Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

spellingscontrole alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43
ik heb een aantal redelijk grootte documenten en mijn nederlandse spelling is niet helemaal optimaal.
Nu heeft word er al een aantal fouten uitgehaald maar soms twijfeld word, geeft hij het verkeerd aan of laat hij de fout staan.

nu is mijn vraag: zijn er alternatieven.

ik heb ook een apple macbook pro waar pages en word 2008 for mac opstaan. daar haal ik vanavond hetzelfde document doorheen, in de hoop dat deze programma's beter controleren.

heeft iemand tips? alternatieve programma's woordenlijsten enz?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:25

samo

yo/wassup

Vrienden en kennissen vragen om het voor je na te lezen. Als het belangrijk genoeg is, is dat de beste methode.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

De andere spellingscontroles die ik op dit moment ben tegengekomen vind ik van mindere kwaliteit dan die van Word (2007, maar zal weinig verschil maken denk ik). Als je het echt goed wilt hebben, zoals samo als zei, kan je het beter door iemand anders laten nalezen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Voor zover ik weet is er geen spellingscontrolle programma dat 100% foutloos werkt: er zullen altijd wel verkeerde werkwoordsvormen in het document blijven staan. Samo heeft in dit geval gelijk: laat het door iemand doorlezen die 'gevoel' heeft op dit gebied als het erg belangrijk is. natuurlijk kun je het zelf ook doorlezen, maar vaak zul je fouten over het hoofd zien als het je eigen stuk is

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet helemaal wat je bedoelde, maar toch: zorg dat je zelf beter leert spellen. Koop een boek, ga oefenen, let de komende maanden op elke regel tekst die je typt en check bij twijfel de theorie (en sites zoals http://taaladvies.net). Ook op fora en in chatsessies. Een automatisch tooltje is nooit zo goed als dat je het met een beetje c.q. met een boel moeite zelf kunt doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43
thanks voor jullie advies ;)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Pagina: 1