Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access] Alleenstaande applicaties bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar ik heb een applicatie gebouwd in Access, waar redelijk wat werk in zit.

Nu stoor ik me telkens aan die Access schil die eromheen zit, is er een manier hier vanaf te komen? Of is het een kwestie van programmeren in bijv. Visual Basic?

Het zou voor mij ideaal zijn als het gewoon 'accessbased' blijft, maar toch een opzich staande applicatie lijkt.

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:48:
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar ik heb een applicatie gebouwd in Access, waar redelijk wat werk in zit.

Nu stoor ik me telkens aan die Access schil die eromheen zit, is er een manier hier vanaf te komen? Of is het een kwestie van programmeren in bijv. Visual Basic?

Het zou voor mij ideaal zijn als het gewoon 'accessbased' blijft, maar toch een opzich staande applicatie lijkt.
Converteren naar een MDE acces bestand komt het dichtst bij je wensen.

Verwijderd

Je kunt best eenvoudig iets programmeren in C#.NET of VB.NET. Met de System.Data.OleDb classes kun je "gewoon" gebruik maken van een Access database. Hoe gemakkelijk je dat af gaat hangt af van je programmeer-ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:53:
Je kunt best eenvoudig iets programmeren in C#.NET of VB.NET. Met de System.Data.OleDb classes kun je "gewoon" gebruik maken van een Access database. Hoe gemakkelijk je dat af gaat hangt af van je programmeer-ervaring.
Programmeer ervaring is tot nu toe niet om over naar huis te schrijven, vandaar mijn gebruik van Access.. Ik zal eens een MDE bestand maken, zien wat dat wordt :)

• Dlanor74
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:53:
Nadeel daarvan is dat dan weer het .Net framework een vereiste wordt, je ruilt dan feitelijk de schil van access in voor die van het .Net Framework

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19

BCC

Beide, want je hebt naar C# ook nog steeds een aantal libraries nodig voor het benaderen van een access database.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het moment dat je een access applicatie als alleenstaan wil neerzetten vaak het moment moet zijn om het volledig te herschrijven in een fatsoenlijke programmeertaal.

Ik zeg niet dat het moet of zo, maar je moet oppassen dat je handige Access tooltje niet ineens een bedrijfskritische applicatie wordt. Dat is vragen om ellende :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:35:
Beide, want je hebt naar C# ook nog steeds een aantal libraries nodig voor het benaderen van een access database.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het moment dat je een access applicatie als alleenstaan wil neerzetten vaak het moment moet zijn om het volledig te herschrijven in een fatsoenlijke programmeertaal.

Ik zeg niet dat het moet of zo, maar je moet oppassen dat je handige Access tooltje niet ineens een bedrijfskritische applicatie wordt. Dat is vragen om ellende :).
Idd, en dat is het wel aan het worden.. Toch maar eens een basiscursus programmeren volgen denk ik :)

• Dlanor74
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:38:
[...]

Idd, en dat is het wel aan het worden.. Toch maar eens een basiscursus programmeren volgen denk ik :)
In dat geval zou ik ook overwegen om Access helemaal links te laten liggen en de data in een echte DB server te stoppen ipv Access, ook vanwege de betere schaalbaarheid van een echte DB t.o.v. Access

Verwijderd

Topicstarter
Dlanor74 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:26:
[...]

In dat geval zou ik ook overwegen om Access helemaal links te laten liggen en de data in een echte DB server te stoppen ipv Access, ook vanwege de betere schaalbaarheid van een echte DB t.o.v. Access
Lijkt mij wel het beste inderdaad. Alleen tijd steken in een programmeertaal lukt me op dit moment gewoon niet. Wellicht in de toekomst met PHP / MySQl / JQuery, daar moet je al een end mee komen denk ik.
Pagina: 1