Ik heb nu inmiddels 2,5 jaar mijn rijbewijs en anderhalf jaar geleden had ik een opel corsa b gsi gekocht uit 1998 en die toen alrisk verzekerd. Eigenlijk mochten ze een auto boven de 70kw (de corsa is 78KW, 106PK) niet aan mij allrisk verzekeren maar toen ik hem daadwerkelijk had gekocht was het gewoon goed.
Nu heb ik een 5-deurs opel astra sport uit 2003 op het oog en wil deze dus ook gewoon allrisk verzekeren. Vandaag belde ik mijn verzekeringsmaatschappij op(ZLM) met de vraag hoe hoog de premie zou zijn. Tot mijn verbazing kreeg ik weer de melding dat ik hem niet allrisk mag verzekeren.
dit zijn de specs ongeveer van de auto's:
de corsa:
1.6
955KG
106PK
78KW
de astra:
1.8
1135KG
125PK
92KW
Even mijn auto/Rijbewijs geschiedenis op een rijtje:
2.5 jaar mijn rijbewijs
1,5 jaar een eigen auto (daarvoor +/- 10k gereden in auto's van anderen)
Ik heb nog geen enkele boete gehad (afkloppen).
ik heb geen ongeluk veroorzaakt (er is alleen iemand op een parkeerplaats tegen mijn stilstaande auto gereden wat dus ook binnen 2 weken was afgehandeld).
Kwa snelheid zijn ze eigenlijk exact gelijk vanwege het gewichtsverschil. Het gaat me er bij de astra eigenlijk alleen om dat ik er af en toe fatsoenlijk een aanhangwagen achter kan hangen en dat het een 5 deurs is.
de vraag:
Weet iemand welke verzekeringsmaatschappij de auto wel gewoon verzekerd die ongeveer even duur is als ZLM.
Nu heb ik een 5-deurs opel astra sport uit 2003 op het oog en wil deze dus ook gewoon allrisk verzekeren. Vandaag belde ik mijn verzekeringsmaatschappij op(ZLM) met de vraag hoe hoog de premie zou zijn. Tot mijn verbazing kreeg ik weer de melding dat ik hem niet allrisk mag verzekeren.
dit zijn de specs ongeveer van de auto's:
de corsa:
1.6
955KG
106PK
78KW
de astra:
1.8
1135KG
125PK
92KW
Even mijn auto/Rijbewijs geschiedenis op een rijtje:
2.5 jaar mijn rijbewijs
1,5 jaar een eigen auto (daarvoor +/- 10k gereden in auto's van anderen)
Ik heb nog geen enkele boete gehad (afkloppen).
ik heb geen ongeluk veroorzaakt (er is alleen iemand op een parkeerplaats tegen mijn stilstaande auto gereden wat dus ook binnen 2 weken was afgehandeld).
Kwa snelheid zijn ze eigenlijk exact gelijk vanwege het gewichtsverschil. Het gaat me er bij de astra eigenlijk alleen om dat ik er af en toe fatsoenlijk een aanhangwagen achter kan hangen en dat het een 5 deurs is.
de vraag:
Weet iemand welke verzekeringsmaatschappij de auto wel gewoon verzekerd die ongeveer even duur is als ZLM.