schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:28:
mja het gaat me er eigenlijk meer om welke verzekeringsmaatschappijen de auto wel gewoon willen verzekeren. En dat ze ongeveer even duur zijn. Het mag uiteraard wel wat duurder zijn maar bijvoorbeeld geen centraal beheer. Maar in eerste instantie gaat het me erom welke het uberhaupt toelaat.
ZLM ís zo goedkoop juist omdat ze dergelijke "risicos" mijden. Een maatschappij die dat wel doet is dus sowieso duurder

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

weeraanmelden schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:26:
Zo was het voor mij alleen mogelijk om mijn 206CC (cabrio) met 136 PK via mijn werkgever te verzekeren.
Randstad, <30 jaar, en voorheen een lease auto, dus geen schadevrije jaren.
Vreemd, ik heb na mijn leaseperiode gewoon in totaal 7 schadevrije jaren gekregen. Had je bij de leasemaatschappij een schadevrij verklaring moeten vragen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Volgens mij is het standaard bij verzekeraars dat je auto's van 10+ jaar NIET all risk kan verzekeren.
Bij een WA+ vragen ze al of je het zeker weet vanwege de lage dagwaarde.

Overigens: Leuk dat op Marktplaats er 1 voor 2250 staat maar de dagwaarde die voor de verzekering geldt kan op 1000 staan voor oude auto's.

[ Voor 28% gewijzigd door Uberprutser op 28-05-2009 22:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Blueone schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:32:
[...]

@Icefreak: Jij zit ook op het opelforum onder dezelfde naam of niet?
Sjonnie meld! :+

• Avvd
  • Niet online
Ik had nog bijna mijn kw schroefsetje aan jou verkocht onlangs :)

Verwijderd

Klopt inderdaad ja! Naja, zoals je leest... ik had last van een paar problemen :P
Heb je hem inmiddels al verkocht eigenlijk?

• Avvd
  • Niet online
offtopic:
hij is al weg ja. Het kw setje bleek toch nog best gewild te zijn :), maar we zouden het hier maar ontopic houden.

[ Voor 94% gewijzigd door Avvd op 28-05-2009 22:35 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe zit het eigenlijk met de acceptatie van oldtimers ? Ik heb destijds zelfs aan de telefoon gezegd (nadat ze zelf vertelden me zonder problemen te verzekeren) dat de auto rond de 300 pk heeft (ik was 22), maar dat deed ze niet zoveel. Terwijl ik voor m'n Volvo 850 met 170 PK toch wel een klein vermogen kon afdragen op mn eigen naam.
Is het risico dan minder omdat de oldtimer ivm beperkt kilometrage minder risico met zich meebrengt ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Ray schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:35:
[...]

Ook WA mogen ze weigeren. Geen enkele WAM verzekeraar heeft acceptatieplicht. Het is niet zoals met ons zorgstelsel zeg maar.

Overigens is de WAM dekking wel verplicht op het moment dat je een auto op naam hebt staan. Het kan dus maar zo zijn dat je als 18 jarige je nieuwe ferrari wil verzekeren en gewoon nergens geaccepteerd wordt.
Lekker systeem is dat... ik heb mijn auto voor dit jaar ook niet normaal kunnen verzekeren. Zit een jaar in het buitenland en kan behalve Rialto geen verzekeraar vinden die dit ding in het buitenland wil verzekeren, zelfs niet WA.
Heb nu mijn auto dus dubbel verzekerd: een of andere goedkope flutverzekering in NL met een heleboel dingen uitgesloten, die heb ik voor de WAM registratie. In Noorwegen heb ik een verzekering afgesloten voor buitenlandse auto's, dekking strekt tot in de gehele ER, maar omdat het een buitenlandse verzekering is hebben ze geen mogelijkheid tot WAM-registratie.
Qua dekking zou ik dus af kunnen met de Noorse verzekering, maar om boetes van het RDW te vermijden heb ik er nu een nutteloze verzekering in NL bijgenomen.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 18:02
Wat vreemd... ik kan er gewoon alles verzekeren (ben 24). Ik kon er zelfs een motor laten verzekeren met 3 schade vrije jaren, zonder dat ik die had voor de motor. Want die kreeg ik kado i.v.m. schadeloos auto brommen bij ZLM.

...en die motor had meer PK dan jouw wagen.

Woon je wel in Brabant of Zeeland? Zo niet is het natuurlijk kansloos om het te proberen.

[ Voor 109% gewijzigd door Loona35 op 29-05-2009 11:08 ]

• Avvd
  • Niet online
met 24 is het inderdaad ook geen probleem meer.

• AMDFreak
  • Laatst online: 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Er zijn maatschappijen (Reaal), welke niet direct kijken naar de leeftijd van de auto. Het is tegenwoordig meer van; wat de gek ervoor betaald. Je auto wordt alleen maar sneller totall loss verklaard.
Stel je hebt een auto met een dagwaarde van 2.000 euro.. En er onstaat een goeie schade.. astu, hier is de dagwaarde.
Veel mensen nemen er ook een no-claim beschermer bij.. En gaan dan ieder jaar een schade claimen, maar die worden al snel uit de verzekering gegooid kan ik je vertellen. Wens ik je ook veel succes bij de acceptatie bij een andere verzekeraar om je voertuig dan nog all-risk te verzekeren.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Avvd
  • Niet online
een no-claim beschermer is zwaar over rated. Want mensen vaak niet weten is dan je kwa jaren wel gewoon achteruit gaat. kwa premie blijf je hetzelfde zitten maar bij een 2e schade ga je zwaar achteruit met de premie. Mensen zijn geneigd om makkelijk 2 schades te claimen maar dat kom je van de koude kermis terug zeg maar.
Pagina: 1