Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe internetprovider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn al ruim 2 jaar klant bij XS4ALL. (only) We hebben het goedkoopste pakket (start: 4Mbit down 1Mbit up). Toen we lite hadden hadden we last van een klapperende lijn, soms viel internet (DSL) wel 10 keer per dag uit. We hadden toen maar voor "start" gekozen wat het probleem deels verminderde. (nu hebben we ongeveer 1 keer per week uitval)
Volgens speedtest.nl zitten we 2,5 km van de dichtsbijzijnde centrale. Bij de speedtest (op speedtest.nl) halen we: Download 198.6 KByte/sec (=1589 kbps) en upload: 65.4 KByte/sec (=523 kbps)

Ik ben er nu over aan het denken om naar een andere provider te gaan. (en het liefst 1 die niet KPN gebruikt maar BBned bijvoorbeeld)

Is het merkbaar als je sneller internet hebt? De webpagina's laden behoorlijk snel maar het downloaden duur soms redelijk lang (of ligt dat aan de site?)

Welke mogelijkheden zijn er en denken jullie dat het zal helpen om een andere internetprovider te kiezen? Ik had meer van XS4ALL verwacht..

We hebben geen kabel en glasvezel in huis.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:43
De snelheid die je met DSL kan halen is afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale + kwaliteit van je koperpaar. Je kan dan wel meer van XS4ALL verwachten maar die kunnen daar ook niks aan doen.

Het switchen van provider zal dan ook weinig helpen. Het enige wat daarbij kan helpen is een ISP die een lager abbo biedt zodat je modem ook op die snelheid kan intrainen. Aan je speedtest te zien traint je modem al niet op die 4mbit in. Al is speedtest.nl nou niet echt betrouwbaar. Lager abbo scheelt qua stabiliteit in ieder geval een stuk. Sneller zal je waarschijnlijk nooit gaan.

Post de intrainwaardes van je router eens.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Overstappen naar BBNed zal absoluut geen verschil maken (als het al beschikbaar is bij je), waarschijnlijk helpt overstappen naar een andere kpn-provider al niet eens.
XS4ALL betaal je veel te veel geld bij, maar ze leveren wel stabiele connecties. Overstappen naar een budgetprovider zal in essentie het probleem alleen verergeren (zo heeft bijv Concepts nog wel eens, een keer per maand gemiddeld, een wegvallende DHCP-server).
Webpagina's zullen echt niet veel sneller laden, wellicht de plaatjes wat.

Op 2.5km van de centrale is je enige alternatief kabel.. en dat heb je niet.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

2,5 KM daar kun je nog best een aardige snelheid mee halen. Zit hier op 3KM en haal toch 830KBps (stabiel). Dit met Telfort 20Mbit, voorheen Tiscali T12. Daarvoor hebben we een tijd BBned gehad maar de lijn was toen niet stabiel. (klapperende lijn) Gelukkig hebben ze net het glasvezel aangelegd zodat je niet meer met het probleem van afstand tot centrale zit.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De afstand is, zoals krvabo al terecht zegt, niet de enige factor. Ik wil hem dan in dezen ook alleen maar ondersteunen door te zeggen, dat het er niet beter op gaat worden, welke ADSL provider je ook neemt. Je koperpaar is waarschijnlijk gewoon brak.
Wat je wel kunt proberen is vragen bij XS4ALL of ze de ADSL aansluiting op het tweede aderpaar willen zetten. Dat zul je zelf wel wat moeten aanpassen (waarschijnlijk) aan je binnenkomende telefoonkabel, maar dat zou je problemen kunnen oplossen.

Helpt dat niet, dan zit er niets anders op dan voor kabelinternet te kiezen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is het aanleggen van kabelinternet ongeveer? De kabel stopt op een paar 100 meter afstand van ons huis. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemeente deze kosten op zich neemt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 21:22 ]

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 07:33
Mjah ik zit hier even kijken ong 2km geschat van centrale (check geeft 1.1 aan klopt niet ;x) Maar we hadden voorheen 8 mbit bij telfort met klapperende lijn. sinds dien op bbned ander aderpaar en train in op ong 12 mbit zonder geklapper. Dus het kan weldegelijk verschil. De aderparen die we op de KPN lijn hadden waren ook geoxideerd veel donkerde dan de bbned. en dat heeft redelijk veel gescheeld hier!

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:18:
Hoe duur is het aanleggen van kabelinternet ongeveer? De kabel stopt op een paar 100 meter afstand van ons huis. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de gemeente deze kosten op zich neemt?
Je zou eens kunnen informeren bij je kabelboer, wat dat kost.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• dion_b
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, gemeente heeft er niets mee te maken. Hoeveel het kost hangt van tig dingen af, maar het zal fors meer zijn dan een paar tientjes. Exact hoeveel meer kan alleen de kabelboer in jouw plaats je vertellen, en dan nog waarschijnlijk pas na een onderzoek die even gaat duren. Je kunt vrijblijvend een offerte aanvragen, dat is de enige manier om dit te achterhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply wegens omstandigheden kon ik niet eerder reageren.

Oké kabel is dan ook geen optie.

Hieronder 2 screenshots uit het modem, waarschijnlijk zegt het jullie meer dan mij..

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wr0xva.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/d6vi9.png

Het lijkt alsof het op een goede snelheid intraint, maar waarom is het internet evengoed zo traag?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
Hoeveel haal je bijvoorbeeld met speedtest.net?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Gemiddeld 3 Mbit download en 0.6 Mbit upload, best behoorlijk, maar downloaden van bestanden (waar dan ook) of uit nieuwsgroepen blijft traag.

Bij de postcodecheck van Online kan maximaal 8Mbit geleverd worden omdat hier alleen KPN beschikbaar is. Zou het meer snelheid opleveren als ik InternetPlusBellen Extra van KPN zou nemen? Maar heeft dit gevolgen op de stabiliteit?

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die signal-to-noise ratio van je lijn is ERG laag. Hoe ver staat je modem weg van je IS/RA-punt?
(IS/RA-punt is het punt waar je telefoonlijn je huis binnen komt. Vaak in de meterkast of kelder te vinden)

sudo apt-get rekt

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Een vriend van me woonde zo'n 6 meter van de kabel af en heeft een offerte gekregen van ongeveer 12'500 euro. Over het algemeen zijn dat echt geen prijzen die je wilt gaan betalen.

Hij bleef wel reclame krijgen van kabel internet en of hij daar niet eens gebruik van wilde gaan maken.......

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Croga schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Een vriend van me woonde zo'n 6 meter van de kabel af en heeft een offerte gekregen van ongeveer 12'500 euro. Over het algemeen zijn dat echt geen prijzen die je wilt gaan betalen.

Hij bleef wel reclame krijgen van kabel internet en of hij daar niet eens gebruik van wilde gaan maken.......
Wel raar dat ze zoveel vragen voor 6 meter kabel leggen.

Ziggo geeft zelf aan dat aanleg kosten: € 149,95 zijn, met de aantekening: "Dit bedrag kan hoger uitvallen wanneer er extra aanlegwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd."
Maar om dan op 12.500 uit te komen opeens!? Wel raar.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/tarieven/

PS. geen idee of dat Ziggo gebied is overigens, maar wel raar.

Verwijderd

Topicstarter
MazeMouse schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:25:
Die signal-to-noise ratio van je lijn is ERG laag. Hoe ver staat je modem weg van je IS/RA-punt?
(IS/RA-punt is het punt waar je telefoonlijn je huis binnen komt. Vaak in de meterkast of kelder te vinden)
De lijn gaat vanuit de weg eerst naar een loods achter ons huis, en vanuit daar naar ons huis..
(de lijn wordt daar niet meer gebruikt maar het is te veel werk om de lijn om te leggen)
Is dit slecht voor de stabiliteit/snelheid?

Zou InternetPlusBellen Extra van KPN mij meer snelheid kunnen bezorgen, maar mét stabiliteit? Downloaden uit nieuwsgroepen gaat op bijna 400 kbit/s omgerekend bijna 3,2 MB/s.

Zou het knetteren van de lijn tijdens downloaden uit nieuwsgroepen dan ook minder/weg zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 21:23 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je modem zo dicht mogelijk na het ISRA punt aansluiten, dat je daarna verder gaat met ethernetkabels is geen probleem meer (die gaan tot 50-100meter makkelijk), dus probeer je modem eens direct in de 'loods'.
Downloaden uit nieuwsgroepen gaat op bijna 400 Mbit/s omgerekend bijna 3,2 MB/s.
Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, daar adsl niet 'sneller' kan dan een 20mbit (kleine 2MB/sec).

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 08-06-2009 12:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Het is wel aan te bevelen om het modem zo dicht mogelijk bij de isra te plaatsen. Indien dit niet mogelijk is zou ik persoonlijk in iedergeval utp kabel gebruiken van de isra naar het modem.

Mijn kabeltje van de isra naar het modem is 22cm...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen optie denk ik.. we hebben ook bellen van XS4ALL met 2 telefoons aangesloten..

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:28:
Dat is geen optie denk ik.. we hebben ook bellen van XS4ALL met 2 telefoons aangesloten..
Wat je (misschien) zou kunnen overwegen is het volgende:

In de 'loods' hang je de modem aan de binnenkomende telefoon lijn, de lijn die door gaat naar het huis gebruik je vervolgens weer om de telefoons op aan te sluiten.
Dan moet je alleen nog een ethernet/netwerk kabel vanuit de 'loods' naar het huis trekken om je internet binnen te krijgen.

Uiteraard kun je ook met de modem en een laptop of pc, een middagje gaan testen in de 'loods'.
Gewoon eens de modem daar aansluiten om te kijken of de lijn er sneller van wordt (grote kans)

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Het modem in de loods aangesloten maar dit leverde geen betere verbinding op. (zelf iets trager rond de 3000 Kbit/s.. al denk ik dat het aan de niet-gesoldeerde verbinding lag)

Zouden deze gegevens (die nu hetzelfde zijn) zorgen voor een instabiele verbinding als ik een 20 mbit abonnement zou nemen?
Pagina: 1